23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2020/S 058-138254
Offentliggjort
23.03.2020
Udbudstype
Offentligt udbud

Bestilling af materiale

https://tender.konnect.dk/invite/546

Indlevering af tilbud

Til
28.04.2020 Kl. 12:00

Udbyder

Shared A/S og SamAqua A/S

Levering af brøndgods


Shared A/S og SamAqua A/S

Udbudsbekendtgørelse

Varer

Retsgrundlag:


Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Aarhus Vand A/S
CVR-nummer: 32 56 23 61
Postadresse: Gunnar Clausens Vej 34
By: Viby J
NUTS-kode: DK042
Postnummer: 8260
Land: Danmark
Kontaktperson: Trine Bech Fruergaard
E-mail: tfr@aarhusvand.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://tender.konnect.dk/invite/546

Internetadresse for køberprofilen: http://www.aarhusvand.dk

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Favrskov Spildevand A/S
CVR-nummer: 32 93 93 76
Postadresse: Torvegade 7
By: Hammel
NUTS-kode: DK042
Postnummer: 8450
Land: Danmark
Kontaktperson: Trine Bech Fruergaard
E-mail: tfr@aarhusvand.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://tender.konnect.dk/invite/546

Internetadresse for køberprofilen: https://www.favrskovforsyning.dk/

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Syddjurs Spildevand A/S
CVR-nummer: 29 81 89 67
Postadresse: Tyrrisvej 14
By: Rønde
NUTS-kode: DK042
Postnummer: 8410
Land: Danmark
Kontaktperson: Trine Bech Fruergaard
E-mail: tfr@aarhusvand.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://tender.konnect.dk/invite/546

Internetadresse for køberprofilen: https://www.syddjursspildevand.dk/

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Morsø Spildevand A/S
CVR-nummer: 31 89 59 36
Postadresse: Nørregade 3
By: Nykøbing Mors
NUTS-kode: DK05
Postnummer: 7900
Land: Danmark
Kontaktperson: Trine Bech Fruergaard
E-mail: tfr@aarhusvand.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://tender.konnect.dk/invite/546

Internetadresse for køberprofilen: https://morsoeforsyning.dk/spildevand

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Mariagerfjord Vand A/S
CVR-nummer: 31 48 64 24
Postadresse: Islandsvej 7
By: Hadsund
NUTS-kode: DK05
Postnummer: 9560
Land: Danmark
Kontaktperson: Trine Bech Fruergaard
E-mail: tfr@aarhusvand.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://tender.konnect.dk/invite/546

Internetadresse for køberprofilen: https://www.mariagerfjordvand.dk/#frameId=StatusModule&height=229

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Vesthimmerlands Vand A/S
CVR-nummer: 32 56 22 99
Postadresse: Stengårdsvej 33
By: Løgstør
NUTS-kode: DK05
Postnummer: 9670
Land: Danmark
Kontaktperson: Trine Bech Fruergaard
E-mail: tfr@aarhusvand.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://tender.konnect.dk/invite/546

Internetadresse for køberprofilen: https://vesthimmerlandsforsyning.dk/

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Samsø Spildevand A/S
CVR-nummer: 32 74 94 29
Postadresse: Slagterivej 28
By: Samsø
NUTS-kode: DK042
Postnummer: 8305
Land: Danmark
Kontaktperson: Trine Bech Fruergaard
E-mail: tfr@aarhusvand.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://tender.konnect.dk/invite/546

Internetadresse for køberprofilen: https://www.samsoespildevand.dk/

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Assens Spildevand A/S
CVR-nummer: 32 14 12 77
Postadresse: Skovvej 2
By: Assens
NUTS-kode: DK031
Postnummer: 5610
Land: Danmark
Kontaktperson: Trine Bech Fruergaard
E-mail: tfr@aarhusvand.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://tender.konnect.dk/invite/546

Internetadresse for køberprofilen: https://www.assensforsyning.dk/

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: BlueKolding Spildevand A/S
CVR-nummer: 32 76 79 82
Postadresse: Kolding Åpark 3
By: Kolding
NUTS-kode: DK031
Postnummer: 6000
Land: Danmark
Kontaktperson: Trine Bech Fruergaard
E-mail: tfr@aarhusvand.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://tender.konnect.dk/invite/546

