23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Licitationen
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Dansk islæt i Carlsberg-vinder

Carlsberg er kommet et stort skridt nærmere en realisering af de ambitiøse planer om et stort oplevelsescenter på de gamle arealer i Valby, efter vinderen af den internationale arkitektkonkurrence om det nye Brand & Experience Centre blev afsløret i denne uge.

Vinderen blev et team anført af amerikanske Ralph Appelbaum Associates og med blandt andet danske PLH Architects som samarbejdspartner. Der har i alt deltaget 240 virksomheder fra 20 lande i konkurrencen.

Vindervisionen, der i fremtiden vil kunne tiltrække 400.000 gæster til bydelen, drager desuden tydelige paralleller til den historiske arv og autencitet, der fortsat lever på Valby Bakke, hvor det hele startede for Carlsberg i 1847. Cerntret får blandt andet en tagterrasse med udsigtsplatform, en sky arena, bar og restaurant samt en helt ny klubscene.
BREAKING
{{ article.headline }}
0.141