23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Licitationen
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Infrastrukturen skal være robust

Danske Anlægsentreprenører foreslår nu, at der fra centralt hold tages initiativ til en kortlægning med risikovurderinger for de vigtigste trafikforbindelser nationalt og regionalt med det formål at sikre en velfungerende og robust infrastruktur.

Det sker med baggrund i sagen om jernbaneforbindelsen over Limfjorden, der har været ikke-eksisterende siden marts i år, hvor et skib sejlede ind i broen, som siden har været under reparation.

- Enstrengede løsninger på centrale dele af infrastrukturen er ganske enkelt for risikable. Det har vi set i Nordjylland, vi så det med Storstrømsbroen, og jeg tør næsten ikke tænke på, hvis den gamle Lillebæltsbro må lukkes af den ene eller anden årsag, for så har vi ingen togforbindelser mellem Jylland og det østlige Danmark, siger branchedirektør Niels Nielsen fra Danske Anlægsentreprenører.

Før Limfjordstunnelen var Limfjordsbroen også hovedfærdselsåre for bilerne, og en sådan påsejling ville i praksis have afskåret Vendsyssel fra det øvrige land. hvilket ifølge Niels Nielsen netop pointerer sårheden.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094|instance-web01