23948sdkhjf

Pakkekaos forhindrer grønne pakker

Usandsynligt mange pakker skifter hver dag hænder. Ofte sendes pakker retur til afsender, fordi de ikke lige levede op til forventningerne. Disse ’frem-og-tilbage-forsendelser’ resulterer i pakkekaos og et øget CO2-aftryk.

Black Friday og jul er nogle af de tidspunkter, hvor antallet af pakker, der forsendes, er enormt. Pakkekaos er vel den betegnelse, der bedst beskriver tilstanden. Faktum er imidlertid, at der på alle tider af året er usandsynligt mange pakker. Og tallet stiger kun eksplosivt i årene frem.

I omegnen af 15-20% private boligejere har været forudseende og købt en særskilt pakkepostkasse, der gør det muligt at modtage pakker trygt, sikkert og nemt derhjemme.

Kørsel frem og tilbage er synderen

Langt de fleste vælger dog stadig at modtage pakker i de såkaldte pakkeshops. Konsekvensen er ofte, at pakkerne reelt er meget lidt grønne, fordi det giver et øget CO2-aftryk – end hvis man havde kunnet modtage pakken derhjemme i en pakkepostkasse.

”Der ender tit med at være en del kørsel forbundet med dét at modtage en pakke i en pakkeshop. Først kører man i bil til pakkeshoppen, dernæst hjem igen. Lever den modtagne vare ikke op til forventningerne (og det sker ret ofte), starter man bilen for at indlevere pakken i pakkeshoppen for så at køre hjem igen. Alt dette ’frem-og-tilbage’ kunne have været undgået med en pakkepostkasse. Samtidig er man også sikret mod tyveri af pakker. Det er nemlig blevet et stort problem – at pakker sat ved hoveddøren bliver stjålet lige efter levering”, siger Kenneth Steinmetz, adm. direktør i Renz A/S, der er Europas største producent af postkasser.

Vi skal være klar til at modtage

Også fra andre sider noterer man sig, at mængden af pakker stiger med rekordfart. Hos Postnord har man netop annonceret, at man vil åbne 50 nye pakkeshops for at kunne klare pakkepresset.

Og der er brug for at italesætte og anerkende den aktuelle pakke-udfordring. Der er nemlig en tendens til, at vi i Danmark konstant undervurderer stigningen i pakkerne.

”Vi bestiller mere og mere på nettet – men vi skal også være klar til at kunne modtage det, vi bestiller. Analyser viser, at vi gerne vil modtage vores varer derhjemme, hvis fragten er gratis eller koster et ubetydeligt beløb. Ved at opsætte en særlig pakkepostkasse derhjemme, kan man modtage pakkerne trygt og sikkert, ligesom man undgår tyveri af pakkerne. Samtidig kan man som privatperson gøre sit til at mindske CO2-aftrykket fra pakkens sidste del af rejsen – også kaldet ’The last green mile’”, tilføjer Kenneth Steinmetz.

Hos Renz A/S har man Europas største sortiment i pakkepostkasser og kan tilbyde alle størrelser – fra små til helt store – afhængig af ens behov og ønsker. Deres elektroniske model gør det også muligt at sende pakker direkte fra hjemmet.

Med den rigtige pakkepostkasse kan man reelt etablere sit eget hjemmelogistik-center og dermed have en nem, praktisk løsning lige ved hånden, der gearer én til fremtiden og de eksplosivt mange flere pakker, der er på vej.

Om Renz A/S

Renz A/S udvikler og producerer digitale og mekaniske postkasseanlæg, pakkeanlæg og Click & Collect systemer, samt MEFA-postkasser og pakkepostkasser. Renz A/S er en del af tyske Renz Group, der blev grundlagt i 1925. I dag er man Europas største producent af postkasser, pakkepostkasser og postkassesystemer. Alle produkter er i høj kvalitet med stort fokus på sikkerhed, design og funktionalitet. Alle produkter fremstilles i Europa.

Kilde: Renz A/S

Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.11