5 tips til din perfekte messe - sådan får du succes på messen

| Medlemsnyhed | Indrykket af Expression ApS

Hvorfor flokkes folk om nogle messestande, mens andre står tomme? Jeg bliver ofte spurgt "Henrik, hvordan gør vi noget anderledes?

I denne og de næste to opslag får du mine 5 tips (samt eksta tricks) til at få mest ud af din messeinvestering.

Tip 1 # Gør forarbejdet ordentligt

Mange virksomheder tager af sted på messe uden at have lavet noget forarbejde - og det er både spild af penge, tid og muligheder for at skabe nye kontakter og kunder.

Hvis du skal have noget ud af din messe, så kræver det en målbevidst planlægning.

Sæt dig et mål - hvem vil du møde og hvordan skal mødet forløbe?

Gør det klart, hvem du gerne vil i kontakt med. En typisk fejl er, at udstilleren forventer at folk bare kommer forbi og ser alle besøgende på standen som ens.

Mange besøgende ved på forhånd hvilke stande, de vil besøge.
Ofte bliver møderne tilfældige og stressede eller endnu værre de sker slet ikke, da kunderne ikke har dig på deres liste.

Tag kontakt inden messen til dem du gerne vil se.

Aftalt mødetidspunkter med de vigtigste kontakter. Og send invitationer ud til dem, der ikke er helt så vigtige, så du kan komme på deres besøgsliste. På den måde kan du kontrollere mødet, mødetidspunkt osv. og gøre det mere velforberedt.

Skab en interesse før messen, så deltagerne gerne vil møde dig på messen.
(Et trick er at sende en appetitvækker med din invitation. Fx mulighed for at møde direktøren eller være den første til at se de nye produkter, når de medbringer invitationen).


***
Mvh Henrik

P.S. I næste opslag får du flere tips.

Du kan også fange mig på tlf. 61653597 eller hh@expression.nu, hvor jeg sidder klar til at hjælpe dig med dine specifikke ønsker.

Vi ses i din indbakke.


Skriv kommentar

Medlemsnyhed

Indrykket af
Expression ApS

Slåenvænget 6
8660 Skanderborg
Danmark
Expression ApS

Send til en kollega

0.14