23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2021/S 051-128669
Offentliggjort
15.03.2021
Udbudstype
Offentligt udbud

Indlevering af tilbud

Til
10.06.2021 Kl. 10:00

Addresse
https://www.ibinder.com/External/EnquiryLink.aspx?id=udzkozxjsw

Udbyder

Vejdirektoratet

Opdateringer

Rettelse
(26.04.2021)

IV.2.7)
I stedet for:
Dato: 18-05-2021
Time: 10:00
Læses:
Dato: 02-06-2021
Time: 10:00

Rettelse
(02.06.2021)

IV.2.2)
I stedet for:
Dato: 18-05-2021
Time: 10:00
Læses:
Dato: 10-06-2021
Time: 10:00

IV.2.7)
Placering af det tekst, der skal ændres:Dato
I stedet for:
Dato: 02-06-2021
Time: 10:00
Læses:
Dato: 10-06-2021
Time: 10:00

Mekaniske og elektriske installationer (ME)


Vejdirektoratet

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Vejdirektoratet
Postadresse: Carsten Niebuhrs Gade 43, 5. sal
By: København V
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 1557
Land: Danmark
Kontaktperson: Anja Ernfelt Poulsen
E-mail: driftsudbud2021@vd.dk
Telefon: +45 72443333
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://vejdirektoratet.dk
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: http://lp.vejdirektoratet.dk/DA/vejsektor/leverandoerportal/Sider/Driftsudbud-2021.aspx
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: https://www.ibinder.com/External/EnquiryLink.aspx?id=udzkozxjsw
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.4) Type ordregivende myndighed
Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger
I.5) Hovedaktivitet
Anden aktivitet: Planlægning, anlæg og drift af statsvejnettet i Danmark

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

 

Mekaniske og elektriske installationer (ME)

 

II.1.2) Hoved-CPV-kode
50230000 Reparation, vedligeholdelse og tilhørende tjenesteydelser vedrørende veje og andet udstyr
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

 

Mekaniske og elektriske installationer er en del af Vejdirektoratets Driftsudbud 2021. Mekaniske og elektriske installationer er en udbudsgruppe, der består af 14 delaftaler for følgende fagområder:

- Ydre signalanlæg (YS)

- Trafikledelse (TL)

- Vejbelysning (VB)

- Pumper (PU)

- Bygværkstekniske installationer, som omfatter vedligehold af overvågning og ventilation i tunneller (BY).

Delaftaler for YS, TL, VB og BY udbydes som offentlige kontrakter. Delaftalen for PU udbydes som rammeaftale.

Hver delaftale er en selvstændig aftale for et fagområde i et bestemt geografisk område.

 

II.1.5) Anslået samlet værdi
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: ja
Der kan afgives bud på alle delaftaler
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

 

YS-ND

 

Delkontraktnr.: 1
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
50232200 Vedligeholdelse af trafikfyr
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK04 Midtjylland
NUTS-kode: DK05 Nordjylland
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Ydre signalanlæg, Norddanmark.

Se nærmere i udbudsmaterialet.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 21 300 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

 

Mulighed for forlængelse af 2 x 12 måneder.

 

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

 

YS-SD

 

Delkontraktnr.: 2
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
50232200 Vedligeholdelse af trafikfyr
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK03 Syddanmark
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Ydre signalanlæg, Syddanmark.

Se nærmere i udbudsmaterialet.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 11 700 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

 

Mulighed for forlængelse af 2 x 12 måneder.

 

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

 

YS-OD

 

Delkontraktnr.: 3
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
50232200 Vedligeholdelse af trafikfyr
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
NUTS-kode: DK02 Sjælland
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Ydre signalanlæg, Østdanmark.

Se nærmere i udbudsmaterialet.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 38 400 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

 

Mulighed for forlængelse af 2 x 12 måneder.

 

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

 

TL-ND

 

Delkontraktnr.: 4
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
50232200 Vedligeholdelse af trafikfyr
50300000 Reparation, vedligeholdelse og tilhørende tjenesteydelser for pc'er, kontorudstyr, telekommunikations- og av-udstyr
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK04 Midtjylland
NUTS-kode: DK05 Nordjylland
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Trafikledelse, Norddanmark.

Se nærmere i udbudsmaterialet

 

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 10 200 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

 

Mulighed for forlængelse af 2 x 12 måneder.

 

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

 

TL-SD

 

Delkontraktnr.: 5
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
50232200 Vedligeholdelse af trafikfyr
50300000 Reparation, vedligeholdelse og tilhørende tjenesteydelser for pc'er, kontorudstyr, telekommunikations- og av-udstyr
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK03 Syddanmark
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Trafikledelse, Syddanmark.

Se nærmere i udbudsmaterialet.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 20 400 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

 

Mulighed for forlængelse af 2 x 12 måneder.

 

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

 

TL-OD

 

Delkontraktnr.: 6
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
50232200 Vedligeholdelse af trafikfyr
50300000 Reparation, vedligeholdelse og tilhørende tjenesteydelser for pc'er, kontorudstyr, telekommunikations- og av-udstyr
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
NUTS-kode: DK02 Sjælland
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Trafikledelse, Østdanmark..

Se nærmere i udbudsmaterialet.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 43 200 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

 

Mulighed for forlængelse af 2 x 12 måneder.

 

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

 

VB-ND

 

Delkontraktnr.: 7
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
34993000 Vejbelysning
50232000 Vedligeholdelse af vejbelysning og trafikfyr
50232100 Vedligeholdelse af vejbelysning
50000000 Reparations- og vedligeholdelsestjenester
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK04 Midtjylland
NUTS-kode: DK05 Nordjylland
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Vejbelysning, Norddanmark.

Se nærmere i udbudsmaterialet.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 30 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

 

Mulighed for forlængelse af 2 x 12 måneder.

 

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

 

VB-SD

 

Delkontraktnr.: 8
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
34993000 Vejbelysning
50232000 Vedligeholdelse af vejbelysning og trafikfyr
50232100 Vedligeholdelse af vejbelysning
50000000 Reparations- og vedligeholdelsestjenester
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK03 Syddanmark
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Vejbelysning, Syddanmark.

Se nærmere i udbudsmaterialet.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 21 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

 

Mulighed for forlængelse af 2 x 12 måneder.

 

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

 

VB-OD

 

Delkontraktnr.: 9
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
34993000 Vejbelysning
50232000 Vedligeholdelse af vejbelysning og trafikfyr
50232100 Vedligeholdelse af vejbelysning
50000000 Reparations- og vedligeholdelsestjenester
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
NUTS-kode: DK02 Sjælland
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Vejbelysning, Østdanmark.

Se nærmere i udbudsmaterialet.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 39 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

 

Mulighed for forlængelse af 2 x 12 måneder.

 

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

 

PU

 

Delkontraktnr.: 10
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
50000000 Reparations- og vedligeholdelsestjenester
50511000 Reparation og vedligeholdelse af pumper
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK0 Danmark
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Pumper, hele Danmark.

Delaftalen for PU udbydes som en rammeaftale.

Se nærmere i udbudsmaterialet.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 20 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

 

Udbuddet indeholder en option, hvorefter ordregiver, udover den egentlig estimerede værdi, kan foretage yderligere indkøb af ydelser omfattet af rammeaftalen for i alt 8,75 mio. DKK. Det er ordregivers vurdering, at den anslåede værdi af rammeaftalen mest sandsynligt udgør 11,25 mio. DKK i løbet af kontraktperioden. Den af ordregiver fastsatte option er alene udtryk for en nødvendig ramme for at kunne omfatte rimelige udsving som følge af usikkerheden omkring ordregivers konkrete behov for at aftage de af rammeaftalen omfattede ydelser i aftaleperioden. Denne option er indeholdt i den maksimale værdi angivet i del II.2.6), der således udgør den maksimale værdi i relation til EU-Domstolens udtalelser om maksimal værdi i dom af 19. december 2018 i sag C-216/17, Autoritá.

