Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/6f26f444-59e1-400a-9d3e-62778b87d8c5/publicMaterial
Anmodning om deltagelse
Addresse
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/6f26f444-59e1-400a-9d3e-62778b87d8c5/homepage
Udbyder
Rudersdal Kommune
Opdateringer
Genudbud af håndværkerydelser til planlagt og akut bygningsvedligehold til tag på Rudersdal Kommunes ejendomme
Rudersdal Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Bygge- og anlægsarbejder
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 29188378
Postadresse: Øverødvej 2
By: Holte
NUTS-kode: DK013 Nordsjælland
Postnummer: 2840
Land: Danmark
Kontaktperson: Mads Martinus Bredtoft
E-mail: mabre@rudersdal.dk
Telefon: +45 72682036
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/6f26f444-59e1-400a-9d3e-62778b87d8c5/homepage
Del II: Genstand
Genudbud af håndværkerydelser til planlagt og akut bygningsvedligehold til tag på Rudersdal Kommunes ejendomme
Opgaven omfatter håndværkerydelser til løbende akut og planlagt vedligeholdelse af tage (belægninger og konstruktioner mv.) på Rudersdal Kommunes ejendomsportefølje.
Rudersdal Kommune
De ydelser, der ønskes leveret under nærværende rammeaftale, er håndværkerydelser til løbende akut og planlagt vedligeholdelse af tage (belægninger og konstruktioner mv.) på Rudesrdal Kommunes ejendomsportefølje. Karakteristisk for den samlede opgavemængde er, at den vil bestå af mange mindre opgaver med et omfang under 100 000 DKK. Således blev der i 2019 gennemført ca. 86 mindre opgaver indenfor tage, mens der blev gennemført omkring 68 opgaver til over 100 000 DKK. Det forventes, at den samlede værdi af de arbejder, der skal udføres over de kommende 3-4 år vil udgøre ca. 3 mio. DKK årligt, baseret på det faktiske forbrug til akutte vedligeholdelsesopgaver de seneste 4 år og det forventede forbrug til planlagt vedligeholdelse i den kommende årrække. Den økonomiske fordeling mellem planlagt vedligeholdelse og akutarbejder forventes i perioden at ville udgøre ca. 40:60.
12 måneder
Til brug for ordregivers udvælgelse af de bedst egnede blandt de ansøgere, der opfylder mindstekravene, skal ansøger udfylde de som Bilag B vedlagte ansøgningsbilag 1 og ansøgningsbilag 2. I ansøgningsbilag 1 oplistes de minimum 3 og maksimum 10 betydeligste arbejder virksomheden har udført inden for de seneste 5 år (igangværende opgaver eller opgaver afsluttet tidligst november 2015) indenfor håndværkerydelsen Tag. Som relevante arbejder anses tagvedligeholdelsesarbejder på offentlige institutioner i drift (fx skoler, børnehaver, idrætsbygninger, hospitaler og lignende) og tagarbejder udført under rammeaftaler for private eller offentlige ejendomsbesiddere. Hver reference skal indeholde følgende oplysninger: Kort beskrivelse af opgaven, kontraktens værdi (entreprisesum i kontraktens løbetid), udførelsestidspunkt eller periode og ordregiver (navn og kontaktoplysninger (e-mail og telefonnummer) på person eller afdeling hos ordregiver). Indeholder referencer ikke de nævnte oplysninger vil den usikkerhed vedrørende referencens relevans blive tillagt negativ værdi ved evalueringen. Referencer uden oplysning om udførelsestidspunkt vil ikke blive taget i betragtning ved evaluering af ansøgningen. I ansøgningsbilag 2 oplyser ansøger hvor mange ansatte virksomheden gennemsnitligt har haft de seneste 3 år samlet og fordelt på faglighed, herunder erfaringsniveau (lærlinge, svende mv.) Hvis ansøger støtter sin tekniske og faglige formåen på andre virksomheder, skal disse også udfylde ansøgningsbilagene. På baggrund af ansøgningsbilag 1 og 2 foretages der en samlet vurdering, hvor der især vil blive lagt vægt på at ansøgers (og eventuelle støttende tredjemænds) erfaring med:
1) udførelse af akut og planlagt vedligeholdelse af offentlige institutioner i drift (fx skoler, børnehaver, idrætsbygninger, hospitaler eller lignende) og
2) samarbejde på rammeaftaler vedrørende bygningsvedligehold. Der vil endvidere blive lagt vægt på, at ansøgers virksomhed (og eventuelle støttende tredjemænd) udviser social ansvarlighed ved beskæftigelse af lærlinge og personer med løsere eller udsat tilknytning til arbejdsmarkedet, som fx flexjobbere, og har en i forhold til opgavens størrelse og karakter passende størrelse og relevant bemanding. Ved vurderingen af sidstnævnte indgår blandt andet om virksomheden skønnes stor nok til at løfte den udbudte opgave – også i forbindelse med ferie mv. Når blot virksomheden skønnes tilstrækkelig stor, er større ikke nødvendigvis bedre. Skønnes flere ansøgere på grundlag af denne bedømmelse at være lige kvalificerede, foretages udvælgelse blandt disse således at den, efter ordregivers skøn, bedste konkurrencesituation opnås.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
For at ansøgningen skal kunne komme i betragtning, skal virksomheden have været registreret i minimum 3 hele regnskabsår. Ansøger eller en støttende tredjemand har for hvert af de seneste 3 afsluttede regnskabsår som minumum: Samlet årsomsætning på 6 mio. DKK. Egenkapital på 3 mio. DKK. Soliditetsgrad på 25 pct. efter eventuel udlodning, hvor soliditetsgrad beregnes som følger: Soliditetsgrad = Egenkapital x 100 / Aktiver.
Ansøger skal have minimum 3 relevante referencer.
Når den samlede værdi af opgaver tildelt under rammeaftalen udgør 500 000 DKK eksklusiv moms, stiller entreprenøren sikkerhed på 15 pct. heraf, svarende til 75 000 DKK. Entreprenøren har ikke krav på yderligere udbetaling i henhold til kontrakten, før sikkerhed er stillet. Herefter forhøjes garantien 2 gange årligt, så den udgør 15 pct. af den samlede værdi eksklusiv moms af de på tidspunktet for forhøjelsen tildelte opgaver. Entreprenøren har ikke krav på yderligere udbetaling i henhold til kontrakten, før sikkerheden er forhøjet. Ved rammeaftalens ophør nedskrives garantien til 10 pct. af den samlede værdi eksklusiv moms af de på ophørstidspunktet tildelte opgaver. Ét år efter rammeaftalens ophør, ophører garantien, medmindre bygherren forinden skriftligt har fremsat reklamation vedrørende mangler eller andre krav vedrørende entreprenørens udførelse af kontrakten.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk