Vejdirektoratet har allerede brugt over 45 mio. kr. på opkøb af boliger til ny motorvej vest om Viborg.
Det skriver Viborg Stifts Folkeblad.
Projektet kræver omfattende arealerhvervelse, og op mod 285 ejendomme forventes at blive berørt, heraf 55-65 via ekspropriation.
Indtil nu er 14 ejendomme opkøbt for samlet 45,5 mio. kr., med priser fra 1,15 mio. kr. til 9,5 mio. kr. afhængigt af beliggenhed og størrelse.