 

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

 

BY-LTUN

 

Delkontraktnr.: 11
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
63712320 Drift af tunnel
50710000 Reparation og vedligeholdelse af elektriske og mekaniske installationer i bygninger
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK05 Nordjylland
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Bygværkstekniske Installationer, Limfjordstunnelen.

Se nærmere i udbudsmaterialet.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 27 100 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

 

Mulighed for forlængelse af 2 x 12 måneder.

 

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

 

BY-STUN

 

Delkontraktnr.: 12
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
63712320 Drift af tunnel
50710000 Reparation og vedligeholdelse af elektriske og mekaniske installationer i bygninger
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK04 Midtjylland
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Bygværkstekniske Installationer, Silkeborgtunnelen.

Se nærmere i udbudsmaterialet.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 9 800 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

 

Mulighed for forlængelse af 2 x 12 måneder.

 

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

 

BY-BTUN&FTUN

 

Delkontraktnr.: 13
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
63712320 Drift af tunnel
50710000 Reparation og vedligeholdelse af elektriske og mekaniske installationer i bygninger
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Bygværkstekniske Installationer, Bernstorffsvejtunnelen og Frederikssundsvejtunnelen.

Se nærmere i udbudsmaterialet.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 12 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

 

Mulighed for forlængelse af 2 x 12 måneder.

 

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

 

BY-GTUN

 

Delkontraktnr.: 14
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
63712320 Drift af tunnel
50710000 Reparation og vedligeholdelse af elektriske og mekaniske installationer i bygninger
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK02 Sjælland
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Bygværkstekniske Installationer, Guldborgsundtunnelen.

Se nærmere i udbudsmaterialet.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 21 400 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

 

Mulighed for forlængelse af 2 x 12 måneder.

 

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

 

Der stilles som økonomisk egnethedskrav, at tilbudsgivers årlige nettoomsætning inden for forretningsområdet anlæg og/eller drift og vedligehold af mekaniske og elektriske installationer på vejareal, indenfor mindst 1 af de seneste 3 år, som minimum svarer til nedenstående.

 

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

 

For YS gælder:

Minimumskrav indenfor mindst 1 af de seneste 3 år: YS-ND: 3,5 mio. DKK, YS-SD: 2,0 mio. DKK, YS-OD: 6,4 mio. DKK.

For TL gælder:

Minimumskrav indenfor mindst 1 af de seneste 3 år: TL-ND: 1,7 mio. DKK, TL-SD: 3,4 mio. DKK, TL-OD: 7,2 mio. DKK.

For VB gælder:

Minimumskrav indenfor mindst 1 af de seneste 3 år: VB-ND: 5,0 mio. DKK, VB-SD: 3,5 mio. DKK, VB-OD: 6,5 mio. DKK.

For PU gælder:

Minimumskrav indenfor mindst 1 af de seneste 3 år: 3,5 mio. DKK.

For BY gælder:

Minimumskrav indenfor mindst 1 af de seneste 3 år: BY-LTUN: 4,5 mio. DKK, BY-STUN: 1,6 mio. DKK, BY-BTUN&FTUN: 2,0 mio. DKK, BY-GTUN: 3,6 mio. DKK.

Såfremt der afgives tilbud på flere delaftaler, skal tilbudsgiver opfylde summen af omsætningskravene for de enkelte delaftaler, der afgives tilbud på.

For konsortier gælder, at konsortiedeltagerne tilsammen skal opfylde minimumskravene. For tilbudsgivere, der baserer sig på andre økonomiske aktørers økonomiske formåen gælder, at tilbudsgiveren og den støttende enhed tilsammen skal opfylde minimumskravene.

 

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

 

i) Referencer indenfor alle relevante arbejdsområder:

Der stilles som teknisk og fagligt egnethedskrav, at tilbudsgiver demonstrerer erfaring i form af referencer indenfor alle for delaftalens relevante arbejdsområder, jf. nedenstående under punktet mindstekrav. Hver reference kan demonstrere erfaring indenfor ét eller flere af arbejdsområder. Afgørende er, at referencerne samlet set dækker alle relevante arbejdsområder. Referencerne skal vedrøre opgaver, der er påbegyndt eller afsluttet indenfor de seneste 5 år. Ordregiver tillader referencer indtil 5 år tilbage af hensyn til konkurrencesituationen i markedet. Igangværende opgaver kan angives som referencer, dog skal arbejdet være påbegyndt.

Af hver reference skal følgende oplysninger fremgå:

— navn på kunde

— kort beskrivelse af ydelsen/arbejdets indhold

— angivelse af hvilket eller hvilke relevante arbejdsområder referencen dækker

— tilbudsgivers rolle i forbindelse med referencens udførelse

— sted for udførelsen

— tidspunkt for udførelsen (starttidspunkt og eventuelt sluttidspunkt)

— kontraktens økonomiske værdi.

ii) Uddannelsesmæssige og faglige kvalifikationer:

Der stilles som teknisk og fagligt egnethedskrav, at tilbudsgiver som minimum råder over det nedenfor anførte antal medarbejdere (årsværk) med de anførte uddannelsesmæssige og faglige kvalifikationer.

 

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

 

Såfremt der afgives tilbud på flere delaftaler, skal tilbudsgiver have referencer indenfor alle relevante arbejdsområder for de enkelte delaftaler, der afgives tilbud på, samt råde over summen af det anførte antal medarbejdere med de anførte uddannelsesmæssige og faglige kvalifikationer for hver af de delaftaler, der afgives tilbud på.

For konsortier gælder, at konsortiedeltagerne tilsammen skal opfylde minimumskravene. For tilbudsgivere, der baserer sig på andre økonomiske aktørers tekniske og faglige formåen gælder, at tilbudsgiveren og den støttende enhed tilsammen skal opfylde minimumskravene.

i) Minimumskrav til referencer indenfor alle relevante arbejdsområder:

For YS er der krav om referencer indenfor følgende 6 arbejdsområder:

Arbejde med trafiksignalanlæg, i form af:

— Fejlsøgning

— Driftsovervågning

— Forebyggende vedligehold

— Afhjælpende vedligehold

— Døgnvagtordning

— Systemteknisk drift af elinstallationer.

For TL er der krav om referencer indenfor følgende 8 arbejdsområder:

Arbejde med elektriske, elektroniske og maskinelle komponenter på udendørs systemer med mere end 50 kommunikerede enheder på kombinationer af medier af typerne: lysleder, kobber og trådløs, i form af arbejde med:

— Fejlsøgning på industrinetværk

— Konfigurering af netværks interface på komponenter

— Håndtering af hardwarekomponenter i elektronisk udstyr

— Driftsovervågning

— Forebyggende vedligehold

— Afhjælpende vedligehold

— Døgnvagtordning

— Systemteknisk drift af elinstallationer.

For VB er der krav om referencer indenfor følgende 6 arbejdsområder:

Drift og vedligehold af vejbelysning, i form af arbejde med:

— Fejlsøgning

— Driftsovervågning

— Forebyggende vedligehold

— Afhjælpende vedligehold

— Døgnvagtordning

— Systemteknisk drift af elinstallationer.

For PU er der krav om referencer indenfor følgende 6 arbejdsområder:

Drift og vedligehold af pumper, i form af arbejde med:

— Fejlsøgning

— Driftsovervågning

— Forebyggende vedligehold

— Afhjælpende vedligehold

— Døgnvagtordning

— Systemteknisk drift af elinstallationer.

For BY er der krav om referencer indenfor følgende 9 arbejdsområder:

Arbejde med elektriske, elektroniske og maskinelle komponenter på udendørs systemer med mere end 50 kommunikerede enheder på kombinationer af medier af typerne: lysleder, kobber og trådløs, i form af arbejde med:

— Fejlsøgning på industrinetværk

— Konfigurering af netværks interface på komponenter

— Håndtering af hardwarekomponenter i elektronisk udstyr

— Driftsovervågning

— Forebyggende vedligehold

— Afhjælpende vedligehold

— Døgnvagtordning

— Systemteknisk drift af elinstallationer

— Håndtering af PLC-anlæg med mindst 15 understationer.

ii) Minimumskrav til uddannelsesmæssige og faglige kvalifikationer:

For hver delaftale, der afgives tilbud på, skal tilbudsgiver råde over mindst:

— 0,5 årsværk leveranceleder (uddannelse som el-ingeniør, el-installatør eller maskinmester samt mindst 3 års erfaring med leveranceledelse)

— 0,5 årsværk ledende servicemontør (for YS, TL og BY gælder minimum 8 års erfaring som udlært elektriker og for VB og PU gælder minimum 3 års erfaring som udlært elektriker. For alle fagområder gælder desuden minimum 3 års erfaring med relevante arbejdsområde og minimum 3 års erfaring med daglig ledelse af minimum 3 elektrikere).

— For YS, TL, VB og BY mindst 3 årsværk og for PU mindst 9 årsværk servicemontør (for TL og BY minimum 3 års erfaring og for YS, VB og PU minimum 2 års erfaring som udlært elektriker. Desuden for YS og BY mindst 2 års erfaring med arbejde inden for relevante arbejdsområder, jf. ovenfor, og for TL, VB og PU mindst 1 års erfaring med arbejde inden for relevante arbejdsområder, jf. ovenfor).

 

III.2) Kontraktbetingelser
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

 

Udbudsmaterialet indeholder en arbejdsklausul iht. ILO-konvention nr. 94.

I udbudsmaterialet er der formuleret krav om, at driftsleverandørerne skal beskæftige praktikanter.

 

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2020/S 217-531273
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 18/05/2021
Tidspunkt: 10:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 6 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 18/05/2021
Tidspunkt: 10:00
Sted:

 

Der henvises til udbudsmaterialet for yderligere oplysninger herom.

 

Oplysninger om adgangsberettigede personer og fremgangsmåde ved åbning af bud:

 

Der henvises til udbudsmaterialet for yderligere oplysninger herom.

 

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: ja
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling
Elektronisk fakturering accepteres
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
VI.3) Yderligere oplysninger:

 

Tilbud skal afgives på dansk.

Følgende dokumenter kan afgives – eller indeholde oplysninger – på dansk, svensk, norsk, tysk eller engelsk:

- Dokumenter med oplysninger vedr. økonomisk og finansiel formåen

- Dokumenter med oplysning om teknisk og faglig formåen.

Eventuelle spørgsmål stilles til e-mailadressen anført i udbudsmaterialet, BUT, afsnit 4.

Spørgsmål og svar vil blive gjort tilgængelige på internetadressen anført i I.3), under aktuelle udbud.

Nyheder og øvrige oplysninger om udbuddet vil fremgå af http://lp.vejdirektoratet.dk/DA/vejsektor/leverandoerportal/Sider/Driftsudbud-2021.aspx

 

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Dahlerups Pakhus Langelinie Allé 17
By: København Ø
Postnummer: 2100
Land: Danmark
E-mail: klfu@erst.dk
Internetadresse: http://www.klfu.dk
VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
Officielt navn: Der er intet mæglingsorgan i Danmark
By: NA
Land: Danmark
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

 

Frister for og procedurer for klager fremgår af "Lov om Klagenævnet for Udbud", lov nr. 492 af 12. maj 2010, med efterfølgende ændringer, sidst lovbekendtgørelse nr. 593 af 2. juni 2016.

Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage.

Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret. Fristen begynder dog først, når der i underretningen er angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for ordregiverens beslutning.

I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:

1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.

2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået. Det er en betingelse for, at fristen begynder at løbe, at underretningen indeholder en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.

3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. Lov om Klagenævnet for Udbud § 2, stk. 2.

4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter, at ordregiveren har meddelt sin beslutning om kontraktensvidereførelse, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.

Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. Lov om Klagenævnet for Udbud § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. Lov om Klagenævnet for Udbud § 12, stk. 1.

Klagenævnet for Udbuds e-mail adresse er angivet i punkt VI.4.1).

Klagevejledningen fra Klagenævnet for Udbud kan findes på Klagenævnets hjemmeside.

 

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: http://www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
10/03/2021

Send til en kollega

0.171