Elektrificeringen af de danske jernbaner er voldsomt forsinket, og tildelingen af en Femern-kontrakt kan risikere at gøre ondt værre.
Det er budskabet i en redegørelse fra Transportministeriet, der er sendt til Transportudvalget den 4. maj.
Signalprogrammet skulle have været klar i 2018, men er nu først klar i 2030. Banedanmark har som følge af d...
Alstom-kontrakt til Femern-forbindelsen giver uro i Transportministeriet
Franske Alstom kæmper gevaldigt med elektrificering af jernbanen, og ny Femern-kontrakt kan bidrage til problemerne, mener Transportministeriet.

Aarsleff-Siemens skal stå for de kommende års omfattende elektrificering af det danske jernbanenet. (Arkivfoto: Jørgen Witved) Arkivfoto: Jørgen Witved
Få adgang til hele artiklen
- nemt og hurtigt
Prøveabonnement
Opret prøveabonnement
Opret nu
- Ingen kortoplysninger
- Ingen binding
Køb abonnement
Vælg mellem vores abonnementer til Licitationen, og find det, der passer dig og/eller dit firma
Se abonnementer