Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Anmodning om deltagelse
Addresse
http://www.rib-software.dk/udbudsportal
Udbyder
Region Hovedstaden -
Nyt Hospital Hvidovre - Nybyggeri, Entreprise E16 Landskab og terræn
Region Hovedstaden -
Udbudsbekendtgørelse
Bygge- og anlægsarbejder
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
Hvidovre Hospital, Byggeafdelingen, Kettegård Allé 30
Hvidovre
2650
Danmark
Kontaktperson: Filip Finell
Telefon: +45 38623375
E-mail: filip.finell@regionh.dk
NUTS-kode: DK012
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.nythospitalhvidovre.dk
Internetadresse for køberprofilen: http://www.nythospitalhvidovre.dk
Njalsgade 17, Pakhus 2
København S
2300
Danmark
Kontaktperson: Erik Jensen
Telefon: +45 31903145
E-mail: eje@shl.dk
Fax: +45 70201907
NUTS-kode: DK011
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.shl.dk
Del II: Genstand
Nyt Hospital Hvidovre — Nybyggeri, Entreprise E16 Landskab og terræn.
Entreprise for landskab og terræn i forbindelse med opførelse af en ny hospitalsfløj til Hvidovre Hospital.
Hvidovre Hospital, Kettegård Allé 30, 2650 Hvidovre, Danmark.
Nyt Hospital Hvidovre ønsker at indgå en række entreprisekontrakter om opførelse af en ny hospitalsfløj til Hvidovre Hospital med et samlet etageareal på 32 500 m², samt en tilhørende 7 750 m² parkeringskælder. Byggeriet er beliggende på Kettegård Allé 30, 2650 Hvidovre. Der foreligger et hovedprojekt, som entreprenørs ansøgning om prækvalifikation skal basere sig på. Byggeriet bliver gennemført i perioden fra medio 2017 til ultimo 2019. Udbud forløber på RIB Udbudsportal, http://www.rib-software.dk/udbudsportal, hvor udbudsmaterialet foreligger og hvor prækvalifikation ansøgningen skal afleveres. Nærværende udbud omfatter landskab- og terræn arbejder for det samlede nybyggeri. I entreprisen indgår følgende arbejder:
E16.01 Muld
E16.02 Befæstelser, terræn.
Såfremt der er mere end 5 konditionsmæssige ansøgere, vil udvælgelse blandt de konditionsmæssige ansøgere ske efter en vurdering af de i del III.1.2) og III.1.3) anførte oplysninger således, at der vil blive udvalgt de 5 konditionsmæssige ansøgere, der vurderes at have de bedste referencer i forhold til kriterierne relevans, størrelse og omfang — Kriterierne er defineret som følger:
Relevans = antal referencer, der bedst udviser faglig- og teknisk formåen til at udføre nærværende entreprisearbejde.
Størrelse = antal referencer, der bedst har en entreprisesum størrelse, der svarer til anslået værdi for nærværende entreprisearbejde.
Omfang = antal referencer, der bedst sandsynliggør at ansøger gentagne gange kan løfte en opgave svarende til nærværende entreprisearbejde.
Afhængig af forhandlingsforløbet med entreprise E02 Råhus vedrørende udførelsestidsplan, forbeholder bygherre sig ret til at fremrykke eller at udskyde den udførelsestidsplan for nærværende entreprise med op til fire måneder. Såfremt udførelsestidsplan bliver ændret vil dette blive meddelt tilbudsgiver senest 3 uger før frist for afgivelse af tilbud.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Ansøger skal som afleveringskrav for prækvalifikation udfylde og uploade følgende dokumenter på RIB Udbudsportal under »Aflevering af tilbud«, maks. 1 stk. dokument under hvert afleveringskrav:
1. ESPD som xml-fil. Ansøger skal downloade filen og via hjemmesiden https://ec.europa.eu/growth/tools-databases/espd/filter? lang=da, »Importere ESPD« og udfylde denne. Fra hjemmesiden eksporteres den udfyldte »espd-response« fil retur til egen PC, hvorfra den bliver uploaded på RIB Udbudsportal. Alle punkter og afsnit i ESPD skal være udfyldt. Vejledning findes på http://www.kfst.dk/Offentlig-konkurrence/Udbud/Udbudsregler/ESPD
Ved sammenslutninger af virksomheder (f.eks. et moderskab, underleverandører eller ved et konsortium), skal ovenstående dokumentation gives for hver enkelt virksomhed. Supplerende ESPD'ere skal uploades under »Supplerende filer«
Under »Supplerende filer« kan ansøger uploade supplerende dokumentation, såfremt ansøger har behov herfor af nedenstående årsager:
2. Støtteerklæring — Økonomisk kapacitet. Skal kun udfyldes og afleveres såfremt ansøgers tekniske formåen er beroende heraf.
3. Støtteerklæring — Teknisk kapacitet. Skal kun udfyldes og afleveres såfremt ansøgers økonomiske formåen er beroende heraf.
4. Konsortiumerklæring. Skal kun udfyldes og afleveres såfremt ansøger er et konsortium.
5. Referenceliste. Skal kun udfyldes og afleveres såfremt ansøger vælger ikke at oplyse sine referencer i ESPD.
6. Supplerende ESPD'ere. Skal kun udfyldes og afleveres såfremt ansøger er en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et moderskab, underleverandører eller ved et konsortium).
Til verificering af at ESPD er korrekt udfyldt, skal den vindende tilbudsgiver efter licitation fremlægge en serviceattest eller anden lignende dokumentation udstedt af »relevante myndigheder«. Serviceattesten rekvireres hos Erhvervsstyrelsen, som henter oplysninger fra ATP, skifteretten, SKAT samt kriminalregistret. Behandlingstid hos Erhvervsstyrelsen er ca. 1-2 uger, udgift for attest betales af tilbudsgiver.
Ansøgere vil blive udelukket fra deltagelse i denne udbudsprocedure, såfremt de er omfattet af en eller flere af de i udbudslovens §§ 135-136 eller § 137, stk. 1, nr. 1-4 nævnte udelukkelsesgrunde. Der henvises til i ESPD'en del III, hvor ansøgerne skal oplyse, hvorvidt de er udelukket fra deltagelse efter nogen af de nævnte grunde.
ESPD, del IV, afsnit B (»Samlet årsomsætning«) — ansøgeren skal angive sin samlede årsomsætning for hvert af de seneste 3 tilgængelige regnskabsår. Hvis ansøgeren har eksisteret i mindre end 3 år, oplyses der under ESPD del IV, afsnit B (»Etablering af virksomhed«) om omsætning fra det tidspunkt, hvor ansøgeren blev etableret eller startede sin virksomhed.
ESPD, del IV, afsnit B (»Finansielle nøgletal«) — ansøgeren skal angive sin egenkapital for hvert af de seneste 3 tilgængelige regnskabsår. Hvis ansøgeren har eksisteret i mindre end 3 år gives oplysningerne for de år, hvor ansøgeren har aflagt årsrapport. Hvis ansøgeren endnu ikke har aflagt årsrapport, skal ansøgeren oplyse om egenkapitalen på ansøgningstidspunktet.
Ansøgeren kan basere sig på andre enheders økonomiske formåen (f.eks. et moderskab eller underleverandører) uanset den juridiske karakter af forbindelserne mellem virksomheden og disse andre enheder. Ansøgeren skal i givet fald som del af ansøgningen godtgøre at kunne råde over de ressourcer, der er nødvendige til opfyldelse af kontrakten ved som del af ansøgningen at fremsende en »Støtteerklæring — Økonomisk kapacitet« for disse enheders juridiske forpligtelse til at stille de nødvendige ressourcer til rådighed i kontraktperioden. I udbudsmaterialet indgår skabelon til en sådan støtteerklæring. Ved sammenslutninger af virksomheder i udbudsproceduren (f.eks. et moderskab, underleverandører eller ved et konsortium) skal der for hver af de deltagende aktører udfyldes og uploades en særskilt ESPD. Eventuelle supplerende ESPD .xml-fil(er) skal uploades på RIB Udbudsportal under »Supplerende filer«.
Den vindende tilbudsgiver skal kunne dokumentere regnskabstallene i form af underskrevet revisorgodkendt årsregnskab eller revisorpåtegnet erklæring om de efterspurgte nøgletal samt en ledelseserklæring om, at der ikke siden sidste regnskabsaflæggelse er sket væsentlige ændringer i tilbudsgivers økonomiske situation.
Det er et mindstekrav, at ansøgeren har haft en årlig omsætning på mindst 30 000 000 DKK, i hvert af de seneste 3 regnskabsår samt at ansøgers egenkapital i det seneste regnskabsår er positiv. Oplysningerne i ESPD benyttes som foreløbigt bevis for, at ansøgeren opfylder det anførte mindstekrav.
Ved sammenslutninger af virksomheder i udbudsproceduren (f.eks. et moderskab, underleverandører eller ved et konsortium), beregnes omsætningen som enheders samlede årlige omsætning i hvert af de seneste 3 regnskabsår.
ESPD, del IV, afsnit C (»For så vidt angår bygge- og anlægskontrakter: udførelse af arbejde af den anførte type«) — ansøgeren skal opliste de landskab og terræn entrepriser, der er udført senere end 5 år før ansøgningsfristens udløb. Ansøgers referenceliste må medtage 5-10 referencer for større byggerier. Ansøgeren kan vælge at vedlægge referencelisten som et supplerende dokument, hvor hver enkelt reference må fylde 1 stk. A4-side. I så fald skal ansøger uploade referencelisten som samlet dokument under »Supplerende filer«, samt i ESPD, del IV, afsnit C specifikt henvise til, at der er afleveret en sådan liste som supplerende dokument.
På referencelisten skal følgende oplyses:
1) En beskrivelse af opgaven, herunder ansøgers rolle.
2) Entreprisesum.
3) Datoer for afslutning af opgaven.
4) Kundenavn inkl. kontaktperson og telefonnummer på denne.
Ansøgeren kan basere sig på andre enheders tekniske formåen (f.eks. et moderselskab eller underleverandører) uanset den juridiske karakter af forbindelserne mellem virksomheden og disse andre enheder. Ansøgeren skal i givet fald godtgøre at kunne råde over de ressourcer, der er nødvendige til opfyldelse af kontrakten, ved som del af ansøgningen at vedlægge en »Støtteerklæring — Teknisk kapacitet« for disse enheders juridiske forpligtelse til at stille de nødvendige ressourcer til rådighed i kontraktperioden. I udbudsmaterialet indgår skabelon til en sådan støtteerklæring. Ved sammenslutninger af virksomheder i udbudsproceduren (f.eks. et moderskab, underleverandører eller ved et konsortium) skal der for hver af de deltagende aktører udfyldes en særskilt ESPD. Eventuelle supplerende ESPD .xml-fil(er) skal uploades på RIB Udbudsportal under »Supplerende filer«.
Den vindende tilbudsgiver skal kunne dokumentere referencelisten i form af kontaktoplysninger, herunder kontaktperson, adresse og telefonnummer, hos modtageren, som kan bekræfte tilbudsgivers udførelse af arbejdet/ydelsen.
Det er et mindstekrav, at ansøgeren skal anføre mindst 1 reference på en samlet landskab- og terrænentreprise på min. 15 000 000 DKK indenfor de seneste 3 år.
Oplysningerne i ESPD benyttes som foreløbigt bevis for, at ansøgeren opfylder de anførte mindstekrav.
Entreprenør skal stille sikkerhed på 15 % af den samlede entreprisesum, ekskl. moms jf. Byggesagsbeskrivelsen med bygherres tilføjelser til AB92.
Kontrakten indeholder bestemmelser med krav til entreprenør at overholde følgende:
1. FN's deklaration om menneskerettigheder
2. ILO's deklaration om arbejdstagerrettigheder
3. Rio deklarationen om miljø og udvikling
4. FN's konvention mod korruption
5. Krav om anvendelse af praktikanter og elever.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Det samlede udbudsmateriale vil samme dag som offentliggørelsen af nærværende udbudsbekendtgørelse, være offentligt tilgængeligt via http://www.rib-software.dk/udbudsportal uden brug af login. Ansøgning om prækvalifikation kan kun afleveres via login på RIB Udbudsportal: http://www.rib-software.dk/ udbudsportal med en RIB brugerprofil. Såfremt man ikke har en RIB brugerprofil med brugernavn og password til RIB Udbudsportal, skal en brugerprofil først oprettes. Dette kan gøres direkte inde fra den offentligt tilgængelige udbudsportal RIB. Prækvalifikationen har RIB nr. TN798272. Ansøger vil ved ny profiloprettelse modtage en personlig e-mail med et link, hvorfra det nødvendige password skal oprettes. Efter endt godkendelse, foretages der log-in på http://www.rib-software.dk/udbudsportal med det nye brugernavn og password. Er man i forvejen bruger på RIB Udbudsportal og har et log-in, er det dette brugernavn og password man skal anvende. Herefter vil der være adgang til nærværende udbud, under fanen »Udbudsportal«.
Tilbudsgiverne har mulighed for at få supplerende oplysninger vedrørende udbudsmaterialet og det udbudte arbejde ved fremsættelse af skriftlige spørgsmål. Spørgsmålene skal udarbejdes på dansk og stilles skriftligt igennem RIB Udbudsportal på http://www.rib-software.dk/udbudsportal Spørgsmål uploades ved log-in på nærværende udbudsmappe og under menuen »Spørgsmål og svar« at aktivere ikon »Nyt Spørgsmål« og udfylde spørgefeltet. Spørgsmål, der modtages senest fredag d. 17.3.2017, kl. 12:00, vil blive besvaret af den ordregivende myndighed senest seks dage inden udløbet af ansøgningsfristen. Spørgsmål, der modtages senere end fredag d. 17.3.2017, kl. 12:00, kan ikke forventes besvaret. Spørgsmål og svar vil løbende blive registreret på RIB Udbudsportal under menuen »Spørgsmål og svar«.
Ved tekniske spørgsmål kan RIB Support kontaktes på tlf. 35245250 (tast 2) og/eller på e-mail support@rib — software.dk. Udbudsportalen for prækvalifikation lukkes ved ansøgningsfristens udløb og en ny portal åbnes for tilbudsafgivelse.
I.1) Navn og adresser:
CVR-nummer: DK01.
Langelinie Allé 17
København Ø
2100
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@erst.dk
Internetadresse:http://www.klfu.dk
Klager overprækvalifikation skal indgives inden 20 kalenderdage, regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt underretning til ansøgerne. Klager over udbud indgives inden 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt og med kopi til Klagenævnet, underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse:http://www.kfst.dk