Forsinkelsen af Femern-projektet begynder at give logistiske udfordringer.
For selv om Femern A/S og entreprenøren FLC endnu ikke har en plan for, hvornår de første tunnelelementer bliver nedsænket, fortsætter produktionen på seks produktionslinjer.
FLC må tage flere arealer i brug for at opmagasinere elementerne. Et standard tunnelelement ...
Efter forsinkelse: Tunnelelementer hober sig op på kajkanten i Rødby
Flere tunnelelementer til Femern-forbindelsen parkeres i "midlertidig holdeplads", mens produktionen fortsætter trods markant forsinkelse

Luftfoto fra marts 2025, hvor Femern A/S ifølge Transportministeriets anlægsstatus havde produceret syv standardelementer og to specialelementer. Siden er der kommet fem nye standardelementer til Femern A/S
Vil du have det hele med?
Prøv 30 dage for 0 kr.
Ingen binding eller kortoplysninger påkrævet.
Prøv nu
Køb et abonnement
Udforsk vores abonnementer, og vælg den løsning, der matcher dine behov.
Vælg dit abonnement