Søger entreprenør til opgaver på både Øresund og Storebælt
Drift og vedligehold af nogle af Danmarks vigtigste infrastrukturanlæg er i spil i en større udbudsproces, som Sund & Bælt Holding nu sætter i gang.
Der er tale om en rammeaftale, der omfatter alt fra vejservice og vintertjeneste til akut reparation og grøn pleje på blandt andet Storebæltsbroen, Øresundsforbindelsen og en række færgehavne.
Sund & Bælt vurderer, at kontraktens værdi vil være 120 mio. kr. eksklusive moms. Beløbet kan dog vokse med yderligere 20 mio. kr. og dermed ende på 140 mio. kr.
Disse anlæg er omfattet af rammeaftalen
- Storebæltsforbindelsen: Øst- og Vestbroen, motorvej, jernbane og landanlæg (Halsskov, Sprogø, Knudshoved).
- Øresundsforbindelsen: Motorvej, jernbane og stationer.
- Færgehavneanlæg: Odden, Ebeltoft, Spodsbjerg, Tårs.
- Femern Landanlæg: Endvidere Ringsted-Femern jernbanen.
Det viser data fra Projektagenten, Licitationens søsterportal til overvågning af udbud og projekter.
Kernen i aftalen er den løbende drift og vedligeholdelse af koncernens anlæg, herunder både motorveje, jernbaner og havnearealer. Opgaverne spænder fra planlagte aktiviteter som renhold og afvandingsarbejde til akut vedligehold ved pludseligt opståede hændelser, hvor hurtig reaktion er afgørende for at sikre trafiksikkerhed og oppetid.
Aftalen dækker ikke kun den eksisterende anlægsportefølje.
Nye anlæg og arealer kan løbende blive omfattet af rammeaftalen, i takt med at Sund & Bælt udvider eller opgraderer sine anlæg, eksempelvis via reinvesteringer i mere tidssvarende løsninger eller nye opkøb.
Virksomhedsoverdragelse er dog ikke en del af rammeaftalen. Det betyder, at leverandøren hverken overtager medarbejdere ved aftalens indgåelse eller ved aftalens ophør.