23948sdkhjf

En løftestang for branchens image

Danske Byggecentre har siden juni 2013 arbejdet med at give sit input til at løfte byggebranchens image. Byggeri ‘14 skal agere første løftestang
Den danske byggebranche kæmper ikke mindst en kamp med de gymnasiale uddannelser om at tiltrække landets unge til bygge- og anlægsuddannelser.

Derfor skød Danske Byggecentre en større imagekampagne i gang med TV-reklame, hjemmeside, case-historier og meget andet kampagnemateriale tilbage i juni 2013.

Og netop den forestående Byggeri ‘14-messe skal være endnu en løftestang til forbedring af byggebranchens image og skabe opmærksomhed om den i den danske befolkning.

På Danske Byggecentres traditionsrige årsmøde på Hotel Nyborg Strand den 30. januar 2014 blev det således besluttet, at kampagnen fortsætter i 2014.

Allerede mandag den 10. februar 2014 var Danske Byggecentre at finde på TV2’s kanaler med kampagnefilm om Byggeri ‘14, som løber af stablen 25. – 28. februar 2014.

- Der er ingen tvivl om, at Byggeri-messen er samlingsstedet for alle byggeriets parter. Danske Byggecentre er meget stolte af denne begivenhed, der finder sted hvert andet år i Messe C i Fredericia, fortæller adm. direktør Palle Thomsen, Danske Byggecentre og fortsætter:

- Med godt og vel 30.000 besøgende er det stedet, hvor leverandører i allerhøjeste grad får eksponeret deres byggematerialer overfor de rådgivende og udførende. Og når vi i Danske Byggecentre nu arbejder med vores image, skal vi udnytte denne begivenhed som løftestang.

Flere fronter

Ud over kampagnefilmen i februar arbejdes der i øjeblikket på mange andre fronter for at få eksponeret Danske Byggecentre og ikke mindst Byggeri ‘14.

- Vi har taget skridtet og er gået på Facebook med Byggeri ‘14. Branchen er nødt til at være der, hvor de unge er, og hvor der er mulighed for eksponering overfor en stor del af branchens aktører, siger Palle Thomsen.

- Jeg ser meget frem til Byggeri ‘14 og det fremtidige arbejde omkring vores image. Byggebranchen generelt har brug for at få fortalt sin historie, så de unge igen kan se de attraktive karrieremuligheder og spændende opgaver, vi til dagligt arbejder med, siger Palle Thomsen.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.11