Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/f16d069e-cdb5-483f-8558-59d2b3a34835/publicMaterial
Anmodning om deltagelse
Addresse
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/f16d069e-cdb5-483f-8558-59d2b3a34835/homepage
Udbyder
Esbjerg Kommune
Opdateringer
"Esbjerg Kommune og DIN Forsyning A/S har besluttet at annullere udbud af renovering af Kongensgade etape 5 – og Kronprinsensgade (udbudsbekendtgørelsen nr. 2019/S 069-161325).
Esbjerg Kommune og DIN Forsyning A/S havde ved tilbudsfristens udløb modtaget 4 tilbud. På baggrund af de indkomne tilbud må Esbjerg Kommune og DIN Forsyning A/S desværre konstatere, at evalueringsmodellerne for underkriteriet "Pris", som beskrevet i udbudsbetingelserne (BUT) pkt. 3.8.1., har vist sig at være uegnet til at identificere det økonomisk mest fordelagtige tilbud. Henset til spredningen i de indkomne tilbud vil en anvendelse af udbudsgrundlagets evalueringsmodeller således ikke respektere den oplyste vægtning af underkriterierne.
Det er ikke muligt inden for udbudslovens rammer at ændre en evalueringsmodel efter udbuddets offentliggørelse. Esbjerg Kommune og DIN Forsyning A/S ser sig derfor nødsaget til at annullere udbuddet.
Annullationen sker med henblik på at foretage de nødvendige tilretninger i udbudsbetingelserne (BUT), så et nyt udbud af kan igangsættes hurtigst muligt.
Esbjerg Kommune og DIN Forsyning A/S arbejder på hurtigst muligt at genudbyde renovering af Kongensgade etape 5 – og Kronprinsensgade, der vil blive bekendtgjort i EU-Tidende (www.ted.europa.eu). Esbjerg Kommune og DIN Forsyning A/S vil forsøge at udarbejde det reviderede udbudsmateriale, så tilbudsgiverne i videst muligt omfang kan genbruge materialet fra det nu annullerede udbud.
Vi håber, at alle interesserede virksomheder vil deltage ved det kommende genudbud.
Anlægsprojekt - renovering af Kongensgade etape 5 og Kronprinsensgade
Esbjerg Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Bygge- og anlægsarbejder
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
29189803
Torvegade 74
Esbjerg
6700
Danmark
Kontaktperson: Jesper Pelck
Telefon: +45 23830950
E-mail: jepel@esbjergkommune.dk
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.esbjergkommune.dk/
32661165
Ulvsundvej 1
Esbjerg N
6715
Danmark
Kontaktperson: Mette Skov Hansen
E-mail: mesk@dinforsyning.dk
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.dinforsyning.dk
Del II: Genstand
Anlægsprojekt - Renovering af Kongensgade etape 5 og Kronprinsensgade
Den udbudte entreprise, der er benævnt ”Renovering af Kongensgade Etape 5 og Kronprinsensgade”, omfatter ny belægning og udstyr på Kongensgade på strækningen mellem Smedegade og Stormgade og renovering af Kronprinsensgade mellem Skolegade og Havnegade i Esbjerg (herefter "Delentreprise 1").
Derudover omfatter den udbudte entreprise udførelse af separatkloakering for DIN Forsyning A/S. Denne del af entreprisen er benævnt "Kloak- og forsyningsledninger", som omfatter ny kloak i Kongensgade på en strækning fra og med krydset Stormgade/Kongensgade til Smedegade samt Kronprinsensgade mellem Skolegade og Havnegade (herefter "Delentreprise 2").
Udførelse af Delentreprise 1 og Delentreprise 2 vil blive tildelt en og samme leverandør, som skal indgå 2 kontrakter med Ordregiver.
Der vil blive indgået en kontrakt vedrørende Delentreprise 1 med Esbjerg Kommune, imens kontrakten vedrørende Delentreprise 2 vil blive indgået med DIN Forsyning A/S.
Delentreprise 1 omfatter i hovedtræk følgende overordnede ydelser:
— Rydning af eksisterende inventar og belægning,
— Opbrydning og bortskaffelse af eksisterende flisebelægning og underliggende bærelag,
— Levering og etablering af ny granitstensbelægning, reetableringsarbejder inkl. underliggende bærelag,
— Levering og etablering af afløbsinstallation for overfladeafvanding af nyetablerede belægninger,
— Opsætning af nyt inventar (cykelstativer, bænke o.lign.) (bygherreleverancer),
— Levering og opsætning af nyt inventar (cykelstativer, bænke o.lign.),
— Levering og etablering af ny beplantning (træer.) inkl. automatisk vandingsanlæg,
— Levering og etablering af kabeltomrør og klargøring til effektbelysning.
Delentreprise 2 omfatter i hovedtræk følgende overordnede ydelser:
— Separatkloakering af spildevand og regnvand.
Ordregiver vil udvælge maksimalt 5 ansøgere, som opfordres til at afgive tilbud.
Såfremt der modtages ansøgninger fra flere end 5 egnede virksomheder, vil Ordregiver udvælge de 5 virksomheder, som har de mest relevante referencer. Ordregiver vil ved vurderingen udvælge de ansøgere, som samlet set dokumenterer mest erfaring med:
a) Større belægningsarbejder på fx gågader, pladser og torve.
b) Arbejder af ovennævnte karakter i byer, der stiller krav til den logistiske udfordring ved gennemførelse af arbejdet, samt håndtering af borgere og handelsdrivende.
c) Mest fagrelevant tilgængeligt personale. Der vil i denne forbindelse blive lagt positiv vægt på, at ansøgeren har et stort antal ansatte indenfor de relevante fagområder, brolægning og autoriserede kloakmestre.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
— Oplysning om ansøgers egenkapital de seneste 3 afsluttede regnskabsår,
— Oplysning om ansøgers soliditetsgrad (i %) de seneste 3 afsluttede regnskabsår,
— Oplysning om bankgaranti.
— Positiv egenkapital i de seneste 3 afsluttede regnskabsår,
— Soliditets grad på 25% i de seneste 3 afsluttede regnskabsår eller
— Forhåndstilsagn fra ansøgers pengeinstitut eller kautionsselskab om, at der i forbindelse med Kontrakterne, kan stilles en bankgaranti på 3 000 000 DKK udover den obligatoriske garantistillelse, jf. AB 18 og Særlige Betingelser.
Ansøger skal have beskæftiget minimum 4 uddannede brolæggere og 4 autoriserede kloakmestre hvert år i de seneste 3 år.
Delkontrakt 1:
Ansøger skal have udført mindst 2 tilsvarende belægnings- og renoveringsarbejder inden for de seneste 5 år (regnet fra fristen for tilbudsafgivelse).
Ved "tilsvarende arbejder" forstås "belægnings- og renoveringsopgaver", der svarer til arbejdet der er beskrevet SAB og tegninger, og som:
— har omfattet etablering af belægningsopgaver, som eksempelvis gågader, pladser og torve i byområder,
— har omfattet håndtering af borgere og handelsdrivende.
Delkontrakt 2:
Ansøger skal have udført mindst 2 tilsvarende separatkloakeringsopgaver inden for de seneste 5 år (regnet fra fristen for tilbudsafgivelse).
Ved "tilsvarende arbejder" forstås "separatkloakeringsopgaver", der svarer til arbejdet der er beskrevet SAB og tegninger, og som:
— har omfattet separatkloakering, i eksempelvis gågader, pladser og torve i byområder,
— har omfattet håndtering af borgere og handelsdrivende.
Ansøger skal i ESPD'et angive det årlige gennemsnitlige antal beskæftigede de seneste 3 år hos tilbudsgiver fordelt på relevante faggrupper.
Delentreprise 1:
Ansøger skal i ESPD angive 2 referencer, Referencerne skal indeholde:
— Beskrivelse af belægnings- og renoveringsarbejdet,
— Kontraktsum,
— Tidspunkt for udførelsen (dato for opstart og afslutning),
— Modtager af belægnings- og renoveringsarbejdet (kontaktoplysninger på kontaktperson).
Delentreprise 2:
Ansøger skal i ESPD angive 2 referencer. Referencerne skal indeholde:
— Beskrivelse af separatkloakeringsopgaven,
— Kontraktsum,
— Tidspunkt for udførelsen (dato for opstart og afslutning),
— Modtager af separatkloakeringsopgaven (kontaktoplysninger på kontaktperson).
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405600
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: www.kfst.dk