23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2018/S 193-436558
Offentliggjort
07.10.2018
Udbudstype
Offentligt udbud

Indlevering af tilbud

Til
19.10.2018 Kl. 12:00

Addresse
https://permalink.mercell.com/92684949.aspx

Udbyder

Nordsjællands park & Vej

Genudbud Vinterhåndruter i Helsingør og Fredensborg Kommuner


Nordsjællands park & Vej

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Legal Basis:


Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Nordsjællands park & Vej
35418733
Kongevejen 425 C
Kvistgård
3490
Danmark
Kontaktperson: Eva Rostgaard-Hansen
Telefon: +45 49282248
E-mail: erh11@helsingor.dk
NUTS-kode: DK

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/92684949.aspx

Internetadresse for køberprofilen: http://www.helsingorkommune.dk/

I.2) Information om fælles indkøb
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://permalink.mercell.com/92684949.aspx
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: https://permalink.mercell.com/92684949.aspx
I.4) Type ordregivende myndighed
Offentligretligt organ
I.5) Hovedaktivitet
Anden aktivitet: § 60-selskab, som udfører driftsopgaver for Helsingør og Fredensborg Kommuner, herunder varetagelse af vintertjenesten.

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

 

Genudbud Vinterhåndruter i Helsingør og Fredensborg Kommuner

 

II.1.2) Hoved-CPV-kode
90620000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

 

Nordsjællands Park og Vej udbyder vinterhåndruterne i Helsingør og Fredensborg Kommuner. Vinterhåndruterne er den del af vintertjenesten, der udføres med håndredskaber og fejemaskine suppleret med mindre traktorer.

Udbuddet omfatter en ikke eksklusiv rammeaftale med 8 delaftaler, som hver repræsenterer en rute. Af de 8 vinterhåndruter er 4 ruter beliggende i Helsingør Kommune og 4 ruter er beliggende i Fredensborg Kommune.

Arbejdet omfatter glatførebekæmpelse og snerydning, hvorfor det er helt afgørende, at arbejdet iværksættes med kort varsel. Bemærk derfor, at Leverandøren skal påbegynde ruten, som udgår fra saltdepotet senest 1 time efter, at Leverandøren har modtaget det telefoniske udkald fra Ordregiver.

 

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 4 000 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: ja
Der kan afgives bud på alle delaftaler
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

 

H09

 

Delkontraktnr.: 1
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
90620000
90630000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK013
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Et samlet overblik over ruten og de deri indeholde opgavetyper fremgår af Entrepriseoversigten. Heri er også angivet, om Tilbudsgiver på ruten skal anvende håndredskaber og/eller fejemaskine og/eller traktor.

Den vedhæftede fil med det tilhørende rutenavn indeholder et exel-ark, hvori er anført navn/adresse på de skoler/institutioner, busstop/fodgængerfelter, passager/trapper, hvor Tilbudsgiver skal udføre glatførebekæmpelse og snerydning. Som supplement hertil indeholder hver fil et antal rutekort med nærmere angivelse af arbejdets omfang.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 160 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 23/11/2018
Slut: 15/05/2020
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

 

Ordregiver kan forlænge rammeaftalen med 2 x 12 måneder på uændrede vilkår.

 

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

 

Udførelse af optioner i tidsrummet kl. 04:00 til kl 22:00. Optionerne omfatter Håndmand inkl bil og håndredskaber, fejemaskine med 60 til 80 cm kost, inkl. chauffør, traktor med max 45 HK inkl chauffør, traktor max 130 hk inkl chauffør. Der til kommer en option på yderligere gennemkørsel af ruter med snerydning inkl. glatførebekæmpelse i umiddelbar forlængelse af ruten.

 

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

 

H11

 

Delkontraktnr.: 2
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
90620000
90630000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK013
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Et samlet overblik over ruten og de deri indeholde opgavetyper fremgår af Entrepriseoversigten. Heri er også angivet, om Tilbudsgiver på ruten skal anvende håndredskaber og/eller fejemaskine og/eller traktor.

Den vedhæftede fil med det tilhørende rutenavn indeholder et exel-ark, hvori er anført navn/adresse på de skoler/institutioner, busstop/fodgængerfelter, passager/trapper, hvor Tilbudsgiver skal udføre glatførebekæmpelse og snerydning. Som supplement hertil indeholder hver fil et antal rutekort med nærmere angivelse af arbejdets omfang.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 160 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 23/11/2018
Slut: 15/05/2020
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

 

Ordregiver kan forlænge rammeaftalen med 2 x 12 måneder på uændrede vilkår.

 

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

 

Udførelse af optioner i tidsrummet kl. 04:00 til kl 22:00. Optionerne omfatter Håndmand inkl bil og håndredskaber, fejemaskine med 60 til 80 cm kost, inkl. chauffør, traktor med max 45 HK inkl chauffør, traktor max 130 hk inkl chauffør. Der til kommer en option på yderligere gennemkørsel af ruter med snerydning inkl. glatførebekæmpelse i umiddelbar forlængelse af ruten.

