23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Licitationen
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Felt til milliardkontrakt indsnævret

Banedanmark prækvalificerede i går fem tilbudsgivere til opgaven om at elektrificere størstedelen af det danske jernbanenet. De fem prækvalificerede er Aarsleff- Siemens (DK/D), ASB Consortium (F/D/DK), Consortium Strukton & Balfour Beatty (NL/D), EIS Joint Venture (E) samt JV Obrascon Huarte Lain - TSO (E/F).

Jernbanenettet i Danmark er i dag kun delvist elektrificeret. Den første strækning, som Banedanmark går i gang med at elektrificere, er strækningen mellem Esbjerg og Lunderskov, og så følger Køge Nord-Næstved, Næstved-Ringsted-Rødby og den nye bane København-Ringsted. Som en del af Togfonden DK er der afsat yderligere cirka 8,7 mia. kroner til at elektrificere Fredericia-Aalborg, Aalborg-Frederikshavn, Vejle-Struer og Roskilde-Kalundborg. Dermed ligger der nu en langsigtet plan for elektrificeringen af den danske jernbane, som samlet er omfattet af det igangværende udbud. Afgørelsen om hvilken byder, der vinder milliardudbuddet, træffer Banedanmark sidst på foråret 2015.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.125|instance-web02