Fakta om udbudet
Anmodning om deltagelse
Addresse
Bascon A/S
Baunegårdsvej 73A
Att: Peter Gottlieb
2900 Hellerup
Mærke
»Helsingør Kommune — Nyt plejehjem Hornbæk – Totalrådgivning«
Udbyder
Helsingør Kommune
Vindere
Totalrådgiverteam
(17.08.2016)
JJW Arkitekter
med Danakon rådgivende Ingeniører som underrådgivere
Etablering af nyt plejehjem i Hornbæk
(02.09.2016)
JJW Arkitekter A/S
Finsensvej 78
2000 Frederiksberg
Etablering af nyt plejehjem i Hornbæk
Helsingør Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2004/18/EF
Del I: Ordregivende myndighed
Helsingør Kommune
Stengade 59
Att: Inge Metha Schmidtsdorff
3000 Helsingør
DANMARK
Telefon: +45 49283040
Mailadresse: isc46@helsingor.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: http://www.helsingor.dk
Yderligere oplysninger fås her: Bascon A/S
Baunegårdsvej 73A
Att: Peter Gottlieb
2900 Hellerup
DANMARK
Telefon: +45 20657114
Mailadresse: pgo@bascon.dk
Internetadresse: http://www.bascon.dk
Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Bascon A/S
Baunegårdsvej 73A
Att: Peter Gottlieb
2900 Hellerup
DANMARK
Telefon: +45 20657114
Mailadresse: pgo@bascon.dk
Internetadresse: http://www.bascon.dk
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Bascon A/S
Baunegårdsvej 73A
Att: Peter Gottlieb
2900 Hellerup
DANMARK
Telefon: +45 20657114
Mailadresse: pgo@bascon.dk
Internetadresse: http://www.bascon.dk
Del II: Kontraktens genstand
Tjenesteydelseskategori nr. 12: Arkitektvirksomhed, rådgivende ingeniørvirksomhed og integreret ingeniørvirksomhed, byplanlægning og landskabsarkitektur, hermed beslægtet teknisk-videnskabelig konsulentvirksomhed, teknisk prøvning og analyse
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Hornbæk, Helsingør Kommune.
NUTS-kode DK013
Plejehjemmet skal opføres i henhold til »lov om almene boliger mv.« (Almenboligloven) som almene plejeboliger med serviceareal og skal indeholde 51 plejeboliger.
Helsingør Kommune har besluttet, at plejehjemmet skal opføres med en samarbejdspartner (en selvejende fond/almen boliginstitution), som både kan opføre og drive almene plejeboliger, udføre plejen og den efterfølgende bygningsdrift. Samarbejdspartneren skal etablere de nødvendige enheder, som i henhold til lovgivningen kan udføre de pågældende funktioner.
Den selvejende almene boliginstitution er bygherre og ejer af »Boligdelen«, og Helsingør Kommune er bygherre og ejer af »Servicedelen« Bebyggelsen opføres som en samlet bebyggelse, som opdeles i 2 ejerlejligheder hhv. »Boligdelen« og »Servicedelen« — jf. almenboligloven og støttebekendtgørelsen.
Helsingør Kommune har desuden besluttet at indgå byggeforretningsføreraftale med samarbejdspartneren om opførelse af den kommunale servicedel og samarbejdsaftalen omfatter tillige etablering og drift af udenomsarealer.
Samarbejdspartneren skal forestå den efterfølgende bygningsdrift for såvel egen boligdel som den kommunalt ejede servicedel, og skal varetage ældreplejen.
Helsingør Kommune udbyder i nærværende bekendtgørelse opgaven vedrørende totalrådgivningen i forbindelse med etablering af det samlede plejehjem. Der gennemføres først en prækvalifikationsrunde, hvorefter de prækvalificerede rådgiverteams deltager i en idekonkurrence. Med en idekonkurrence forstås et skitseret forslag som ligger under dispositionsforslagsniveau.
Helsingør Kommune forventer at totalrådgiverteamet blandt andet dækker ydelserne indenfor projektering, projekteringsledelse, udførelse, landskab og trafikale forhold på grunden jf. FRIs publikation — ydelsesbeskrivelser — byggeri og planlægning.
