Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Anmodning om deltagelse
Addresse
http://portal.iprojekt.dk/link/rengoeringsservice-TMG
Udbyder
Den selvejende institution Tranemosegård v/ BO-VEST
Vindere
Valgt firma
(26.12.2018)
Anders Andersens Rengøring
Rugvænget 40
2630 Taastrup
Levering af rengøringsservice Tranehaven og Moserne
Den selvejende institution Tranemosegård v/ BO-VEST
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
21569844
Stationsparken 37
Glostrup
2600
Danmark
Kontaktperson: Lee Schmidt Weinreich
Telefon: +45 88190047
E-mail: lsw@bo-vest.dk
NUTS-kode: DK012
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.bo-vest.dk
Del II: Genstand
Levering af Rengøringsservice Tranehaven og Moserne
Udbuddet omfatter rengøringsservice i 52 opgange i Tranemosegårds afd. 4 Tranehaven og 88 opgange i afd. 6 Moserne samt rengøringsservice i diverse lokaler som ejendomskontor, vaskerier m.v., begge beliggende i Brøndby.
2605 Brøndby.
Udbuddet omfatter rengøringsservice i 52 opgange i Tranemosegårds afd. 4 Tranehaven og 88 opgange i afd. 6 Moserne samt rengøringsservice i diverse lokaler som ejendomskontor, vaskerier m.v., begge beliggende i Brøndby.
Option på forlængelse i 2 x 12 måneder.
Ordregiver udvælger på et objektivt og sagligt grundlag maksimalt 5 ansøgere, som opfordres til at afgive tilbud, såfremt der modtages minimum 5 konditionsmæssige ansøgninger.
Ordregiver vil udvælge de ansøgere, der samlet set skønnes bedst egnet i forhold til den udbudte opgave vurderet på baggrund af de adspurgte informationer om økonomisk og finansiel formåen og teknisk og/ellerfaglig formåen, hvor der i væsentlig grad vil blive lagt vægt på de oplyste referencer.
Der er optioner på vinduespolering, rengøring af selskabslokaler efter udlejninger, rengøring af vaskerier, hovedrengøring diverse områder samt rengøring ifm. flytteboliger. De fremgår af udbudsmaterialet som tilkøbsydelser.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Den økonomiske aktør er optaget i det relevante faglige register i den medlemsstat, hvor denne er etableret, jf.bilag XI til Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2014/24/EU; økonomiske aktører fra visse medlemsstater kan være nødt til at opfylde andre krav i nævnte bilag.
a) Dokumentation for relevant og gyldig erhvervs- og produktansvarsforsikring.
b) Det seneste afsluttede og revisorpåtegnede årsregnskab. Ansøgere, der ikke kan fremvise et afsluttet regnskab, kan dokumentere deres økonomiske og finansielle kapacitet ved et kvartals- eller halvårsregnskab, nøgletal for omsætning og egenkapital suppleret med en revisorerklæring.
I det omfang, dvs. afhængig af hvornår tilbudsgiver blev etableret eller startede sin virksomhed, oplysning om tilbudsgivers samlede omsætning, herunder omsætning inden for det aktivitetsområde, der er omfattet af udbuddet, i de seneste 3 afsluttede regnskabsår, hvis tallene for denne omsætning foreligger.
a) Dækningssum på minimum 10 000 000 DKK.
b) Årsregnskab eller anden dokumentation skal fremvise en positiv egenkapital og regnskabet må ikke have negativ revisorpåtegning.
c) Referenceliste over de betydeligste sammenlignelige leveringer, der er udført i løbet af de sidste 3 år, med beskrivelse af leverancerne og angivelse af kontaktpersoner jf. punkt 3.4 i Udbudsbetingelserne. Ordregiver forbeholder sig ret til at kontakte de oplyste referencer.
d) Oplysning om, hvilken og hvor stor en del af kontrakten, der tænkes givet i underleverance. Der skal oplyses navn og CVR-nr. på evt. underleverandører. Hvis en del af ordren tænkes givet i underentreprise skal ESPD udfyldes for hver underleverandør.
c) Tilbudsgiver skal have dokumenteret erfaring med: Levering af professionel rengøringsservice til boligselskaber/boligforeninger.
Leverandør skal i forbindelse med udførelse af ydelser under denne kontrakt efterleve ILO-konvention nr. 94 om arbejdsklausuler i offentlige kontrakter. Leverandøren er forpligtet til at sikre (herunder også hos eventuelle underleverandører) medarbejdere, der udfører ydelser under kontrakten, løn (herunder særlige ydelser), arbejdstid og andre arbejdsvilkår, som ikke er mindre gunstige end dem, der i henhold til en gældende kollektiv overenskomst, voldgiftskendelse, nationale love eller administrative forskrifter gælder for arbejde af samme art inden for vedkommende fag eller industri på den egn, hvor arbejdet udføres.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Den ansøgende virksomhed skal selv holde sig orienteret om prækvalifikationen i udbudssystemet, hvor spørgsmål/svar ifm. prækvalifikationen offentliggøres.
Hver ansøger kan alene indgive én ansøgning om prækvalifikation.
Såfremt ansøgning om prækvalifikation fremsendes af en sammenslutning af økonomiske aktører, skal de udbedte oplysninger/dokumentationer fremsendes for hver deltager.
Ansøgers og tilbudsgiveres omkostninger i forbindelse med prækvalifikation og afgivelse af tilbud er ordregiver uvedkommende. I øvrigt henvises til det komplette udbudsmateriale som et tilgængelig i udbudssystemet.
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
I henhold til § 7 i Lov om Klagenævnet for Udbud (LBK nr 593 af 2.6.2016 - kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Har ordregiveren iværksat et begrænset udbud, et udbud med forhandling, et udbud efter proceduren konkurrencepræget dialog eller innovationspartnerskab efter udbudsloven eller Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2014/25/EU af 26.2.2014 om fremgangsmåderne ved indgåelse af kontrakter inden for vand- energiforsyning, transport samt posttjenester og ophævelse af direktiv 2004/17/EF, skal en virksomheds klage over ikke at være blevet udvalgt være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, eller denne lovs § 2, stk. 1, nr. 1, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen.
Stk. 2. Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet, som ikke er omfattet af stk. 1, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
— 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: http://www.kfst.dk