23948sdkhjf

Skibe hver 3. dag: Får hjælp til anløb

Hver tredje dag ankommer et skib til arbejdshavnen i Rødbyhavn. Nu får de bedre mulighed for information

I forbindelse med byggeriet af Femern Bælt-tunnelen er der opført to arbejdshavne, der skal forsyne byggepladserne på dansk og tysk side og stå for udsejlingen af færdige tunnelelementer i Femern Bælt.

Der gælder særlige forhold i de to arbejdshavne, som målt på volumen er blandt de travleste i Danmark. Derfor lancerer Femern A/S nu en ny hjemmeside, som er målrettet søfarende, der benytter havnene

Det skriver Femern A/S i en pressemeddelelse.

- Arbejdshavnene - især den danske - spiller en nøglerolle i projektet, fordi de både står for indskibning af råmaterialerne og udskibningen af de færdige tunnelelementer. Da der er tale om helt nye havne for branchen, så vil vi gerne sikre, at de søfarende til stadighed har relevant og opdateret information til rådighed, når de anløber havnen, siger Christian Paulsen, der er Marine Operation Manager i Femern A/S.

Den nye havnehjemmeside indeholder blandt andet krav til anløb, havnens layout og information om tunnelbyggeriet og skibstrafikken i Femern Bælt.

Hjemmesiden vil senere få tilføjet vejrinformation og et webcam, så erhvervssejlende orientere sig, før de ankommer. Den danske arbejdshavn er i drift og modtager et fragtskib ca. hver tredje dag.

Artiklen er en del af temaet Femern.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.359