Lokalplan:
Helsingør Kommune udarbejder på nuværende tidspunkt en lokalplan, som forventes godkendt af Byrådet i sommeren 2016.
Projekttidsplan:
Prækvalifikationsrunde: primo december 2015 — medio februar 2016.
Idekonkurrence: Medio februar 2016 — medio maj 2016.
Projektering, prisindhentning og kontrahering med hovedentreprenør: 2. kvartal 2016 — 2. kvartal 2017.
Udførelse og aflevering: 3. kvartal 2017 — 1. kvartal 2019.
71210000, 71221000, 71248000, 71320000
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Der kræves ingen særlig retlig form. Samtlige deltagere i en sammenslutning af virksomheder/konsortier skal hæfte direkte, solidarisk og ubegrænset for tilbuddet og opfyldelse af den tildelte kontrakt og udpege en fælles befuldmægtiget blandt de solidarisk hæftende deltagere. Deltagerne i et konsortium eller anden form for sammenslutning af virksomheder kan udfylde og aflevere skabelon 8 sammen med anmodningen om prækvalifikation. (Skabelon kan rekvireres hos Bascon/Peter Gottlieb/pgo@bascon.dk).
Samtlige oplysninger jf. punkt III.2) skal afgives for hver af de deltagende virksomheder i sammenslutningen/konsortiet (skabelon 1-7 kan udfyldes for hver konsortiedeltager).Oplysninger om ansøgers(kontraktholders) navn og selskabsform
Adresse
CVR-nr.
Navn, telefonnummer og e-mail på ansøgers (kontraktholders) kontaktperson. Det skal påregnes at kontakt til teamet/kontraktholderen i både prækvalifikationsrunden og udbudsrunden går gennem kontaktpersonen.
Endvidere angives tilsvarende oplysninger for det øvrige team (arkitekt og ingeniør). Skabelon 1 kan anvendes. (Skabelon kan rekvireres hos Bascon/Peter Gottlieb/pgo@bascon.dk).
2) Dateret tro og love-erklæring på, Hvorvidt ansøger(kontraktholder) har ubetalt forfalden gæld til det offentlige i henhold til bekendtgørelsen af lov om begrænsning af skyldners mulighed for at deltagere i offentlige udbudsforretninger og om ændringer af visse andre love, LBK nr. 336 af 13.5.1997. Skabelon 2 kan anvendes. (Skabelon kan rekvireres hos Bascon/Peter Gottlieb/pgo@bascon.dk).
3) Dateret tro og love-erklæring på, at ansøger(kontraktholder) ikke befinder sig i en af de i direktiv 2004/18/ EF artikel 45, stk. 1 og 2 anførte udelukkelsesgrunde. Skabelon 3 kan anvendes. (Skabelon kan rekvireres hos Bascon/Peter Gottlieb/pgo@bascon.dk).
4) Ordregiver forbeholder sig ret til inden aftaleindgåelse at forlange serviceattest fra Erhvervs- og Selskabsstyrelsen, maks. 3 måneder gammel, eller anden fuldgyldig dokumentation for, at ansøger (kontraktholder) ikke befinder sig i situationer omfattet af Udbudsdirektivets artikel 45, stk. 2, litra a), b), c), e) og f). Såfremt ansøger er en sammenslutning eller et konsortium, skal ovennævnte oplysninger fremgå af ansøgningen for hver enkelt deltager.a) ansøgers(kontraktholders) samlede nettoomsætning
b) resultat før skat
c) aktiver
d) egenkapital.
Skabelon 4 kan anvendes. (Skabelon kan rekvireres hos Bascon/Peter Gottlieb/pgo@bascon.dk). Hvis ansøger (kontraktholder) er en sammenslutning/konsortium, skal samtlige oplysninger fremlægges for alle deltagere (skabelon 4 kan udfyldes for hver konsortiedeltager).
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: 5.1) Det er et mindstekrav, at ansøgeren de seneste 3 afsluttede regnskabsår, har hafti) en positiv egenkapital i alle regnskabsår og
ii) et positivt resultat før skat i hvert regnskabsår.
Ved sammenslutninger/konsortier beregnes resultatet før skat som ansøgers samlede resultat.