Internetadresse for køberprofilen: http://bluekolding.dk/

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Kerteminde Forsyning A/S
CVR-nummer: 32 07 73 15
Postadresse: Kohaven 12
By: Kerteminde
NUTS-kode: DK031
Postnummer: 5300
Land: Danmark
Kontaktperson: Trine Bech Fruergaard
E-mail: tfr@aarhusvand.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://tender.konnect.dk/invite/546

Internetadresse for køberprofilen: https://www.kertemindeforsyning.dk/

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Langeland Spildevand A/S
CVR-nummer: 32 56 50 93
Postadresse: Nørrebro 207A
By: Rudkøbing
NUTS-kode: DK031
Postnummer: 5900
Land: Danmark
Kontaktperson: Trine Bech Fruergaard
E-mail: tfr@aarhusvand.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://tender.konnect.dk/invite/546

Internetadresse for køberprofilen: http://www.langeland-forsyning.dk/

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Middelfart Spildevand A/S
CVR-nummer: 33 96 35 56
Postadresse: Strandvejen 100
By: Middelfart
NUTS-kode: DK031
Postnummer: 5500
Land: Danmark
Kontaktperson: Trine Bech Fruergaard
E-mail: tfr@aarhusvand.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://tender.konnect.dk/invite/546

Internetadresse for køberprofilen: http://www.middelfartspildevand.dk/forside.aspx

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Nyborg Forsyning & Service A/S
CVR-nummer: 25 53 54 56
Postadresse: Gasværksvej 2
By: Nyborg
NUTS-kode: DK031
Postnummer: 5800
Land: Danmark
Kontaktperson: Trine Bech Fruergaard
E-mail: tfr@aarhusvand.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://tender.konnect.dk/invite/546

Internetadresse for køberprofilen: https://www.nfs.as/selvbetjening

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Provas - Haderslev Spildevand A/S
Postadresse: Fjordagervej 32
By: Haderslev
NUTS-kode: DK031
Postnummer: 6100
Land: Danmark
Kontaktperson: Trine Bech Fruergaard
E-mail: tfr@aarhusvand.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://tender.konnect.dk/invite/546

Internetadresse for køberprofilen: https://www.provas.dk/

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Vand og Affald A/S
CVR-nummer: 33 08 11 46
Postadresse: Ryttermarken 21
By: Svendborg
NUTS-kode: DK031
Postnummer: 5700
Land: Danmark
Kontaktperson: Trine Bech Fruergaard
E-mail: tfr@aarhusvand.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://tender.konnect.dk/invite/546

Internetadresse for køberprofilen: https://www.vandogaffald.dk/

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: VandCenter Syd A/S
CVR-nummer: 17 41 40 03
Postadresse: Vandværksvej 7
By: Odense C
NUTS-kode: DK031
Postnummer: 5000
Land: Danmark
Kontaktperson: Trine Bech Fruergaard
E-mail: tfr@aarhusvand.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://tender.konnect.dk/invite/546

Internetadresse for køberprofilen: https://www.vandcenter.dk/

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Ærø Spildevand A/S
CVR-nummer: 32 09 51 86
Postadresse: Industrivej 6
By: Marstal
NUTS-kode: DK031
Postnummer: 5960
Land: Danmark
Kontaktperson: Trine Bech Fruergaard
E-mail: tfr@aarhusvand.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://tender.konnect.dk/invite/546

Internetadresse for køberprofilen: http://www.aeroevand.dk/

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Frederica Spildevand A/S
CVR-nummer: 32 65 93 65
Postadresse: Røde Banke 16
By: Fredericia
NUTS-kode: DK032
Postnummer: 7000
Land: Danmark
Kontaktperson: Trine Bech Fruergaard
E-mail: tfr@aarhusvand.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://tender.konnect.dk/invite/546

Internetadresse for køberprofilen: https://www.frse.dk/Fredericia-spildevand.aspx

I.2) Information om fælles indkøb
Kontrakten omfatter fælles udbud
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://tender.konnect.dk/invite/546
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: https://tender.konnect.dk/invite/546
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

 

Udbud af levering af brøndgods

 

II.1.2) Hoved-CPV-kode
44423750
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

 

Udbuddet vedrører levering af kloakbrøndgods, og udbydes af Shared A/S og SamAqua A/S i fællesskab på vegne af følgende forsyninger.

