23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2018/S 248-573643
Offentliggjort
26.12.2018
Udbudstype
Offentligt udbud

Indlevering af tilbud

Til
06.02.2019 Kl. 12:00

Addresse
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=226275&B=KA

Udbyder

Reno Djurs

Vindere

Indsamling af dagrenovation og genanvendelige materialer Norddjurs Øst

(03.04.2019)
Brdr. Fisker I/S
Munkehusevej 26 A
8961 Allingåbro

Indsamling af dagrenovation og genanvendelige materialer Norddjurs Vest

(03.04.2019)
Meldgaard Miljø A/S
Askelund 10
6200 Aabenraa

Kranentreprisen

(03.04.2019)
HCS A/S Transport & Spedition
Hvissingevej 100
2600 Glostrup

Indsamling af dagrenovation og genanvendelige materialer Syddjurs Øst

(05.04.2019)
Meldgaard Miljø A/S
Askelund 10
6200 Aabenraa

Indsamling af dagrenovation og genanvendelige materialer Syddjurs Vest

(05.04.2019)
Meldgaard Miljø A/S
Askelund 10
6200 Aabenraa

Indsamling af dagrenovation og genanvendelige materialer


Reno Djurs

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Legal Basis:


Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Reno Djurs
20217472
Nymandsvej 11
Balle
8444
Danmark
Kontaktperson: Reno Djurs - Hardy Mikkelsen
Telefon: +45 87597777
E-mail: hmi@renodjurs.dk
NUTS-kode: DK042

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=226275&B=KA

Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/281426

I.2) Information om fælles indkøb
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=226275&B=KA
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=226275&B=KA
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.4) Type ordregivende myndighed
Anden type: Sammenslutning af lokale myndigheder
I.5) Hovedaktivitet
Miljø

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

 

Indsamling af dagrenovation og genanvendelige materialer

 

II.1.2) Hoved-CPV-kode
90511000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

 

Reno Djurs er et fælleskommunalt affaldsselskab, der varetager affaldsrelaterede opgaver for ejerne Norddjurs Kommune og Syddjurs Kommune. Reno Djurs udbyder indsamling af dagrenovation og genanvendelige materialer i spande, minicontainere og enkelte affaldssække samt ekstrasække m.v. Endvidere udbydes indsamling af dagrenovation og genanvendelige materialer i kuber og nedgravede affaldsløsninger. Indsamlingen sker fra private husstande, etageboliger, sommerhuse, offentlige institutioner og virksomheder samt visse offentlige arealer i de 2 kommuner. Indsamlingsopgaven udbydes i 5 selvstændige delentrepriser. Yderligere oplysninger fremgår af udbudsmaterialet.

 

II.1.5) Anslået samlet værdi
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: ja
Der kan afgives bud på alle delaftaler
Den ordregivende myndighed forbeholder sig retten til at tildele kontrakter, der kombinerer de følgende delkontrakter eller grupper af delkontrakter:

 

Ved evalueringen undersøges det, om den samlet set laveste pris fremkommer ved en kombination af særskilte tilbud på hver af de 5 delentrepriser, eller om det fremkommer ved en kombination af tilbud på flere delentrepriser.

 

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

 

Indsamling af dagrenovation og genanvendelige materialer i Norddjurs Kommune Øst

 

Delkontraktnr.: 1
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
90511000
90511200
90511400
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK042
Hovedudførelsessted:

 

Norddjurs Kommune øst.

 

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Indsamling af restaffald med ca. 240 000 tømninger pr. år og indsamling af genanvendelige materialer med ca. 78 000 tømninger pr. år i 2-hjulede affaldsspande og 4-hjulede minicontainere i Norddjurs Kommune øst (herunder Grenaa). Yderligere oplysninger fremgår af udbudsmaterialet.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 30/12/2019
Slut: 31/12/2021
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

 

Forlængelse kan ske ad en eller flere omgange med et vilkårligt antal måneder, dog således at den maksimale forlængelse samlet er 2 år, dvs. maksimalt til 31.12.2023.

 

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

 

I tilbuddet skal entreprenøren som en option for Reno Djurs angive en merpris ved anvendelse af såkaldt HVO-biodiesel som drivmiddel til indsamlingsbilerne. Øvrige oplysninger fremgår af udbudsmaterialet.

Derudover har Reno Djurs en option på at vælge en option med begrænset indstigningshøjde på køretøjerne til den merpris, som tilbudsgiver har angivet i tilbudslisten.

 

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

 

Indsamling af dagrenovation og genanvendelige materialer i Norddjurs Kommune Vest

 

Delkontraktnr.: 2
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
90511200
90511400
90500000
90511000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK042
Hovedudførelsessted:

 

Norddjurs Kommune vest.

 

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Indsamling af restaffald med ca. 370 000 tømninger pr. år og indsamling af genanvendelige materialer med ca. 100 000 tømninger pr. år i 2-hjulede affaldsspande og 4-hjulede minicontainere i Norddjurs Kommune vest (herunder Auning). Yderligere oplysninger fremgår af udbudsmaterialet.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 30/12/2019
Slut: 31/12/2021
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

 

Forlængelse kan ske ad en eller flere omgange med et vilkårligt antal måneder, dog således at den maksimale forlængelse samlet er 2 år, dvs. maksimalt til 31.12.2023.

 

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

 

I tilbuddet skal entreprenøren som en option for Reno Djurs angive en merpris ved anvendelse af såkaldt HVO-biodiesel som drivmiddel til indsamlingsbilerne. Øvrige oplysninger fremgår af udbudsmaterialet.

Derudover har Reno Djurs en option på at vælge en option med begrænset indstigningshøjde på køretøjerne til den merpris, som tilbudsgiver har angivet i tilbudslisten.

 

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

 

Indsamling af dagrenovation og genanvendelige materialer i Syddjurs Kommune Øst

 

Delkontraktnr.: 3
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
90511000
90511200
90511400
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK042
Hovedudførelsessted:

 

Syddjurs Kommune Øst.

 

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Indsamling af restaffald med ca. 450 000 tømninger pr. år og indsamling af genanvendelige materialer med ca. 65 000 tømninger pr. år i 2-hjulede affaldsspande og 4-hjulede minicontainere i Syddjurs Kommune øst (herunder Ebeltoft). Yderligere oplysninger fremgår af udbudsmaterialet.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 30/12/2019
Slut: 31/12/2021
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

 

Forlængelse kan ske ad en eller flere omgange med et vilkårligt antal måneder, dog således at den maksimale forlængelse samlet er 2 år, dvs. maksimalt til 31.12.2023.

 

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

 

I tilbuddet skal entreprenøren som en option for Reno Djurs angive en merpris ved anvendelse af såkaldt HVO-biodiesel som drivmiddel til indsamlingsbilerne. Øvrige oplysninger fremgår af udbudsmaterialet.

Derudover har Reno Djurs en option på at vælge en option med begrænset indstigningshøjde på køretøjerne til den merpris, som tilbudsgiver har angivet i tilbudslisten.

 

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

 

Indsamling af dagrenovation og genanvendelige materialer i Syddjurs Kommune Vest

 

Delkontraktnr.: 4
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
90511000
90511200
90511400
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK042
Hovedudførelsessted:

 

Syddjurs Kommune Vest.

 

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Indsamling af restaffald med ca. 360 000 tømninger pr. år og indsamling af genanvendelige materialer med ca. 120 000 tømninger pr. år i 2-hjulede affaldsspande og 4-hjulede minicontainere i Syddjurs Kommune øst (herunder Hornslet). Yderligere oplysninger fremgår af udbudsmaterialet.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 30/12/2019
Slut: 31/12/2021
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

 

Forlængelse kan ske ad en eller flere omgange med et vilkårligt antal måneder, dog således at den maksimale forlængelse samlet er 2 år, dvs. maksimalt til 31.12.2023.

 

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

 

Forlængelse kan ske ad en eller flere omgange med et vilkårligt antal måneder, dog således at den maksimale forlængelse samlet er 2 år, dvs. maksimalt til 31.12.2023.

Derudover har Reno Djurs en option på at vælge en option med begrænset indstigningshøjde på køretøjerne til den merpris, som tilbudsgiver har angivet i tilbudslisten.

 

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

 

Indsamling af dagrenovation og genanvendelige materialer i kuber og undergrundscontainere i Norddjurs og Syddjurs Kommuner

 

Delkontraktnr.: 5
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
90511000
90511200
90511400
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK042
Hovedudførelsessted:

 

Norddjurs og Syddjurs Kommuner.

 

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Indsamling af restaffald, papir/pap samt flasker/glas/dåser fra ca. 500 kuber fordelt på Djursland (ca. 9 000 tømninger pr. år) og ca. 140 undergrundscontainere fordelt på Djursland (ca. 3 000 tømninger pr. år).

 

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 30/12/2019
Slut: 31/12/2021
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

 

Forlængelse kan ske ad en eller flere omgange med et vilkårligt antal måneder, dog således at den maksimale forlængelse samlet er 2 år, dvs. maksimalt til 31.12.2023.

 

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

 

I tilbuddet skal entreprenøren som en option for Reno Djurs angive en merpris ved anvendelse af såkaldt HVO-biodiesel som drivmiddel til indsamlingsbilerne. Øvrige oplysninger fremgår af udbudsmaterialet.

 

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
Liste over og kort beskrivelse af betingelser:

 

Tilbudsgiver skal være optaget i et erhvervs- eller selskabsregister.

 

III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

 

Tilbudsgiver skal have en erhvervsansvarsforsikring med dækning som angivet under mindstekrav.

Tilbudsgiver skal stille en anfordringsgaranti som angivet under mindstekrav.

 

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

 

Det er et mindstekrav, at tilbudsgiver har en erhvervsansvarsforsikring med en forsikringssum på mindst 10 000 000 DKK og en selvrisiko på maksimum 20 000 DKK for enhver skade.

Den vindende tilbudsgiver skal stille en anfordringsgaranti på 10% af entreprisesummen jf. udbudsmaterialet.

 

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

 

- Tilbudsgiver skal have tilladelse til udførsel af erhvervsmæssig godskørsel for fremmed regning i henhold til trafikministeriets bekendtgørelse om godskørsel,

- Tilbudsgiver skal oplyse om referencer, jf. mindstekrav,

- Tilbudsgiver skal give oplysninger om medarbejdere, jf. mindstekrav,

- Tilbudsgiver skal give oplysninger om materiel og teknisk udstyr, jf. mindstekrav.

 

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

 

Det er et mindstekrav, at tilbudsgiver har løst mindst en tilsvarende opgave indenfor de sidste 3 år. For entrepriserne NDØ, NDV, SDØ og SDV skal der være tale om en opgave med indsamling af dagrenovation og genanvendelige materialer i beholdere i fast rute fra minimum 5 000 tømningsadresser. For kranentreprisen skal der være tale om en opgave med krantømning af kuber/undergrundscontainere til dagrenovation og genanvendelige materialer med et omfang på minimum 50 forskellige enheder og minimum samlet 5 000 tømninger pr. år.

Det er et mindstekrav, at virksomheden råder over eller kan komme til at råde over et tilstrækkeligt antal medarbejdere med uddannelsesmæssige og faglige kvalifikationer til løsning af opgaven.

Det er et mindstekrav, at virksomheden råder over eller kan komme til at råde over tilstrækkeligt materiel og teknisk udstyr til løsning af opgaven.

 

III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.1) Oplysninger om en bestemt profession
Udførelse af tjenesteydelsen er forbeholdt en bestemt profession
Henvisning til den relevante lov eller administrative bestemmelse:

 

Tilbudsgiver skal have tilladelse til udførsel af erhvervsmæssig godskørsel for fremmed regning i henhold til trafikministeriets bekendtgørelse om godskørsel.

 

III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:
III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 06/02/2019
Tidspunkt: 12:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Tilbud skal være gyldige indtil: 01/07/2019
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 06/02/2019
Tidspunkt: 12:00
Oplysninger om adgangsberettigede personer og fremgangsmåde ved åbning af bud:

 

Tilbudsgiverne har ikke adgang til at overvære åbningen at tilbuddene.

 

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405600
E-mail: klfu@naevneneshus.dk

Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

 

I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:

Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.

I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:

1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;

2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen;

3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4;

4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).

Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på www.erhvervsstyrelsen.dk

 

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse: http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
21/12/2018

Send til en kollega

0.1