Fakta om udbudet

EU-nr
2018/S 074-163387
Offentliggjort
17.04.2018
Udbudstype
Begrænset udbud

Bestilling af materiale

http://www.fikm.dk

Anmodning om deltagelse

Til
14.05.2018 Kl. 12:00

Udbyder

Horsens Kommune

Levering af håndværkerydelser til Horsens Kommune


Horsens Kommune

Udbudsbekendtgørelse

Bygge- og anlægsarbejder

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Horsens Kommune
Rådhustorvet 4
Horsens
8700
Danmark
Kontaktperson: Dorte Vestergaard
E-mail: udbud@fikm.dk
NUTS-kode: DK042

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.fikm.dk/

I.2) Fælles udbud
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: http://www.fikm.dk
Yderligere oplysninger fås på anden adresse:
Fællesindkøb Midt
Rådhustorvet 4, lokale 2.235
Horsens
8700
Danmark
Kontaktperson: Dorte Vestergaard
E-mail: udbud@fikm.dk
NUTS-kode: DK042

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.fikm.dk

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

 

Levering af håndværkerydelser til Horsens Kommune

 

II.1.2) Hoved-CPV-kode
45000000
II.1.3) Kontrakttype
Bygge- og anlægsarbejder
II.1.4) Kort beskrivelse:

 

Indkøb af håndværkerydelser på frivillige rammeaftaler:

- Anlægs- og driftsopgaver indenfor Ejendomscentrets portefølje inkl. omk. på op til 5 000 000 DKK ekskl. moms omfattende udvendig entreprenør, tømrer/snedker, murer, elektriker, VVS- og malerarbejder for alle kommunale bygninger (minus bygninger på Endelave) og indvendig vedligehold på Horsens Rådhus og ældreboliger (kan dække andre bygninger),

- Service, etablering og renovering af komfortventilationsanlæg for alle kommune bygninger (minus Endelave),

- Hovedentrepriser indenfor Ejendomscentrets portefølje med et samlet budget (inkl. omk.) på op til 5 000 000 DKK ekskl. moms,

- Ejendomscentret vil for opgaver med et samlet budget (inkl. omk.) på over 5 000 000 DKK ekskl. moms fra gang til gang vurdere om de vil anvende aftalerne,

- Herudover har de enkelte institutioner/afdelinger mulighed for at anvende de frivillige aftaler i forbindelse med indvendig vedligehold.

Horsens Kommune er ikke forpligtet til at anvende de indgåede rammeaftaler.

 

II.1.5) Anslået samlet værdi
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: ja
Der kan afgives bud på maksimalt antal delkontrakter: 12
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

 

Delaftale 1: Tømrer og Snedker delområde 1

 

Delkontraktnr.: 1
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
45422000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK042
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Generelt:

Horsens Kommune opdeles geografisk i 3 områder, benævnt delområde 1, delområde 2 og delområde 3 for fagene tømrer-snedker, el-arbejder og VVS-arbejder. For de øvrige delaftaler er Horsens Kommune en samlet geografi. Den geografiske opdeling fremgår af prækvalifikationsbetingelserne.

Udbuddet omfatter følgende delaftaler:

Delaftale 1: Tømrer og Snedker delområde 1.

Delaftale 2: Tømrer og Snedker delområde 2.

Delaftale 3: Tømrer og Snedker delområde 3.

Delaftale 4: VVS-arbejde delområde 1.

Delaftale 5: VVS-arbejde delområde 2.

Delaftale 6: VVS-arbejde delområde 3.

Delaftale 7: Elektrikerarbejde delområde 1.

Delaftale 8: Elektrikerarbejde delområde 2.

Delaftale 9: Elektrikerarbejde delområde 3.

Delaftale 10: Maler.

Delaftale 11: Murer.

Delaftale 12: Ventilationsarbejder.

Delaftale 13: Ventilationsservice.

Delaftale 14: Hovedentreprise.

Delaftale 15: Anlægsentreprenørarbejder.

For delaftale 1-9 og delaftale 12 prækvalificeres 8 ansøgere og der ønskes indgået aftale med 5 entreprenører.

For delaftale 10, 11, 14 og 15 prækvalificeres 10 ansøgere og der ønskes indgået aftale med 7 entreprenører.

For delaftale 13 prækvalificeres 5 ansøgere og der ønskes indgået aftale med 1 entreprenør.

Forventet årlig omsætning:

Tømrer-snedker: 2-10 000 000.

Murer: 2-10 000 000.

Elektrikerarbejder: 2- 10 millioner.

VVS-arbejde: 2-10 000 000.

Maler: 2-10 000 000.

Ventilationsarbejder og ventilationsservice: 3-10 000 000.

Hovedentrepriser: 3-15 000 000.

Anlægsentreprenørarbejder: 2-10 000 000.

Specifikt:

Delaftale 1 omfatter Tømrer- og snedker fagentrepriser indenfor delområde 1. I afsnit 2.2 i prækvalifikationsbetingelserne er eksempler på opgaver, der vil være omfattet af delaftalen. Der kan kun søges om prækvalifikation til 2 ud af de 3 delaftaler indenfor faget Tømrer og Snedker (Delaftale 1, 2 og 3).

 

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 24
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

 

Mulighed for forlængelse i op til 2x12 måneder.

 

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 8
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

 

Udbyder vil for aftalen udvælge de 8 egnede virksomheder/ansøgere, der på baggrund af opgaverne omfattet af delaftalen sikrer den bedste konkurrence om den udbudte delaftale. Udbyder vurderer, at den bedste konkurrencen for delaftalen sikres ved, at udvælge 8 egnede virksomheder med forskellige virksomhedsprofiler (små håndværksvirksomheder; under 5 ansatte, mellemstore håndværksvirksomheder; 5-15 ansatte og store håndværksvirksomheder; mere end 15 ansatte) og ved at vælge de virksomheder/ansøgere inden for de forskellige virksomhedsprofiler, der har de bedste referencer fra udførelsen af tilsvarende opgaver som de, der er omfattet af den enkelte delaftale.

Udbyder vil ved vurderingen af referencerne lægge vægt på i hvilket omfang, virksomheden/ansøgeren via referencerne dokumenterer erfaring med udførelse af opgaver svarende til de i prækvalifikationsmaterialet afsnit 2.2 oplyste eksempler på opgaver omfattet af den enkelte delaftale.

 

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

 

Delaftale 2: Tømrer og Snedker delområde 2

 

Delkontraktnr.: 2
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
45422000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK042
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Som det fremgår af "Generelt" under afsnit II 2.4 for delkontrakt 1.

Specifikt:

Delaftale 2 omfatter Tømrer- og snedker fagentrepriser indenfor delområde 2. I afsnit 2.2 i prækvalifikationsbetingelserne er eksempler på opgaver, der vil være omfattet af delaftalen. Der kan kun søges om prækvalifikation til 2 ud af de 3 delaftaler indenfor faget Tømrer og Snedker (Delaftale 1, 2 og 3).

 

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 24
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

 

Mulighed for forlængelse i op til 2x12 måneder.

 

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 8
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

 

Udbyder vil for aftalen udvælge de 8 egnede virksomheder/ansøgere, der på baggrund af opgaverne omfattet af delaftalen sikrer den bedste konkurrence om den udbudte delaftale. Udbyder vurderer, at den bedste konkurrencen for delaftalen sikres ved, at udvælge 8 egnede virksomheder med forskellige virksomhedsprofiler (små håndværksvirksomheder; under 5 ansatte, mellemstore håndværksvirksomheder; 5-15 ansatte og store håndværksvirksomheder; mere end 15 ansatte) og ved at vælge de virksomheder/ansøgere inden for de forskellige virksomhedsprofiler, der har de bedste referencer fra udførelsen af tilsvarende opgaver som de, der er omfattet af den enkelte delaftale.

Udbyder vil ved vurderingen af referencerne lægge vægt på i hvilket omfang, virksomheden/ansøgeren via referencerne dokumenterer erfaring med udførelse af opgaver svarende til de i prækvalifikationsmaterialet afsnit 2.2 oplyste eksempler på opgaver omfattet af den enkelte delaftale.

 

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

 

Delaftale 3: Tømrer og Snedker delområde 3

 

Delkontraktnr.: 3
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
45422000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK042
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Som det fremgår af "Generelt" under afsnit II 2.4 for delkontrakt 1.

Specifikt:

Delaftale 3 omfatter Tømrer- og snedker fagentrepriser indenfor delområde 3. I afsnit 2.2 i prækvalifikationsbetingelserne er eksempler på opgaver, der vil være omfattet af delaftalen. Der kan kun søges om prækvalifikation til 2 ud af de 3 delaftaler indenfor faget Tømrer og Snedker (Delaftale 1, 2 og 3).

 

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 24
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

 

Op til 2x12 måneder.

 

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 8
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

 

Udbyder vil for aftalen udvælge de 8 egnede virksomheder/ansøgere, der på baggrund af opgaverne omfattet af delaftalen sikrer den bedste konkurrence om den udbudte delaftale. Udbyder vurderer, at den bedste konkurrencen for delaftalen sikres ved, at udvælge 8 egnede virksomheder med forskellige virksomhedsprofiler (små håndværksvirksomheder; under 5 ansatte, mellemstore håndværksvirksomheder; 5-15 ansatte og store håndværksvirksomheder; mere end 15 ansatte) og ved at vælge de virksomheder/ansøgere inden for de forskellige virksomhedsprofiler, der har de bedste referencer fra udførelsen af tilsvarende opgaver som de, der er omfattet af den enkelte delaftale.

Udbyder vil ved vurderingen af referencerne lægge vægt på i hvilket omfang, virksomheden/ansøgeren via referencerne dokumenterer erfaring med udførelse af opgaver svarende til de i prækvalifikationsmaterialet afsnit 2.2 oplyste eksempler på opgaver omfattet af den enkelte delaftale.

 

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

 

Delaftale 4: VVS-arbejde delområde 1

 

Delkontraktnr.: 4
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
45300000
45259300
45331100
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK042
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Som det fremgår af "Generelt" under afsnit II 2.4 for delkontrakt 1.

Specifikt:

Delaftale 4 omfatter VVS fagentrepriser indenfor delområde 1. I afsnit 2.2 i prækvalifikationsbetingelserne er eksempler på opgaver, der vil være omfattet af delaftalen. Der kan kun søges om prækvalifikation til 2 ud af de 3 delaftaler indenfor faget VVS (Delaftale 4, 5 og 6).

 

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 24
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

 

Op til 2x12 måneder.

 

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 8
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

 

Udbyder vil for aftalen udvælge de 8 egnede virksomheder/ansøgere, der på baggrund af opgaverne omfattet af delaftalen sikrer den bedste konkurrence om den udbudte delaftale. Udbyder vurderer, at den bedste konkurrencen for delaftalen sikres ved, at udvælge 8 egnede virksomheder med forskellige virksomhedsprofiler (små håndværksvirksomheder; under 5 ansatte, mellemstore håndværksvirksomheder; 5-15 ansatte og store håndværksvirksomheder; mere end 15 ansatte) og ved at vælge de virksomheder/ansøgere inden for de forskellige virksomhedsprofiler, der har de bedste referencer fra udførelsen af tilsvarende opgaver som de, der er omfattet af den enkelte delaftale.

Udbyder vil ved vurderingen af referencerne lægge vægt på i hvilket omfang, virksomheden/ansøgeren via referencerne dokumenterer erfaring med udførelse af opgaver svarende til de i prækvalifikationsmaterialet afsnit 2.2 oplyste eksempler på opgaver omfattet af den enkelte delaftale.

 

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

 

Delaftale 5: VVS-arbejde delområde 2

 

Delkontraktnr.: 5
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
45300000
45259300
45331100
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK042
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Som det fremgår af "Generelt" under afsnit II 2.4 for delkontrakt 1.

Specifikt:

Delaftale 5 omfatter VVS fagentrepriser indenfor delområde 2. I afsnit 2.2 i prækvalifikationsbetingelserne er eksempler på opgaver, der vil være omfattet af delaftalen. Der kan kun søges om prækvalifikation til 2 ud af de 3 delaftaler indenfor faget VVS (Delaftale 4, 5 og 6).

 

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 24
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

 

Op til 2x12 måneder.

 

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 8
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

 

Udbyder vil for aftalen udvælge de 8 egnede virksomheder/ansøgere, der på baggrund af opgaverne omfattet af delaftalen sikrer den bedste konkurrence om den udbudte delaftale. Udbyder vurderer, at den bedste konkurrencen for delaftalen sikres ved, at udvælge 8 egnede virksomheder med forskellige virksomhedsprofiler (små håndværksvirksomheder; under 5 ansatte, mellemstore håndværksvirksomheder; 5-15 ansatte og store håndværksvirksomheder; mere end 15 ansatte) og ved at vælge de virksomheder/ansøgere inden for de forskellige virksomhedsprofiler, der har de bedste referencer fra udførelsen af tilsvarende opgaver som de, der er omfattet af den enkelte delaftale.

Udbyder vil ved vurderingen af referencerne lægge vægt på i hvilket omfang, virksomheden/ansøgeren via referencerne dokumenterer erfaring med udførelse af opgaver svarende til de i prækvalifikationsmaterialet afsnit 2.2 oplyste eksempler på opgaver omfattet af den enkelte delaftale.

 

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

 

Delaftale 6: VVS-arbejde delområde 3

 

Delkontraktnr.: 6
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
45300000
45259300
45331100
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK042
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Som det fremgår af "Generelt" under afsnit II 2.4 for delkontrakt 1.

Specifikt:

Delaftale 6 omfatter VVS fagentrepriser indenfor delområde 3. I afsnit 2.2 i prækvalifikationsbetingelserne er eksempler på opgaver, der vil være omfattet af delaftalen. Der kan kun søges om prækvalifikation til 2 ud af de 3 delaftaler indenfor faget VVS (Delaftale 4, 5 og 6).

 

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 24
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

 

Op til 2x 12 måneder.

 

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 8
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

 

Udbyder vil for aftalen udvælge de 8 egnede virksomheder/ansøgere, der på baggrund af opgaverne omfattet af delaftalen sikrer den bedste konkurrence om den udbudte delaftale. Udbyder vurderer, at den bedste konkurrencen for delaftalen sikres ved, at udvælge 8 egnede virksomheder med forskellige virksomhedsprofiler (små håndværksvirksomheder; under 5 ansatte, mellemstore håndværksvirksomheder; 5-15 ansatte og store håndværksvirksomheder; mere end 15 ansatte) og ved at vælge de virksomheder/ansøgere inden for de forskellige virksomhedsprofiler, der har de bedste referencer fra udførelsen af tilsvarende opgaver som de, der er omfattet af den enkelte delaftale.

Udbyder vil ved vurderingen af referencerne lægge vægt på i hvilket omfang, virksomheden/ansøgeren via referencerne dokumenterer erfaring med udførelse af opgaver svarende til de i prækvalifikationsmaterialet afsnit 2.2 oplyste eksempler på opgaver omfattet af den enkelte delaftale.

 

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

 

Delaftale 7: Elektrikerarbejde delområde 1

 

Delkontraktnr.: 7
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
45310000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK042
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Som det fremgår af "Generelt" under afsnit II 2.4 for delkontrakt 1.

Specifikt:

Delaftale 7 omfatter elektriker fagentrepriser indenfor delområde 1. I afsnit 2.2 i prækvalifikationsbetingelserne er eksempler på opgaver, der vil være omfattet af delaftalen. Der kan kun søges om prækvalifikation til 2 ud af de 3 delaftaler indenfor faget elektriker (Delaftale 7, 8 og 9).

 

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 24
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

 

Op til 2x12 måneder.

 

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 8
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

 

Udbyder vil for aftalen udvælge de 8 egnede virksomheder/ansøgere, der på baggrund af opgaverne omfattet af delaftalen sikrer den bedste konkurrence om den udbudte delaftale. Udbyder vurderer, at den bedste konkurrencen for delaftalen sikres ved, at udvælge 8 egnede virksomheder med forskellige virksomhedsprofiler (små håndværksvirksomheder; under 5 ansatte, mellemstore håndværksvirksomheder; 5-15 ansatte og store håndværksvirksomheder; mere end 15 ansatte) og ved at vælge de virksomheder/ansøgere inden for de forskellige virksomhedsprofiler, der har de bedste referencer fra udførelsen af tilsvarende opgaver som de, der er omfattet af den enkelte delaftale.

Udbyder vil ved vurderingen af referencerne lægge vægt på i hvilket omfang, virksomheden/ansøgeren via referencerne dokumenterer erfaring med udførelse af opgaver svarende til de i prækvalifikationsmaterialet afsnit 2.2 oplyste eksempler på opgaver omfattet af den enkelte delaftale.

 

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

 

Delaftale 8: Elektrikerarbejde delområde 2

 

Delkontraktnr.: 8
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
45310000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK042
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Som det fremgår af "Generelt" under afsnit II 2.4 for delkontrakt 1.

Specifikt:

Delaftale 8 omfatter elektriker fagentrepriser indenfor delområde 2. I afsnit 2.2 i prækvalifikationsbetingelserne er eksempler på opgaver, der vil være omfattet af delaftalen. Der kan kun søges om prækvalifikation til 2 ud af de 3 delaftaler indenfor faget elektriker (Delaftale 7, 8 og 9).

 

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 24
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

 

Op til 2x12 måneder.

 

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 8
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

 

Udbyder vil for aftalen udvælge de 8 egnede virksomheder/ansøgere, der på baggrund af opgaverne omfattet af delaftalen sikrer den bedste konkurrence om den udbudte delaftale. Udbyder vurderer, at den bedste konkurrencen for delaftalen sikres ved, at udvælge 8 egnede virksomheder med forskellige virksomhedsprofiler (små håndværksvirksomheder; under 5 ansatte, mellemstore håndværksvirksomheder; 5-15 ansatte og store håndværksvirksomheder; mere end 15 ansatte) og ved at vælge de virksomheder/ansøgere inden for de forskellige virksomhedsprofiler, der har de bedste referencer fra udførelsen af tilsvarende opgaver som de, der er omfattet af den enkelte delaftale.

Udbyder vil ved vurderingen af referencerne lægge vægt på i hvilket omfang, virksomheden/ansøgeren via referencerne dokumenterer erfaring med udførelse af opgaver svarende til de i prækvalifikationsmaterialet afsnit 2.2 oplyste eksempler på opgaver omfattet af den enkelte delaftale.

 

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

 

Delaftale 9: Elektrikerarbejde delområde 3

 

Delkontraktnr.: 9
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
45310000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK042
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Som det fremgår af "Generelt" under afsnit II 2.4 for delkontrakt 1.

Specifikt:

Delaftale 9 omfatter elektriker fagentrepriser indenfor delområde 3. I afsnit 2.2 i prækvalifikationsbetingelserne er eksempler på opgaver, der vil være omfattet af delaftalen. Der kan kun søges om prækvalifikation til 2 ud af de 3 delaftaler indenfor faget elektriker (Delaftale 7, 8 og 9).

 

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 24
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

 

Op til 2x12 måneder.

 

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 8
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

 

Udbyder vil for aftalen udvælge de 8 egnede virksomheder/ansøgere, der på baggrund af opgaverne omfattet af delaftalen sikrer den bedste konkurrence om den udbudte delaftale. Udbyder vurderer, at den bedste konkurrencen for delaftalen sikres ved, at udvælge 8 egnede virksomheder med forskellige virksomhedsprofiler (små håndværksvirksomheder; under 5 ansatte, mellemstore håndværksvirksomheder; 5-15 ansatte og store håndværksvirksomheder; mere end 15 ansatte) og ved at vælge de virksomheder/ansøgere inden for de forskellige virksomhedsprofiler, der har de bedste referencer fra udførelsen af tilsvarende opgaver som de, der er omfattet af den enkelte delaftale.

Udbyder vil ved vurderingen af referencerne lægge vægt på i hvilket omfang, virksomheden/ansøgeren via referencerne dokumenterer erfaring med udførelse af opgaver svarende til de i prækvalifikationsmaterialet afsnit 2.2 oplyste eksempler på opgaver omfattet af den enkelte delaftale.

 

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

 

Delaftale 10: Maler

 

Delkontraktnr.: 10
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
45440000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK042
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Som det fremgår af "Generelt" under afsnit II 2.4 for delkontrakt 1.

Specifikt:

Delaftale 10 omfatter maler fagentrepriser for geografien hele Horsens Kommune. I afsnit 2.2 i prækvalifikationsbetingelserne er eksempler på opgaver, der vil være omfattet af delaftalen.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 24
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

 

Op til 2x12 måneder.

 

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 10
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

 

Udbyder vil for aftalen udvælge de 10 egnede virksomheder/ansøgere, der på baggrund af opgaverne omfattet af delaftalen sikrer den bedste konkurrence om den udbudte delaftale. Udbyder vurderer, at den bedste konkurrencen for delaftalen sikres ved, at udvælge 10 egnede virksomheder med forskellige virksomhedsprofiler (små håndværksvirksomheder; under 5 ansatte, mellemstore håndværksvirksomheder; 5-15 ansatte og store håndværksvirksomheder; mere end 15 ansatte) og ved at vælge de virksomheder/ansøgere inden for de forskellige virksomhedsprofiler, der har de bedste referencer fra udførelsen af tilsvarende opgaver som de, der er omfattet af den enkelte delaftale.

Udbyder vil ved vurderingen af referencerne lægge vægt på i hvilket omfang, virksomheden/ansøgeren via referencerne dokumenterer erfaring med udførelse af opgaver svarende til de i prækvalifikationsmaterialet afsnit 2.2 oplyste eksempler på opgaver omfattet af den enkelte delaftale.

 

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

 

Delaftale 11: Murer

 

Delkontraktnr.: 11
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
45262500
45262520
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK042
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Som det fremgår af "Generelt" under afsnit II 2.4 for delkontrakt 1.

Specifikt:

Delaftale 11 omfatter murer fagentrepriser for geografien hele Horsens Kommune. I afsnit 2.2 i prækvalifikationsbetingelserne er eksempler på opgaver, der vil være omfattet af delaftalen.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 24
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

 

Op til 2x12 måneder.

 

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 10
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

 

Udbyder vil for aftalen udvælge de 10 egnede virksomheder/ansøgere, der på baggrund af opgaverne omfattet af delaftalen sikrer den bedste konkurrence om den udbudte delaftale. Udbyder vurderer, at den bedste konkurrencen for delaftalen sikres ved, at udvælge 10 egnede virksomheder med forskellige virksomhedsprofiler (små håndværksvirksomheder; under 5 ansatte, mellemstore håndværksvirksomheder; 5-15 ansatte og store håndværksvirksomheder; mere end 15 ansatte) og ved at vælge de virksomheder/ansøgere inden for de forskellige virksomhedsprofiler, der har de bedste referencer fra udførelsen af tilsvarende opgaver som de, der er omfattet af den enkelte delaftale.

Udbyder vil ved vurderingen af referencerne lægge vægt på i hvilket omfang, virksomheden/ansøgeren via referencerne dokumenterer erfaring med udførelse af opgaver svarende til de i prækvalifikationsmaterialet afsnit 2.2 oplyste eksempler på opgaver omfattet af den enkelte delaftale.

 

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

 

Delaftale 12: Ventilationsarbejder

 

Delkontraktnr.: 12
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
45331210
45331200
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK042
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Som det fremgår af "Generelt" under afsnit II 2.4 for delkontrakt 1.

Specifikt:

Delaftale 12 omfatter ventilationsarbejder for geografien hele Horsens Kommune. I afsnit 2.2 i prækvalifikationsbetingelserne er eksempler på opgaver, der vil være omfattet af delaftalen.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 24
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

 

Op til 2x12 måneder.

 

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 8
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

 

Udbyder vil for aftalen udvælge de 8 egnede virksomheder/ansøgere, der på baggrund af opgaverne omfattet af delaftalen sikrer den bedste konkurrence om den udbudte delaftale. Udbyder vurderer, at den bedste konkurrencen for delaftalen sikres ved, at udvælge 8 egnede virksomheder med forskellige virksomhedsprofiler (små håndværksvirksomheder; under 5 ansatte, mellemstore håndværksvirksomheder; 5-15 ansatte og store håndværksvirksomheder; mere end 15 ansatte) og ved at vælge de virksomheder/ansøgere inden for de forskellige virksomhedsprofiler, der har de bedste referencer fra udførelsen af tilsvarende opgaver som de, der er omfattet af den enkelte delaftale.

Udbyder vil ved vurderingen af referencerne lægge vægt på i hvilket omfang, virksomheden/ansøgeren via referencerne dokumenterer erfaring med udførelse af opgaver svarende til de i prækvalifikationsmaterialet afsnit 2.2 oplyste eksempler på opgaver omfattet af den enkelte delaftale.

 

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

 

Delaftale 13: Ventilationsservice

 

Delkontraktnr.: 13
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
71315410
45331210
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK042
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Som det fremgår af "Generelt" under afsnit II 2.4 for delkontrakt 1.

Specifikt:

Delaftale 13 omfatter ventilationsservice for geografien hele Horsens Kommune. I afsnit 2.2 i prækvalifikationsbetingelserne er eksempler på opgaver, der vil være omfattet af delaftalen.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 24
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

 

Op til 2x12 måneder.

 

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 5
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

 

Udbyder vil for aftalen udvælge de 5 egnede virksomheder/ansøgere, der på baggrund af opgaverne omfattet af delaftalen sikrer den bedste konkurrence om den udbudte delaftale. Udbyder vurderer, at den bedste konkurrencen for delaftalen sikres ved, at udvælge 5 egnede virksomheder med forskellige virksomhedsprofiler (små håndværksvirksomheder; under 5 ansatte, mellemstore håndværksvirksomheder; 5-15 ansatte og store håndværksvirksomheder; mere end 15 ansatte) og ved at vælge de virksomheder/ansøgere inden for de forskellige virksomhedsprofiler, der har de bedste referencer fra udførelsen af tilsvarende opgaver som de, der er omfattet af den enkelte delaftale.

Udbyder vil ved vurderingen af referencerne lægge vægt på i hvilket omfang, virksomheden/ansøgeren via referencerne dokumenterer erfaring med udførelse af opgaver svarende til de i prækvalifikationsmaterialet afsnit 2.2 oplyste eksempler på opgaver omfattet af den enkelte delaftale.

 

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

 

Delaftale 14: Hovedentrepriser

 

Delkontraktnr.: 14
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
45200000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK042
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Som det fremgår af "Generelt" under afsnit II 2.4 for delkontrakt 1.

Specifikt:

Delaftale 14 omfatter hovedentrepriser. Dækker geografien hele Horsens Kommune. I afsnit 2.2 i prækvalifikationsbetingelserne er eksempler på opgaver, der vil være omfattet af delaftalen.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 24
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

 

Op til 2x12 måneder.

 

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 10
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

 

Udbyder vil for aftalen udvælge de 10 egnede virksomheder/ansøgere, der på baggrund af opgaverne omfattet af delaftalen sikrer den bedste konkurrence om den udbudte delaftale. Udbyder vurderer, at den bedste konkurrencen for delaftalen sikres ved, at udvælge 10 egnede virksomheder med forskellige virksomhedsprofiler (små håndværksvirksomheder; under 5 ansatte, mellemstore håndværksvirksomheder; 5-15 ansatte og store håndværksvirksomheder; mere end 15 ansatte) og ved at vælge de virksomheder/ansøgere inden for de forskellige virksomhedsprofiler, der har de bedste referencer fra udførelsen af tilsvarende opgaver som de, der er omfattet af den enkelte delaftale.

Udbyder vil ved vurderingen af referencerne lægge vægt på i hvilket omfang, virksomheden/ansøgeren via referencerne dokumenterer erfaring med udførelse af opgaver svarende til de i prækvalifikationsmaterialet afsnit 2.2 oplyste eksempler på opgaver omfattet af den enkelte delaftale.

 

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

 

Delaftale 15: Anlægsentreprenørarbejder

 

Delkontraktnr.: 15
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
45210000
45110000
45113000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK042
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Som det fremgår af "Generelt" under afsnit II 2.4 for delkontrakt 1.

Specifikt:

Delaftale 15 omfatter Anlægsentreprenørarbejder. Dækker geografien hele Horsens Kommune. I afsnit 2.2 i prækvalifikationsbetingelserne er eksempler på opgaver, der vil være omfattet af delaftalen.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 24
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

 

Op til 2x12 måneder.

 

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 10
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

 

Udbyder vil for aftalen udvælge de 10 egnede virksomheder/ansøgere, der på baggrund af opgaverne omfattet af delaftalen sikrer den bedste konkurrence om den udbudte delaftale. Udbyder vurderer, at den bedste konkurrencen for delaftalen sikres ved, at udvælge 10 egnede virksomheder med forskellige virksomhedsprofiler (små håndværksvirksomheder; under 5 ansatte, mellemstore håndværksvirksomheder; 5-15 ansatte og store håndværksvirksomheder; mere end 15 ansatte) og ved at vælge de virksomheder/ansøgere inden for de forskellige virksomhedsprofiler, der har de bedste referencer fra udførelsen af tilsvarende opgaver som de, der er omfattet af den enkelte delaftale.

Udbyder vil ved vurderingen af referencerne lægge vægt på i hvilket omfang, virksomheden/ansøgeren via referencerne dokumenterer erfaring med udførelse af opgaver svarende til de i prækvalifikationsmaterialet afsnit 2.2 oplyste eksempler på opgaver omfattet af den enkelte delaftale.

 

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

 

Det er et mindstekrav, at Ansøger for hver delaftale, der søges om prækvalifikation til har relevant erfaring i form af 5 sammenlignelig leveringer, der er gennemført i løbet af de seneste 5 år. Dog gælder for delaftale 13 ventilationsservice, at de sammenlignelige leveringer skal være gennemført i løbet af de seneste 3 år.

Ved sammenlignelige leveringer forstås opgaver inden for samme fagområde (tømrer-snedker, maler, VVS-arbejder, elinstallation arbejder, murer, hovedentrepriser, ventilationsarbejder, ventilationsservice, anlægsarbejder) afhængigt af hvilke delaftaler, der ansøges om prækvalifikation til.

Det er uden betydning, om opgaven er foretaget til det offentlige eller en privat virksomhed.

Følgende oplysninger skal angives pr. reference:

— Beskrivelse af sammenlignelig levering.

 

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

 

Det er et mindstekrav, at Ansøger for hver delaftale, der søges om prækvalifikation til har relevant erfaring i form af 5 sammenlignelig leveringer, der er gennemført i løbet af de seneste 5 år. Dog gælder for delaftale 13 ventilationsservice, at de sammenlignelige leveringer skal være gennemført i løbet af de seneste 3 år.

Såfremt Ansøger ikke kan fremlægge 5 referencer i forhold til hver af de delaftaler, som Ansøger søger om prækvalifikation til, kan Ansøger ikke blive prækvalificeret.

 

III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

 

Entreprenører skal leve op til bilag 5 og 6 vedr. Arbejds- og Kontrolklausuler. Formålet med arbejdsklausuler er, at Horsens Kommune (HK) ønsker at sikre ordentlige løn- og ansættelsesforhold for de ansatte, som entreprenøren og eventulle underentreprenører beskæftiger i forb. med leveringen af ydelsen til HK. Formålet med kontrolklausuler er, at sikre at det er et led i entreprenørens forpligtelse at sikre, at entreprenørens ydelse i henhold til rammeaftalen overholder de heri anførte krav, herunder de lovgivningsmæssige og overenskomstmæssige krav, og som led i entreprenørens forpligtelse til at sikre, at underentreprenører eller andre medkontrahenter, som entreprenøren måtte indgå aftale med for at kunne levere ydelsen også overholder kravene, har HK ret til at foretage kontrol af, om entreprenøren opfylder sine forpligtelser i henhold til rammeaftalen og bilag hertil.

HK anvender frivillige partnerskabsaftaler jf. udbudsmat.s bilag 7 og som beskrevet i udbudsbetingelserne.

 

III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Begrænset udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
Rammeaftale med flere aktører
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 14/05/2018
Tidspunkt: 12:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: ja
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
VI.3) Yderligere oplysninger:

 

Ansøger skal i ESPD’en erklære ikke at være omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens §§ 135 og 136 samt de frivillige udelukkelsesgrunde i § 137, stk. 1, nr. 2, nr. 4 og nr. 5.

 

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405708
E-mail: klfu@naevneneshus.dk

Internetadresse:http://www.erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

 

I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud med senere ændringer (loven er tilgængelig på www.retsinfo.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:

§7, stk. 2 Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet, som ikke er omfattet af stk. 1, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:

1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;

2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berører tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen;

3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. §2, stk. 2 eller udbudslovens §171, stk. 4;

4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2, pkt.

§ 7, stk. 3. Har en ordregiver fulgt proceduren i § 4, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiven har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende.

Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsætningen virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

Klagenævnet for udbuds egen klagevejledning kan findes på klfu.dk

 

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse:http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
13/04/2018

Send til en kollega

0.143