6) Anmodningen skal vedlægges relevante projektreferencer fra rådgiverteamet indenfor de seneste 3 år.
Anmodningen skal indeholde oplysninger om anmoders erfaringer med planlægning, projektering samt tilsyn og byggeledelse i forbindelse med gennemførelsen af tilsvarende opgaver.
Referencer skal indeholde oplysninger om bygherre, kontraktperson hos bygherre, honorar, rådgiverens rolle/udførte ydelser på opgaven, tidspunkt for udførelse og kortfattet opgavebeskrivelse.
Såfremt ansøgningen er fra et konsortium, skal oplysninger vedlægges for alle firmaer i konsortiet.
Såfremt anmoderen (kontraktholder) helt eller delvist baseres på bemandingsmæssige ressourcer hos en underrådgiver/teamdeltager, skal skabelon 7 udfyldes for hver underrådgiver/teamdeltager.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:
6.1) De udvalgte referencer skal dokumentere en solid erfaring med tilsvarende rådgivningsydelser indenfor etablering af plejeboliger i henhold til Almenboligloven.
Del IV: Procedure
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal kandidater: Såfremt flere end 5 ansøgere opfylder ordregivers krav til egnethed, udvælger ordregiver de 5 ansøgere, som vurderes som bedst egnede til at løse opgaver af den pågældende art. Ordregiver vil udvælge de ansøgere, der har de bedste og mest relevante referencer i forhold til etablering af et plejehjem med tilhørende servicearealer. Her vil der lægges særligt vægt på, at der er tale om et sammenligneligt plejehjemsbyggeri med mindst 40 plejehjemsboliger, et serviceareal på minimum 600 m2, indretning af trafikale forhold på grunden.
Del VI: Supplerende oplysninger
Ansøgende virksomheder/deltagere i et konsortium skal således afgive samtlige i pkt. III.2.1), III.2.2) og III.2.3) angivne oplysninger, erklæringer mv. for at komme i betragtning som eventuel arkitektkonkurrencedeltager/ tilbudsgiver.
Hvis ansøger, i forhold til økonomisk og finansiel formåen og/eller teknisk formåen, jf. udbudsdirektivets artikel 47, stk. 2 og artikel 48, stk. 3, baserer sig på andre virksomheders formåen, skal ansøger (kontraktholder) godtgøre, at ansøger (kontraktholder) fuldt ud kan råde over de ressourcer, der er nødvendige for kontraktens udførelse, jf. udbudsdirektivets artikel 47, stk. 3 og artikel 48, stk. 3. Dette gøres ved at udfylde skabelon 7. (Skabelon kan rekvireres hos Bascon/Peter Gottlieb/pgo@bascon.dk).
Alt efter hvilken støtte, der er tale om, vil den pågældende virksomhed skulle udfylde skabelon 4, 5 eller 6 (Skabelon kan rekvireres hos Bascon/Peter Gottlieb/pgo@bascon.dk).
Det bemærkes, at de under pkt. III.2.1), III.2.2) og III.2.3) anførte blanketter kan rekvireres hos Bascon/Peter Gottlieb/pgo@bascon.dk.
Hver ansøger kan alene indgive 1 ansøgning om prækvalifikation.Ordregiver udbetaler ikke vederlag i forbindelse med udarbejdelsen af prækvalifikationsanmodning, tilbud og tilbudsbilag mv.
Anmodningen om prækvalifikation skal afleveres i 3 stk. papireksemplarer samt 1 elektronisk kopi af anmodningen vedlagt på USB eller CD-rom. Ansøgningen skal sendes til eller afleveres hos Bascon A/S, Baunegårdsvej 73A, 2900 Hellerup: Att. Peter Gottlieb.
Anmodningen bedes indleveret i en lukket kuvert mærket »Helsingør Kommune — Nyt plejehjem Hornbæk – Totalrådgivning«. Fristen for anmodning om prækvalifikation fremgår af pkt. IV.3.4).
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: https://www.klfu.dk
Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
Der findes ikke noget mæglingsorgan
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage fra dagen efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.
Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort, jf. lovens § 7, stk. 2, nr. 1.
Senest samtidig med at klagen indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 3, stk. 1.
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk