23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2019/S 157-387071
Offentliggjort
16.08.2019
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Danish Defence Acquisition and Logistics Organizations

Emballage


Danish Defence Acquisition and Logistics Organizations

Udbudsbekendtgørelse

Varer

Legal Basis:

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Danish Defence Acquisition and Logistics Organizations
16-28-71-80
Lautrupbjerg 1-5
Ballerup
2750
Danmark
Kontaktperson: Charlotte Jensen
Telefon: +45 72814225
E-mail: fmi-id-slu05@mil.dk
NUTS-kode: DK0

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/61c4dc41-bb72-498a-876a-a3e11142e611/homepage

I.2) Information om fælles indkøb
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/61c4dc41-bb72-498a-876a-a3e11142e611/publicMaterial
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/61c4dc41-bb72-498a-876a-a3e11142e611/homepage
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
Elektronisk kommunikation kræver anvendelse af værktøjer og anordninger, der ikke er almindeligt tilgængelige. Der er gratis, ubegrænset og fuld adgang til disse værktøjer og anordninger på: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/61c4dc41-bb72-498a-876a-a3e11142e611/homepage
I.4) Type ordregivende myndighed
Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger
I.5) Hovedaktivitet
Forsvar

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Emballage

II.1.2) Hoved-CPV-kode
44610000
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

Udbud vedr. 11 delaftaler på forskellige typer af emballage til Forsvaret, som anvendes til pakning og forsendelse af materiel i ind- & udland.

1) Delaftale 1: Transportkasser, robuste: Flightcases, slag- støv- og vandfaste plastik kufferter, Aluminiumskasser o. lign.;

2) Delaftale 2: Papkasser, speciel producerede og standardkasser;

3) Delaftale 3: Farligt gods papkasser (UN 4GV);

4) Delaftale 4: Pakkemateriel til depoter: BølgePap, flamingo, tape, film, bobleplast, forsendelses rør og æsker;

5) Delaftale 5: Europaller, pallerammer og låg.(træ);

6) Delaftale 6: Stabelbare plastkasser, sortimentskasser, plukkekasser, paller o. lign.;

7) Delaftale 7: Farligt gods plastkasser (genanvendelige) UN4H2V;

8) Delaftale 8: Sammenklappelige og genanvendelige træ pallebokse;

9) Delaftale 9: Trækasser (Krydsfinér) åbne og lukkede til opbevaring og transport af værktøj, materiel o. lign.;

10) Delaftale 10: Maskine til produktion af pap/karton pakkefyldsmateriale;

11) Delaftale 11 Tønder, palletanke og dunke.

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 37 500 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: ja
Der kan afgives bud på alle delaftaler
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
Delkontraktnr.: DELAFTALE 1: Transportkasser, robuste
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
18921000
44619500
44619300
44619400
44617100
44617300
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK0
Hovedudførelsessted:

Aftalen er landsdækkende.

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Delaftale 1: Transportkasser, robuste: Flightcases, slag- støv- og vandfaste plastik kufferter, aluminiumskasser o. lign.

Rammeaftalen vedrører indkøb af Emballage: Slag- vand- og støvfaste kufferter/kasser til transport, opbevaring og beskyttelse af skrøbeligt og værdifuldt materiel. Forsvarets enheder, lagere og depoter anvender disse til pakning og forsendelse af materiel i ind- og udland. Heraf kan nævnes: våben, uniformer, reservedele, IT-materialer, testudstyr osv. Formålet er bl.a. at anskaffe følgende:

— Munderingskuffert, vand- og støvtæt i slagfast plast med hjul og teleskop håndtag,

— Våbenkuffert, vand- og støvtæt i slagfast plast med hjul og teleskop håndtag,

— Mikro transportkasse/kuffert, vand- og støvtæt i slagfast plast,

— Letvægst kuffert, vand- og støvtæt i slagfast plast,

— Transport kuffert, vand- og støvtæt i slagfast plast med håndtag,

— Transport kuffert, vand- og støvtæt i slagfast plast med hjul og teleskop håndtag,

— Aluminium kasser med låg og håndtag. Serie tilpasset Eur. palle størrelse (1 200 x 800),

— Aluminium kasser med låg og håndtag. Specielmål,

— Flightcases i laminat med metal beskyttelseskanter, håndtag og evt. hjul,

— Hele skumplader og tilbehør til indretning af kasser/kufferter.

Det danske forsvar har 60+ depoter/lagere med forskellige specialer og behov fordelt på Hær-, Flyver,- og Søværnskommandoen, Arktisk kommando, Specialoperationskommandoen, Hjemmeværnet og Beredskabstyrelsen.

Se Appendiks A Kravspecifikation for yderligere informationer.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 4 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
Delkontraktnr.: DELAFTALE 2: Papkasser, speciel producerede og standardkasser.
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
18921000
44619500
44619300
44619400
44617100
44617300
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK0
Hovedudførelsessted:

Aftalen er landsdækkende.

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Delaftale 2: Papkasser, speciel producerede og standardkasser.

Rammeaftalen vedrører indkøb af Emballage: Papkasser til Forsvarets lagre og depoter for pakning, oplagring og forsendelse:

— Speciel producerede brune papkasser, bølge og massiv pap,

— Standard brune papkasser i enkelt bølgep,

— Standard brune papkasser i dobbelt bølgepap. Yderside i kraftliner. Europa-palle tilpasset,

— Brune papkasser med automatbund i bølgepap. Yderside kraftliner,

— Brune papkasser med foldelinjer (tilpasning i højde) i enkelt og dobbelt bølgepap,

— Brune forsendelsesæsker (postæsker) i bølgepap. Yderside i kraftliner,

— Brune flyttepapkasser i dobbelt bølgepap. Indbygget håndtag. Yderside i kraftliner,

— Brune pallekasser i dobbelt bølgepap. Nedklappelig front eller langside. Palle tilpasset,

— Brun eller grå mellemlæg - bølgepap og karton.

Det danske forsvar har 60+ depoter/lagre med forskellige specialer og behov fordelt på Hær-, Flyver- og Søværnskommandoen, Arktisk kommando, Specialoperationskommandoen, Hjemmeværnet og Beredskabstyrelsen.

Se Appendiks A Kravspecifikation for yderligere informationer.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 2 500 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
Delkontraktnr.: DELAFTALE 3: Farligt gods papkasser (UN 4GV)
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
18921000
44619500
44619300
44619400
44617100
44617300
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK0
Hovedudførelsessted:

Aftalen er landsdækkende.

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Delaftale 3: Farligt gods papkasser (UN 4GV).

Rammeaftalen vedrører indkøb af Emballage: Farligt gods papkasser UN 4GV til Forsvarets lagre og depoter for pakning, oplagring og forsendelse.

— Bølgepap standard kasser 4GV godkendt til emballagegruppe I/II/III (X) jf. FN anbefalinger,

— Bølgepap øvrige kasser 4GV godkendt til emballagegruppe I/II/III (X) jf. FN anbefalinger,

— Bølgepap pallekasser 4GV godkendt til emballagegruppe I/II/III (X) jf. FN anbefalinger,

— Armeret tape til lukning af farligt gods papkasser UN 4GV,

— Tilbehør til farligt gods bølgepapkasser.

Det danske forsvar har 60+ depoter/lagre med forskellige specialer og behov fordelt på Hær-, Flyver- og Søværnskommandoen, Arktisk kommando, Specialoperationskommandoen, Hjemmeværnet og Beredskabstyrelsen.

Se Appendiks A Kravspecifikation for yderligere informationer.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 4 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
Delkontraktnr.: DELAFTALE 4: Pakkemateriel til depoter
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
18921000
44619500
44619300
44619400
44617100
44617300
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK0
Hovedudførelsessted:

Aftalen er landsdækkende.

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Delaftale 4: Pakkemateriel til depoter: BølgePap, flamingo, tape, film, bobleplast, forsendelses rør og æsker.

Rammeaftalen vedrører indkøb af Emballage: Pakkemateriel til Forsvarets lagre og depoter for pakning, oplagring og forsendelse:

— Beskyttelses materiel til forsendelse,

— Forsendelses emballager og tilbehør,

— Pakke- opmærkning- og afdækningstape,

— Lærredstape,

— Folie og plast materialer til indpakning,

— Strækfilm og tilbehør,

— Transportkasser, termo EPS,

— Papirsække med PE indlæg til incinerator.

Det danske forsvar har 60+ depoter/lagre med forskellige specialer og behov fordelt på Hær-, Flyver- og Søværnskommandoen, Arktisk kommando, Specialoperationskommandoen, Hjemmeværnet og Beredskabstyrelsen.

Se Appendiks A Kravspecifikation for yderligere informationer.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 4 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
Delkontraktnr.: DELAFTALE 5: Europaller, palle rammer og låg.(træ)
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
18921000
44619500
44619300
44619400
44617100
44617300
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK0
Hovedudførelsessted:

Aftalen er landsdækkende.

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Delaftale 5: Europaller, palle rammer og låg (træ).

Rammeaftalen vedrører indkøb af Emballage: Paller, pallerammer og låg til Forsvarets lagre og depoter for pakning, oplagring og forsendelse:

— EPAL Europaller træ godkendt efter specifikationer på European Pallet Assocation e.V,

— Ekstra lange lastpaller,

— Træ pallerammer med galvaniserede hjørner til EPAL paller,

— Låg med styreramme i krydsfinér til pallerammer,

— Tilbehør til paller og pallerammer.

Det danske forsvar har 60+ depoter/lagre med forskellige specialer og behov fordelt på Hær-, Flyver- og Søværnskommandoen, Arktisk kommando, Specialoperationskommandoen, Hjemmeværnet og Beredskabstyrelsen.

Se Appendiks A Kravspecifikation for yderligere informationer.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 8 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
Delkontraktnr.: DELAFTALE 6: Stabelbare plastkasser, sortimentskasser, plukkekasser, paller o. lign.
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
18921000
44619500
44619300
44619400
44617100
44617300
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK0
Hovedudførelsessted:

Aftalen er landsdækkende.

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Delaftale 6: Stabelbare plastkasser, sortimentskasser, plukkekasser, paller o. lign.

Rammeaftalen vedrører indkøb af Emballage: Plastkasser, paller og tilbehør til Forsvarets lagre og depoter for pakning, oplagring og forsendelse:

— Lastpaller i plast,

— Pallerammer i plast til plastpaller,

— Standard euro stabelbare plastkasser,

— Plastkufferter med låg og håndtag,

— Stakbare og stabelbare plast forsendelseskasser,

— Foldeplastkasser med åben plukkefront,

— Plast plukkekasser (Forrådsbakke),

— Plast lagerkasser (kassetter),

— Plast sortimentsbokse med indeling og låg,

— Tilbehør til plast produkter.

Det danske forsvar har 60+ depoter/lagre med forskellige specialer og behov fordelt på Hær-, Flyver- og Søværnskommandoen, Arktisk kommando, Specialoperationskommandoen, Hjemmeværnet og Beredskabstyrelsen.

Se Appendiks A Kravspecifikation for yderligere informationer.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 5 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
Delkontraktnr.: DELAFTALE 7: Farligt gods plastkasser (genanvendelige) UN4H2V
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
18921000
44619500
44619300
44619400
44617100
44617300
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK0
Hovedudførelsessted:

Aftalen er landsdækkende.

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Delaftale 7: Farligt gods plastkasser (genanvendelige) UN4H2V.

Aftalen vedrører indkøb af Emballage: Farligt gods plastkasser UN 4H2V til Forsvarets lagre og depoter for pakning, oplagring og forsendelse:

— UN Farligt gods Plastkasser 4H2V godkendt til emballagegruppe I/II/III (X) jf. FN anbefalinger.

Det danske forsvar har 60+ depoter/lagre med forskellige specialer og behov fordelt på Hær-, Flyver- og Søværnskommandoen, Arktisk kommando, Specialoperationskommandoen, Hjemmeværnet og Beredskabstyrelsen.

Se Appendiks A Kravspecifikation for yderligere informationer.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 2 500 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Rammeaftalen tildeles 2 leverandører og ordre på rammeaftale tildeles efter kaskademodel - se udbudsmateriale for yderligere informationer

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
Delkontraktnr.: DELAFTALE 8: Sammenklappelige og genanvendelige træ pallebokse
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
18921000
44619500
44619300
44619400
44617100
44617300
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK0
Hovedudførelsessted:

Aftalen er landsdækkende.

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Delaftale 8: Sammenklappelige og genanvendelige træ pallebokse.

Rammeaftalen vedrører indkøb af Emballage: Sammenklappelige og genanvendeligee træ pallebokse til Forsvarets lagre og depoter for pakning, oplagring og forsendelse:

— Krydsfinér pallebokse i standard størrelser,

— Krydsfinér pallebokse i kundespeciferet specielmål,

— Tilbehør til pallebokse.

Det danske forsvar har 60+ depoter/lagre med forskellige specialer og behov fordelt på Hær-, Flyver- og Søværnskommandoen, Arktisk kommando, Specialoperationskommandoen, Hjemmeværnet og Beredskabstyrelsen.

Se Appendiks A Kravspecifikation for yderligere informationer.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 2 500 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
Delkontraktnr.: DELAFTALE 9: Trækasser (Krydsfinér) åbne & lukkede til opbevaring & transport af værktøj, materiel
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
18921000
44619500
44619300
44619400
44617100
44617300
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK0
Hovedudførelsessted:

Aftalen er landsdækkende.

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Delaftale 9: Trækasser (Krydsfinér) åbne og lukkede til opbevaring og transport af værktøj, materiel o. lign.

Rammeaftalen vedrører indkøb af Emballage: Trækasser åbne og lukkede til opbevaring og transport af værktøj, materiel og lignende til Forsvarets lagre og depoter for pakning, oplagring og forsendelse:

— Krydsfinér kasser med håndtag, låseanordning og låg,

— Krydsfinér kasser åbne og bære håndtagshuller,

— Krydsfinér kasser med farligt gods typegodkendelse UN 4DV X.

Det danske forsvar har 60+ depoter/lagre med forskellige specialer og behov fordelt på Hær-, Flyver- og Søværnskommandoen, Arktisk kommando, Specialoperationskommandoen, Hjemmeværnet og Beredskabstyrelsen.

Se Appendiks A Kravspecifikation for yderligere informationer.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 3 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
Delkontraktnr.: DELAFTALE 10: Maskine til produktion af pap/karton pakkefyldsmateriale
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
18921000
44619500
44619300
44619400
44617100
44617300
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK0
Hovedudførelsessted:

Aftalen er landsdækkende.

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Delaftale 10: Maskine til produktion af pap/karton pakkefyldsmateriale.

Rammeaftalen vedrører indleje af pakkefyldsmaskiner og indkøb af tilhørende papir der omdannes til stødarboberende pads til Forsvarets lagre og depoter for pakning, oplagring og forsendelse:

— Indleje af pakkefyldsmaskine til mindre og medium forbrug af pakkefyld,

— Indleje af automatiseret pakkefyldsmaskine med spole oprulning (Coil Roll) og stort forbrug af pakkefyld,

— Indkøb af biologisk nedbrydelig papir til produktion af stødarbsorbende pads og Coil Roll.

Det danske forsvar har 60+ depoter/lagre med forskellige specialer og behov fordelt på Hær-, Flyver- og Søværnskommandoen, Arktisk kommando, Specialoperationskommandoen, Hjemmeværnet og Beredskabstyrelsen.

Se Appendiks A Kravspecifikation for yderligere informationer.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 500 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Rammeaftalen tildeles 2 leverandører og ordre på rammeaftale tildeles efter kaskademodel - se udbudsmateriale for yderligere informationer.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
Delkontraktnr.: DELAFTALE 11 Tønder, palletanke og dunke
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
18921000
44619500
44619300
44619400
44617100
44617300
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK0
Hovedudførelsessted:

Aftalen er landsdækkende.

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Delaftale 11 Tønder, palletanke og dunke.

Rammeaftalen vedrører indkøb af Emballage: Plastlågsfade, stål tønder og plastik palletanke til Forsvarets lagre og depoter for pakning, oplagring og forsendelse:

— Plastlågsfade (Plastik tønder) UN godkendt i forskellige størrelser,

— Stållågsfade (Ståltønder) UN godkendt i forskellige størrelser,

— Plastik palletank (IBC) med stålgitter omkring for beskyttelse. UN godkendt 1 000 ltr,

— Olieprøve flasker i plastik.

Det danske forsvar har 60+ depoter/lagre med forskellige specialer og behov fordelt på Hær-, Flyver- og Søværnskommandoen, Arktisk kommando, Specialoperationskommandoen, Hjemmeværnet og Beredskabstyrelsen.

Se Appendiks A Kravspecifikation for yderligere informationer.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 1 500 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

Der henvises til udbudsmaterialet vedrørende betalingsbetingelser. Fakturering skal ske i overensstemmelse med gældende dansk lovgivning om offentlige betalinger. Dette er p.t. lovbkg. nr. 798 fra juni 2007, som stiller krav om elektronisk fakturering. De nærmere betingelser vil fremgå af kontrakten.

Der kræves ingen særlig retlig form. Såfremt kontrakten tildeles en sammenslutning af leverandører (f.eks. et konsortium), skal deltagerne påtage sig solidarisk hæftelse og udpege en leverandør som repræsentant for sammenslutningen.

Rammeaftalen skal udføres under hensyntagen til CSR-krav og den anvendte arbejdsklausul; der henvises til Appendiks B for yderligere oplysninger.

III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 19/09/2019
Tidspunkt: 13:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 6 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 19/09/2019
Tidspunkt: 13:00
Sted:

FMI

Oplysninger om adgangsberettigede personer og fremgangsmåde ved åbning af bud:

Tilbudsgivere har ikke mulighed for at være til stede ved åbning af tilbud.

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Elektronisk fakturering accepteres
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
VI.3) Yderligere oplysninger:

Vedrørende pkt. IV.2.4): Tilbuddet skal være på det sprog, der fremgår af pkt. IV.2.4. Tilbudsgiver kan imidlertid fremsende certifikater på engelsk.

Det er en forudsætning for deltagelse i udbudsproceduren, at der anvendes ESPD, jf. udbudslovens § 148. FMI kræver, at tilbudsgiver anvender ESPD som foreløbig dokumentation for, at tilbudsgiver ikke er omfattet af de i udbudslovens § § 135 og 136 anførte udelukkelsesgrunde, at tilbudsgiver opfylder de minimumskrav til egnethed, der er anført i § 140, jf. pkt. III.1.2).

Tilbudsgiver og eventuelt deltagerne i en sammenslutning af enheder og/eller støttende enheder skal anvende den elektroniske version af ESPD. FMI har udarbejdet et ESPD (en XML-fil), der er tilgængelig i Ethics-webportalen. FMI vil stærk opfordre tilbudsgiver til at anvende denne XML-fil ved udfyldelse af ESPD'et. Tilbudsgiver skal uploade denne XML-fil til websitet https://ec.europa.eu/growth/tools-databases/espd/welcome hvor ESPD'et kan blive udfyldt og senere eksporteret. Der kan ikke anvendes andre versioner end dette ESPD.

Før tildeling af kontrakten kræver FMI, at den tilbudsgiver, til hvem FMI har til hensigt at tildele kontrakten, har afgivet dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD, jf. udbudslovens § § 151-155. Såfremt en tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen, jf. pkt. III.1.2, skal tilbudsgiver på opfordring afgive støtteerklæringer eller anden dokumentation, der godtgør, at tilbudsgiver kan disponere over den nødvendige økonomiske og finansielle formåen, og at den pågældende enhed er juridisk forpligtet over for tilbudsgiver. I mangel af en sådan dokumentation, kan FMI ikke tage sådan(ne) enheds/enheders økonomiske og finansielle formåen i betragtning. FMI har udarbejdet en skabelon (tilgængelig i Ethics-webportalen), der kan anvendes som erklæring for denne juridiske forpligtelse. FMI vil stærkt opfordre tilbudsgiver til at anvende denne skabelon. Det understreges dog, at det alene er tilbudsgivers ansvar at sørge for, at de afgivne oplysninger overholder kravene.

FMI er forpligtet til at udelukke en tilbudsgiver fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis tilbudsgiveren er omfattet af en af de i udbudslovens § § 135 og 136 nævnte obligatoriske udelukkelsesgrunde, medmindre tilbudsgiver har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138. Det bemærkes, at visse frivillige udelukkelsesgrunde i direktiv 2014/24/EU om offentlige indkøb er gjort obligatoriske i udbudslovens § 136.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405600
E-mail: klfu@naevneneshus.dk

Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

I henhold til § 3 i lovbekendtgørelse nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud (tilgængelig på www.retsinformation.dk), gælder der følgende frister for indgivelse af klager:

Klager over udbud og beslutninger, der er omfattet af Kapitel II og III i udbudsloven, som ikke angår spørgsmål om en ansøgers manglende prækvalifikation, skal i henhold til § 7, stk. 2 i Lov om Klagenævnet for Udbud indgives til Klagenævnet for Udbud inden:

1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt (med virkning fra dagen efter dagen for offentliggørelsen);

2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregivers afsendelse af en underretning til de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, når underretningen er ledsaget af en kort begrundelse for beslutningen;

3) 6 måneder regnet fra dagen efter ordregivers afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere/tilbudsgivere om, at ordregiver har indgået en rammeaftale, jf. udbudslovens § 2, stk. 2, eller § 171, stk. 4, når underretningen er ledsaget af en kort begrundelse for beslutningen;

4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning om at videreføre kontrakten, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage er indgivet til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. Lov om Klagenævnet for Udbud § 6, stk. 4. Hvis klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klager endvidere anføre, om der er begæret opsættende virkning af klagen, jf. § 12, stk. 1 i Lov om Klagenævnet for Udbud.

Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i pkt. VI.4.1.

Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning er tilgængelig på den i pkt. VI.4.1 anførte internet-adresse.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse: www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
12/08/2019

Send til en kollega

0.105