Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/98d92af2-68a8-46c2-b737-45e15670e0c9/homepage
Anmodning om deltagelse
Addresse
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/cfee7d59-52a3-41de-9e23-80de8876e604/homepage
Udbyder
Favrskov Spildevand A/S
Opdateringer
I 3) kommunikation
I stedet for:
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/cfee7d59-52a3-41de-9e23-80de8876e604/publicMaterial
Læses:
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/98d92af2-68a8-46c2-b737-45e15670e0c9/homepage
Yderligere oplysninger
Link til udbudsmateriale i oprindelig udbudsbekendtørelse er forkert, henviser til opgravningsudbud.
Vandpartner 2.0 - rådgivning Favrskov Spildevand, (FS-R1)
Favrskov Spildevand A/S
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 32939376
Postadresse: Torvegade 7
By: Hammel
NUTS-kode: DK042 Østjylland
Postnummer: 8450
Land: Danmark
Kontaktperson: Peter Dyhre
E-mail: pdy@favrskovforsyning.dk
Telefon: +45 20639767
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.favrskovforsyning.dk/
CVR-nummer: 64045628
Postadresse: Mariane Thomsens Gade 1C, 1.
By: Aarhus
NUTS-kode: DK042 Østjylland
Postnummer: 8000
Land: Danmark
Kontaktperson: Bygherrerådgiver Jasper Nielsen
E-mail: jnie@moe.dk
Telefon: +45 25400045
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.moe.dk
Del II: Genstand
Vandpartner 2.0 - rådgivning Favrskov Spildevand, (FS-R1)
Denne rammeaftale omfatter rådgivning og projektering af spildevandssystemer for Favrskov Spildevand i forbindelse med vandpartner 2.0.
Rammeaftalen vil blive tilknyttet en fælles partneringaftale med bygherre.
Favrskov Kommune
Rammeaftalen omfatter rådgivning, herunder overordnet planlægning inden for spildevandssystemer inkl. modellering og analyser, detailplanlægning inkl. hydrauliske analyser for fornyelse af spildevandsanlæg, cost-benefit-analyser, projektering i forbindelse med spildevandsprojekter inkl. mindre opgaver omkring byggemodning. Arbejderne strækker sig fra projektopstart med analyse af eksisterende systemer til deltagelse i aflevering ved afslutning af opgaven.
Rammeaftalen dækker geografisk hele Favrskov kommune.
Værdi af arbejder udført på rammeaftalen vurderes som udgangspunkt til gennemsnitligt 2,5 mio. DKK ekskl. moms pr. år, svarende til 15 mio. DKK ekskl. moms i hele rammeaftalens løbetid.
Beløbet vil dog kunne variere afhængigt af de konkrete projekters behov for de aktuelle arbejder på rammeaftalen.
Værdien af det maksimale indkøb i hele rammeaftalens løbetid anslås til 22,5 mio. DKK ekskl. moms.
Er der flere ansøgere, som ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene, jf. pkt. 5.3 i udbudsbetingelser, og som opfylder minimumskravene til egnethed, jf. pkt. 5.4 i udbudsbetingelser, vil ordregiver ved udvælgelsen af ansøgere, som vil blive opfordret til at afgive tilbud, lægge vægt på:
- I hvilken grad ansøgers igangværende eller afsluttede referencer inden for de seneste 5 år er sammenlignelige med arbejderne på den udbudte rammeaftale jf. afsnit 3 i udbudsbetingelser.
Ved vurderingen af sammenlignelighed vil der udover typen af de fysiske arbejder også blive vurderet på aftale- og samarbejdsforhold, hvor partneringlignende samarbejder vurderes som særligt sammenligneligt.
Referencerne vil blive vurderet ud fra en helhedsbetragtning.
- I hvilken grad ansøger har en robust økonomisk kapacitet vurderet ud fra omsætning, en høj soliditetsgrad og en stor omsætning.
I udvælgelsen vil referencer vægte højere end økonomisk kapacitet.
Udvælgelsen foretages på grundlag af oplysningerne om ansøgers formåen, idet ordregiver dog forbeholder sig ret til at inddrage oplysninger, der findes andre steder i ansøgningen, der efter ordregivers skøn har betydning for udvælgelsen.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Ansøger skal i forbindelse med ansøgning aflevere tal for omsætning, egenkapital og soliditetsgrad for de foregående 3 regnskabsår.
Data oplyses ved udfyldelse i ESPD.
Såfremt ansøger ikke har rådighed over data for de påkrævede 3 år, skal ansøger oplyse hvornår firmaet er etableret.
For at være egnet til at afgive tilbud skal ansøger opfylde følgende minimumskrav vedr. økonomisk og finansiel formåen:
— Ansøgers gennemsnitlige omsætning i de 3 seneste disponible regnskabsår skal udgøre minimum (ekskl. moms) pr. år 4 mio. DKK.
— Ansøger skal have haft en positiv egenkapital i de seneste 2 disponible regnskabsår.
Ansøger skal beskrive ansøgers væsentligste referencer på planlægning inkl. hydrauliske analyser samt projektering af spildevandsprojekter inden for nyanlæg, fornyelse, omlægning og adskillelsesprojekter.
Ansøger skal aflevere oplysninger om referencer der omfatter igangværende eller afsluttede projekter inden for de seneste 5 år. Afgives ved at udfylde ESPD del IV, afsnit C. Hvis ansøger foretrækker det, kan referencerne dog også angives i et særskilt bilag, der afleveres sammen med ansøgningen. Hvis man vedlægger referencerne i bilag bør de enkelte referencer ikke fylde mere end 1 A4-side.
Der bør i referencen tydeligt beskrives, hvilken virksomhed referencen gælder for, og hvilke roller, ansøger har varetaget på projektet. Der bør desuden for hver reference angives bygherre, anlægssum og tidspunktet for udførelsen.
Der ønskes maksimalt i alt 6 referencer. Hvis der fremsendes mere end 6 referencer vil det udelukkende være de første 6 referencer, der fremkommer, der vil blive taget i betragtning.
Ansøger skal aflevere minimum 1 reference på et projekt, hvor der er udført planlægning inkl. hydrauliske analyser af spildevandsprojekter inden for nyanlæg, fornyelse, omlægning eller adskillelsesprojekter.
Ansøger skal desuden aflevere minimum 1 reference på et projekt, hvor der er udført projektering af spildevandsprojekter inden for nyanlæg, fornyelse, omlægning eller adskillelsesprojekter.
Referencer skal være igangværende eller afsluttet inden for de seneste 5 år.
Ovenstående minimumskrav kan opfyldes ved at aflevere én reference, hvor der både er udført planlægning og projektering på samme projekt eller aflevere 2 referencer, hvor der er udført planlægning på den ene reference og projektering på den anden.
Del IV: Procedure
Rammeaftale og partneringaftale har en løbetid på 6 år, idet der kan tillades aftaler med løbetid på over 4 år i ekstraordinære tilfælde.
Aftalerne betragtes som ekstraordinære, idet den samarbejdsform, som skal opbygges ved partnering, er en tidskrævende proces, og formålet omkring fælles udvikling og innovation kræver flerårige processer og betydelig investering fra begge parter.
Del VI: Supplerende oplysninger
Ansøger er udelukket fra at deltage i udbuddet, hvis ansøger er omfattet af de obligatoriske og frivillige udelukkelsesgrunde som nævnt i udbudsloven § § 135, 136 og 137.
Ordregiver kan dog ikke udelukke en ansøger, der kan dokumentere sin pålidelighed (”self cleaning”) i henhold til udbudslovens § 138, stk. 1-3.
For en nærmere forklaring på udelukkelsesgrundene henvises der til ESPD-dokumentet, der indgår som en del af udbudsmaterialet.
For mere information se konceptbeskrivelse og udbudsmateriale.
Aftalegrundlaget baseres på ABR18.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk