Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/94b77e0d-49ca-4d2a-bc47-61dbceb77864/publicMaterial
Indlevering af tilbud
Addresse
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/94b77e0d-49ca-4d2a-bc47-61dbceb77864/homepage
Udbyder
Staten og Kommunernes Indkøbsservice A/S
Opdateringer
Udbuddet er annulleret og vil gå om. SKI har på tværs af 50.61 aftalens 5 delaftaler kun modtaget et konditionsmæssigt tilbud og dette tilbud vedrører ikke alle 5 delaftaler. De resterende tilbudsgivere har alle afgivet ukonditionsmæssige tilbud. Alene ud fra antallet af modtagne tilbud ser SKI ingen anden mulighed end at lade udbuddet gå om, idet SKI med de indkomne tilbud ikke kan få aftaledækket alle sine kunder på aftalen. Dette sammenholdt med den utilstrækkeligt konkurrence (1 tilbud) på de aftaler hvor der er modtaget tilbud, fører til at SKI annullerer udbuddet og lader det gå om. SKI forventer at offentliggøre en ny udbudsbekendtgørelse med samme genstand inden for den nærmeste fremtid.
Byggevarer
Staten og Kommunernes Indkøbsservice A/S
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
17472437
Zeppelinerhallen
København S
2300
Danmark
Kontaktperson: Preben Svenstrup
Telefon: +45 51779371
E-mail: psv@ski.dk
NUTS-kode: DK0
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.ski.dk
Internetadresse for køberprofilen: www.ethics.dk
Del II: Genstand
Byggevarer
SKI udbyder en rammeaftale angående levering af byggevarer.
Rammeaftalen er opdelt i 5 geografiske delaftaler, som følger de danske regioners geografiske inddeling:
— Delaftale 1 (Nordjylland),
— Delaftale 2 (Midtjylland),
— Delaftale 3 (Syddanmark),
— Delaftale 4 (Hovedstaden inkl. Bornholm),
— Delaftale 5 (Sjælland).
SKI’s kommunale kunder har forud for offentliggørelsen af bekendtgørelsen skullet tilslutte sig rammeaftalen for at kunne anvende denne. Kommunale kunder, som ikke har tilsluttet sig rammeaftalen inden offentliggørelsen af bekendtgørelsen, kan ikke efterfølgende tilslutte sig og anvende rammeaftalen. SKI’s øvrige kunder, herunder bl.a. statslige kunder, kan vælge at tilslutte sig rammeaftalen før og efter offentliggørelsen. Dog skal øvrige kunders tilslutningsaftaler med SKI være indgået senest 18 måneder efter rammeaftalernes tidligst mulige ikrafttrædelsesdato. Oversigten over kunder som er tilsluttet udbuddet fremgår af udbudsmaterialets bilag I Kundeliste.
50.61 Byggevarer — Delaftale 1 (Nordjylland)
Nordjylland.
Denne delaftale vedrører levering af byggevarer fra byggecentre i Nordjylland. Se i øvrigt punkt II.1.4).
Rammeaftalen kan forlænges 2 gange, hver gang med 12 måneder (1 år) af gangen.
Rammeaftalen kan forlænges 2 gange, hver gang med 12 måneder (1 år) af gangen.
50.61 Byggevarer — Delaftale 2 (Midtjylland)
Midtjylland.
Denne delaftale vedrører levering af byggevarer fra byggecentre i Midtjylland. Se i øvrigt punkt II.1.4).
Rammeaftalen kan forlænges 2 gange, hver gang med 12 måneder (1 år) af gangen.
Rammeaftalen kan forlænges 2 gange, hver gang med 12 måneder (1 år) af gangen.
50.61 Byggevarer — Delaftale 3 (Syddanmark)
Syddanmark.
Denne delaftale vedrører levering af byggevarer fra byggecentre i Syddanmark. Se i øvrigt punkt II.1.4).
Rammeaftalen kan forlænges 2 gange, hver gang med 12 måneder (1 år) af gangen.
Rammeaftalen kan forlænges 2 gange, hver gang med 12 måneder (1 år) af gangen.
50.61 Byggevarer — Delaftale 4 (Hovedstaden)
Hovedstaden.
Denne delaftale vedrører levering af byggevarer fra byggecentre i Hovedstaden herunder Bornholm. Se i øvrigt punkt II.1.4).
Rammeaftalen kan forlænges 2 gange, hver gang med 12 måneder (1 år) af gangen.
Rammeaftalen kan forlænges 2 gange, hver gang med 12 måneder (1 år) af gangen.
50.61 Byggevarer — Delaftale 5 — (Sjælland ekskl. Hovedstaden)
Sjælland.
Denne delaftale vedrører levering af byggevarer fra byggecentre på Sjælland. Se i øvrigt punkt II.1.4).
Rammeaftalen kan forlænges 2 gange, hver gang med 12 måneder (1 år) af gangen.
