"Et forspring, der giver direkte konkurrencefordele." "Påvirk standarderne i en retning, der er fordelagtig for netop din virksomhed." "Deltagelse (...) styrker din virksomheds markedsposition."
Det er blot nogle af de fordele, man kan købe sig til, hvis man som virksomhed er villig til at betale for en plads ved bordet i et af DS' mange standardi...
Indflydelse til salg: Dansk Standards forretningsmodel i stormvejr
Både forretningsmodel og markedsføring af fordelene ved at betale sig til en plads ved bordet hos Dansk Standard møder voldsom kritik fra flere organisationer. "Noget værre rod," siger udvalgsformand

"Når du har en stemme her, er du med til at påvirke standarderne i en retning, der er fordelagtig for netop din virksomhed." Således lyder det på DS' hjemmeside, og det vækker harme i flere arbejdsgiverorganisationer, at virksomheden på den måde forsøger at sælge indflydelse. Arkivfoto: Teknologisk Institut/PR
Vil du have det hele med?
Prøv 30 dage for 0 kr.
Ingen binding eller kortoplysninger påkrævet.
Prøv nu
Køb et abonnement
Udforsk vores abonnementer, og vælg den løsning, der matcher dine behov.
Vælg dit abonnement