Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Miljøstyrelsen Storstrøm
Vindere
(11.01.2019)
ALS Demmark A/S
Bakkegårdsvej 406A
3050 Humlebæk
Kemisk analyse af næringsstoffer o.a. i det marine miljø
Miljøstyrelsen Storstrøm
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
25798376
Fejøgade 1
Nykøbing
4800
Danmark
Kontaktperson: Vibeke Norby
Telefon: +45 40610789
E-mail: vinor@mst.dk
NUTS-kode: DK0
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.mst.dk
Del II: Genstand
Kemisk analyse af næringsstoffer o.a. i det marine miljø
Kemiske analyser af næringstoffer og klorofyl i det marine miljø for Miljøstyrelsens lokale enheder.
Danmark.
Udførelse af kemiske laboratorieanalyser af næringsstoffer o.a. i marint vand i prøver udtaget af Miljøstyrelsen.
Prøverne skal afhentes på flere lokaliteter angivet i udbudsmaterialet.
Op til 1 gange 1 år.
Analyse for Winkler-ilt.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Relevant erhvervsansvarsforsikring.
DKK 5 mio.
1) En liste med de 5 betydeligste leverancer af lignende tjenesteydelser som den udbudte kontrakt, der er udført inden for de seneste 3 år (regnet fra tilbudsfristen), med angivelse af beløb, datoer og modtagere, såvel offentlige som private;
2) Teknikere eller tekniske organer til kvalitetskontrol;
3) Andel i underleverance (i procent);
4) Certifikater udstedt af uafhængige organer vedrørende kvalitetssikringsstandarder.
- Ad 1: Minimum 2 relevante referencer fra leverancer af kemiske laboratorieanalyser af marine næringssalte, Winkler ilt og klorofyl a. Begge inden for de seneste 3 år (regnet fra tilbudsfristen),
- Ad 2: Tilbudsgiver skal have en dansktalende kontaktperson og en dansk- eller engelsktalende kemiker,
- Ad 3: Minimum 30% af opgaven skal gennemføres af tilbudsgiver,
- Ad 4: For analyserne i parameterlisten (bilag 4), hvor der er krav om akkredite-ring (A) i henhold til gældende analysekvalitetsbekendtgørelse, skal minimum 80% af analyserne være akkrediteret til den krævede analysekvalitet for LD, Urel og Uabs ved afgivelsen af tilbud, og 100% af analyserne er akkrediteret med den krævede analysekvalitet for LD, Urel og Uabs ved Opgavens start – 1.1.2019.
Vilkårene for opgavens udførelse er angivet i det til udbudsmaterialet vedhæftede rammeaftaleudkast.
Rammeaftalen omfatter en arbejdsklausul.
Såfremt Rammeaftalen tildeles en sammenslutning af virksomheder (fx et konsortium), skal deltagerne i sammenslutningen påtage sig solidarisk hæftelse og udpege en fælles befuldmægtiget.
Del IV: Procedure
Nykøbing F.
Tilbudsgivere har ikke adgang til at overværre åbningen af tilbud.
Del VI: Supplerende oplysninger
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud, jf. lovbekendtgørelse nr. 593 af 2.6.2016 med senere ændringer,gælder følgende frister for indgivelse af klage:
§ 7, stk. 2. Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet, som ikke er omfattet af stk. 1, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbudinden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen;
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk.4;
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt.
Efter lovens § 6, stk. 4 skal klageren, senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på klfu.dk
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: http://www.kfst.dk