 

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

 

H12

 

Delkontraktnr.: 3
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
90620000
90630000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK013
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Et samlet overblik over ruten og de deri indeholde opgavetyper fremgår af Entrepriseoversigten. Heri er også angivet, om Tilbudsgiver på ruten skal anvende håndredskaber og/eller fejemaskine og/eller traktor.

Den vedhæftede fil med det tilhørende rutenavn indeholder et exel-ark, hvori er anført navn/adresse på de skoler/institutioner, busstop/fodgængerfelter, passager/trapper, hvor Tilbudsgiver skal udføre glatførebekæmpelse og snerydning. Som supplement hertil indeholder hver fil et antal rutekort med nærmere angivelse af arbejdets omfang.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 160 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 23/11/2018
Slut: 15/05/2020
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

 

Ordregiver kan forlænge rammeaftalen med 2 x 12 måneder på uændrede vilkår.

 

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

 

Udførelse af optioner i tidsrummet kl. 04:00 til kl 22:00. Optionerne omfatter Håndmand inkl bil og håndredskaber, fejemaskine med 60 til 80 cm kost, inkl. chauffør, traktor med max 45 HK inkl chauffør, traktor max 130 hk inkl chauffør. Der til kommer en option på yderligere gennemkørsel af ruter med snerydning inkl. glatførebekæmpelse i umiddelbar forlængelse af ruten.

 

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

 

H13

 

Delkontraktnr.: 4
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
90620000
90630000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK013
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Et samlet overblik over ruten og de deri indeholde opgavetyper fremgår af Entrepriseoversigten. Heri er også angivet, om Tilbudsgiver på ruten skal anvende håndredskaber og/eller fejemaskine og/eller traktor.

Den vedhæftede fil med det tilhørende rutenavn indeholder et exel-ark, hvori er anført navn/adresse på de skoler/institutioner, busstop/fodgængerfelter, passager/trapper, hvor Tilbudsgiver skal udføre glatførebekæmpelse og snerydning. Som supplement hertil indeholder hver fil et antal rutekort med nærmere angivelse af arbejdets omfang.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 160 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 23/11/2018
Slut: 15/05/2020
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

 

Ordregiver kan forlænge rammeaftalen med 2 x 12 måneder på uændrede vilkår.

 

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

 

Udførelse af optioner i tidsrummet kl. 04:00 til kl 22:00. Optionerne omfatter Håndmand inkl bil og håndredskaber, fejemaskine med 60 til 80 cm kost, inkl. chauffør, traktor med max 45 HK inkl chauffør, traktor max 130 hk inkl chauffør. Der til kommer en option på yderligere gennemkørsel af ruter med snerydning inkl. glatførebekæmpelse i umiddelbar forlængelse af ruten.

 

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

 

H20

 

Delkontraktnr.: 5
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
90620000
90630000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK013
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Et samlet overblik over ruten og de deri indeholde opgavetyper fremgår af Entrepriseoversigten. Heri er også angivet, om Tilbudsgiver på ruten skal anvende håndredskaber og/eller fejemaskine og/eller traktor.

Den vedhæftede fil med det tilhørende rutenavn indeholder et exel-ark, hvori er anført navn/adresse på de skoler/institutioner, busstop/fodgængerfelter, passager/trapper, hvor Tilbudsgiver skal udføre glatførebekæmpelse og snerydning. Som supplement hertil indeholder hver fil et antal rutekort med nærmere angivelse af arbejdets omfang.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 160 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 23/11/2018
Slut: 15/05/2020
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

 

Ordregiver kan forlænge rammeaftalen med 2 x 12 måneder på uændrede vilkår.

 

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

 

Udførelse af optioner i tidsrummet kl. 04:00 til kl 22:00. Optionerne omfatter Håndmand inkl bil og håndredskaber, fejemaskine med 60 til 80 cm kost, inkl. chauffør, traktor med max 45 HK inkl chauffør, traktor max 130 hk inkl chauffør. Der til kommer en option på yderligere gennemkørsel af ruter med snerydning inkl. glatførebekæmpelse i umiddelbar forlængelse af ruten.

 

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

 

H22

 

Delkontraktnr.: 6
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
90620000
90630000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK013
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Et samlet overblik over ruten og de deri indeholde opgavetyper fremgår af Entrepriseoversigten. Heri er også angivet, om Tilbudsgiver på ruten skal anvende håndredskaber og/eller fejemaskine og/eller traktor.

Den vedhæftede fil med det tilhørende rutenavn indeholder et exel-ark, hvori er anført navn/adresse på de skoler/institutioner, busstop/fodgængerfelter, passager/trapper, hvor Tilbudsgiver skal udføre glatførebekæmpelse og snerydning. Som supplement hertil indeholder hver fil et antal rutekort med nærmere angivelse af arbejdets omfang.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 160 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 23/11/2018
Slut: 15/05/2020
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

 

Ordregiver kan forlænge rammeaftalen med 2 x 12 måneder på uændrede vilkår.

 

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

 

Udførelse af optioner i tidsrummet kl. 04:00 til kl 22:00. Optionerne omfatter Håndmand inkl bil og håndredskaber, fejemaskine med 60 til 80 cm kost, inkl. chauffør, traktor med max 45 HK inkl chauffør, traktor max 130 hk inkl chauffør. Der til kommer en option på yderligere gennemkørsel af ruter med snerydning inkl. glatførebekæmpelse i umiddelbar forlængelse af ruten.

 

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

 

H27

 

Delkontraktnr.: 7
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
90620000
90630000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK013
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Et samlet overblik over ruten og de deri indeholde opgavetyper fremgår af Entrepriseoversigten. Heri er også angivet, om Tilbudsgiver på ruten skal anvende håndredskaber og/eller fejemaskine og/eller traktor.

Den vedhæftede fil med det tilhørende rutenavn indeholder et exel-ark, hvori er anført navn/adresse på de skoler/institutioner, busstop/fodgængerfelter, passager/trapper, hvor Tilbudsgiver skal udføre glatførebekæmpelse og snerydning. Som supplement hertil indeholder hver fil et antal rutekort med nærmere angivelse af arbejdets omfang.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 160 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 23/11/2018
Slut: 15/05/2020
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

 

Ordregiver kan forlænge rammeaftalen med 2 x 12 måneder på uændrede vilkår.

 

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

 

Udførelse af optioner i tidsrummet kl. 04:00 til kl 22:00. Optionerne omfatter Håndmand inkl bil og håndredskaber, fejemaskine med 60 til 80 cm kost, inkl. chauffør, traktor med max 45 HK inkl chauffør, traktor max 130 hk inkl chauffør. Der til kommer en option på yderligere gennemkørsel af ruter med snerydning inkl. glatførebekæmpelse i umiddelbar forlængelse af ruten.

 

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

 

H28

 

Delkontraktnr.: 8
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
90620000
90630000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK013
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Et samlet overblik over ruten og de deri indeholde opgavetyper fremgår af Entrepriseoversigten. Heri er også angivet, om Tilbudsgiver på ruten skal anvende håndredskaber og/eller fejemaskine og/eller traktor.

Den vedhæftede fil med det tilhørende rutenavn indeholder et exel-ark, hvori er anført navn/adresse på de skoler/institutioner, busstop/fodgængerfelter, passager/trapper, hvor Tilbudsgiver skal udføre glatførebekæmpelse og snerydning. Som supplement hertil indeholder hver fil et antal rutekort med nærmere angivelse af arbejdets omfang.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 160 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 23/11/2018
Slut: 15/05/2020
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

 

Ordregiver kan forlænge rammeaftalen med 2 x 12 måneder på uændrede vilkår.

 

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

 

Udførelse af optioner i tidsrummet kl. 04:00 til kl 22:00. Optionerne omfatter Håndmand inkl bil og håndredskaber, fejemaskine med 60 til 80 cm kost, inkl. chauffør, traktor med max 45 HK inkl chauffør, traktor max 130 hk inkl chauffør. Der til kommer en option på yderligere gennemkørsel af ruter med snerydning inkl. glatførebekæmpelse i umiddelbar forlængelse af ruten.

 

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Udvælgelseskriterier som angivet i udbudsmaterialet
III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Udvælgelseskriterier som angivet i udbudsmaterialet
III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.1) Oplysninger om en bestemt profession
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:
III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
Hasteprocedure
Begrundelse:

 

Tidligere udbud har medført, at kun en del af de udbudte delaftaler er blevet tildelt. Det betyder, at både Fredensborg og Helsingør Kommuner har et akut behov for at genudbyde de resterende delaftaler, da vintersæsonen med snerydning og glatførebekæmpelse træder i kraft 15. oktober. Det akutte behov er således begrundet i borgernes færdselssikkerhed.

 

IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
Rammeaftale med flere aktører
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2018/S 154-353505
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 19/10/2018
Tidspunkt: 12:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 3 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 19/10/2018
Tidspunkt: 12:00
Oplysninger om adgangsberettigede personer og fremgangsmåde ved åbning af bud:

 

Der er ikke adgang til at overvære åbning af tilbud.

 

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Fax: +45 33307799

Internetadresse: http://www.klfu.dk

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

 

Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om håndhævelse af udbuds reglerne m.v. gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:

Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.

Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at

Ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.

Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette

Ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

 

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Fax: +45 41715100

Internetadresse: http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
03/10/2018

Send til en kollega

0.193