Rammeaftalen kan forlænges 2 gange, hver gang med 12 måneder (1 år) af gangen.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Såfremt tilbudsgiveren er en sammenslutning af økonomiske aktører (fx et konsortium), skal disse påtage sig, at hæfte solidarisk, og deltagerne i sammenslutningen skal udpege en fælles befuldmægtiget, der er ansvarlig for kontakten til SKI.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Tilbudsgiver må ikke være omfattet af nogen af de udelukkelsesgrunde, som angivet i udbudslovens § § 135, 136 og § 137, stk. 1, nr. 2. Ordregiver vil kræve endelig dokumentation herfor inden tildeling iht. udbudslovens § 151. Der henvises til udbudsbetingelserne for yderligere oplysninger om udelukkelsesgrunde, eventuel »self-cleaning«, samt udfyldelse af eESPD og endelige dokumentation.
En sammenslutning af økonomiske aktører (fx et konsortium) skal afgive tilbud under iagttagelse af konkurrencereglerne, herunder i relation til forbuddet om karteldannelse.
Ad II.1.5) og II.2.6): For så vidt angår det anførte beløb bemærkes, at der er tale om et skønnet forbrug over 4 år opgjort på baggrund af kundernes forventede forbrug. Estimatet er udtryk for det bedst mulige skøn. Hverken SKI eller kunderne indestår over for leverandøren for dette skøn, hverken i op eller nedadgående retning. Leverandøren bærer således den fulde kommercielle risiko og ansvaret for den økonomiske balance under rammeaftalen, herunder for prissætningen, samlet set og enkeltvis, af produkter i rammeaftalens sortiment, uanset hvilken omsætning der opnås og hvordan den fordeles mellem produkter i rammeaftalens sortiment. Leverandøren kan således ikke påberåbe sig bristede forudsætninger vedrørende disse forhold. Leverandøren kan heller ikke påberåbe sig bristede forudsætninger med henvisning til mer- eller mindrekøb foretaget under andre aftaler, herunder SKI’s rammeaftaler, f.eks. i tilfælde af opsigelse, en kundes manglende overholdelse af sin aftageforpligtelse på en anden aftale, forsinkelse eller indgåelse af andre aftaler.
Ad IV.1.3): Der vil i alt blive tildelt maksimalt 14 kontrakter på tværs af de 5 delaftaler. Antallet af kontrakttildelinger fordeler sig således:
- Delaftale 1 – Region Nordjylland: Tildeles til maksimalt 2 leverandører,
- Delaftale 2 – Region Midtjylland: Tildeles til maksimalt 2 leverandører,
- Delaftale 3 – Region Syddanmark: Tildeles til maksimalt 4 leverandører,
- Delaftale 4 – Region Hovedstaden: Tildeles til maksimalt 3 leverandører,
- Delaftale 5 – Region Sjælland: Tildeles til maksimalt 3 leverandører.
Afgivelse af tilbud kan kun ske via Ethics. Adgangen til Ethics sker via links angivet i pkt. I.3), eller via www.ski.dk Her findes i bunden af siden overskriften ”For leverandører” et link til Ethics. I udbudsoversigten klikkes på ikonet til venstre for det udbud/udbudssystem, der ønskes adgang til. På denne side klikkes på det røde ikon ud for den pågældende rammeaftale. Har man allerede en brugerprofil, skal man tilmelde sig ved at klikke på ”Tilmeld eksisterende bruger”. Eksisterende brugere får ikke tilsendt en ny signatur, men skal anvende den signatur, som brugeren tidligere har modtaget fra Ethics. Såfremt signaturen er bortkommet, kan denne fornyes via brugerprofilen, som findes i øverste højre hjørne efter login. Har man ikke en bruger, sker tilmelding ved at klikke på ”Opret og tilmeld ny bruger”. Herefter får man en mail indeholdende et link. Ved at følge linket, aktiveres man som bruger, og vil automatisk blive tilmeldt. Er den oprettede bruger underskriftsberettiget, vil man, efter succesfuld aktivering, få tilsendt en signatur, som skal anvendes til signering (Vær opmærksom på, at mails indeholdende link og signatur kan ende i ens spamfilter). Såfremt tilbudsgiver er en sammenslutning af økonomiske aktører (fx et konsortium), skal den befuldmægtigede virksomhed i sammenslutningen udfylde og sende tilbud og de til tilbuddet hørende dokumenter på vegne af sammenslutningen. Der kan stilles spørgsmål til udbuddet via SKI's udbudssystem Ethics, jf. linket i punkt I.3). SKI henleder opmærksomheden på, at servertiden i Ethics, der vises online, er den gældende tidsangivelse for rettidig modtaget tilbud. Når tilbudsgiver uploader tilbuddet og signerer følgebrevet, registreres denne tid på alle de uploadede dokumenter. Det ikke er muligt at uploade dokumenter i Ethics efter tilbudsfristens udløb iht. til servertiden i Ethics.
Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405708
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
Præcise oplysninger om klagefrist(er):
Klage over udbud skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 6 måneder efter SKI har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor SKI har underrettet de berørte tilbudsgivere, jf. § 7, stk. 2, nr. 3 i Lov om Klagenævnet for Udbud (lov nr. 492 af 12.5.2010 med senere ændringer).
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette SKI om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. Lov om Klagenævnet for Udbud § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. Lov om Klagenævnet for Udbud § 12, stk. 1, jf. § 6, stk. 4.
Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på:
https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: www.kfst.dk