Entreprenør opruster inden for bygningsservice
En markant stigning i antallet af mindre ordrer får den aarhusianske tømrer- og entreprenørkoncern Raunstrup til at etablere et centralt bygningsservicecenter
Det sker gennem etableringen af et nyt bygningsservicecenter, der sammen med en øget digitalisering skal gøre det lettere at være kunde og mere effektivt at være Raunstrup.
De mange små opgaver gør det nødvendigt med et centralt overblik over de enkelte projekter og en mere rationel styring af opgaverne.
- Der er en klar tendens til, at eksempelvis forsikringsselskaber, boligselskaber og facility management-virksomheder ønsker færre og større leverandører inden for bygningsservice. De kan se, at der er både besparelser og serviceforbedringer at hente, når processerne bliver strømlinet og lagt i faste rammer, forklarer lederen af Raunstrups bygningsservicecenter, Søren Møller Spring.
Fremover bliver centeret kundernes primære kontaktpunkt, lige fra de afgiver en ordre, og til opgaven er afsluttet. Det giver overblik og gør Raunstrup langt mere tilgængelig for kunderne.
Primære kontaktpunkt
- Vi vil give kunderne det bedste til en konkurrencedygtig pris, og det kan vi bedst ved at øge digitaliseringen også for vores folk i marken. Tiden er vores primære kilde til besparelser, så ved at minimere vores omkostninger i form af tidsbesparelser i alle processerne øger vi vores konkurrenceevne væsentligt til glæde for kunderne, understreger Søren Møller Spring.
Digitale håndværkere
Den stigende fokus på serviceopgaver og rammeaftaler stiller høje krav til de interne arbejdsgange hos Raunstrup.
Som i resten af den tømrerbranche, Raunstrup udspringer af, er arbejdet i sagens natur manuelt, men der er masser af muligheder for at effektivisere dele af arbejdet med lidt elektronisk hjælp.
Blandt andet indfører Raunstrup et system, hvor den enkelte medarbejder både kan registrere timer og materialeforbrug, tage billeder til dokumentation, få tildelt opgaver fra bygningsservicecentret osv. via telefon eller tablet
Digitaliseringen vil også brede sig til Raunstrups større entrepriseopgaver, men i første omgang er opgaven forbundet med etableringen af det nye bygningsservicecenter.