 

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 45 000 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
44423750
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK042
Hovedudførelsessted:

 

Østjylland, og Fyn

 

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Udbuddet omfatter levering af dæksler, karme og riste som nedlægges i forbindelse med byggemodninger, kloaksaneringer, slidlagsarbejder og almindelige drifts- og vedligeholdelsesopgaver.

Udbuddet indgås som en rammeaftale med én leverandør for perioden 1. juli 2020 til 30. juni 2022. Aftalerne indgås med hver enkelt af de ordregivende deltagere, så leverandøren har én rammeaftale med hver af de deltagende selskaber.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet / Vægtning: 20
Kvalitetskriterium - Navn: Service / Vægtning: 20
Kvalitetskriterium - Navn: Bæredygtighed (miljø, CO2) / Vægtning: 20
Pris - Vægtning: 40
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 45 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 01/07/2020
Slut: 30/06/2022
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

 

Der vil være option på forlængelse af aftalen. Ordregiver kan således forlænge aftalen med op til 2 x 12 måneder på uændrede vilkår, således at aftalen senest løber frem til den 30. juni 2024.

 

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

 

Der vil for Aarhus Vand være en option på et lokalt lager og udleveringssted.

 

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
Tilbud skal fremlægges i form af elektroniske kataloger eller inkludere et elektronisk katalog
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

 

— Tilbudsgiver må ikke have ubetalt forfalden gæld til det offentlige, der overstiger 100 000 DKK

— Årlig årsomsætning: En årlig omsætning på min. 15 mio. DKK i 2 ud af de 3 seneste regnskabsår. Den årlige omsætning skal være på baggrund af lignende opgaver, jf. afsnit 1.1

— Finansielle nøgletal:

- Tilbudsgiver skal have haft et positivt resultat i 2 af de seneste 3 regnskabsår.

- Tilbudsgiver skal have haft en positiv egenkapital i de seneste 3 år.

- Tilbudsgiver skal have haft en soliditetsgrad min. 10 % i 2 af de seneste 3 regnskabsår.

 

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

 

Det er et mindstekrav, at tilbudsgiver har 3 tilsvarende referencer.

 

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

 

— Referenceliste over de betydeligste sammenlignelige leveringer der er udført i løbet af de sidste 3 år med beskrivelse af leverancerne, værdien af leverancerne og angivelse af kontaktpersoner. Leverancerne skal være løbende, og skal være leverancer med selskabsspecifikke dæksler (logodæksler). Tilbudsgiver skal minimum kunne fremvise 3 relevante referencer i relation til produkter og mængde. Ligende mængder (årlige mængder) er af ordregiver defineret i udbudsbetingelserne.

 

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

 

Det er et mindstekrav at tilbudsgiver har 3 tilsvarende referencer.

 

III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

 

Kontraktvilkår fremgår af det samlede udbudsmateriale. Dog indeholder kontrakten et krav om overholdelse af etik og socialt ansvar samt krav til arbejdsmiljø.

 

III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
Rammeaftale med en enkelt aktør
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 28/04/2020
Tidspunkt: 12:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Tilbud skal være gyldige indtil: 01/10/2020
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 28/04/2020
Tidspunkt: 12:01
Oplysninger om adgangsberettigede personer og fremgangsmåde ved åbning af bud:

 

Der vil ikke være adgang til at overvære åbningen af tilbuddene.

 

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling
Elektronisk fakturering accepteres
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600

Internetadresse: https://naevneneshus.dk/

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

 

I henhold til § 7, stk. 2 i lovbekendtgørelse nr. 593 af 2. juni 2016 om Klagenævnet for Udbud (i det følgende benævnt ”Lov om Klagenævnet for Udbud”), gælder følgende frister for indgivelse af klage:

Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet, som ikke er omfattet af stk. 1, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:

1) 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen.

2) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.

3) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.

4) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4.

5) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt.

En klage over at ordregiveren i strid med udbudsloven eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren i henhold til Lov om Klagenævnet for Udbud § 4 har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende.

I henhold til Lov om Klagenævnet for Udbud § 6, stk. 4 skal klageren senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på www.naevneneshus.dk

 

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000

Internetadresse: http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
19/03/2020

Send til en kollega

0.125