Sociale medier kan gøre messer til en større succes

| Medlemsnyhed | Indrykket af EL & TEKNIK

Nedtællingen til Danmarks største elfagmesse, EL & TEKNIK 2018 i maj, er for alvor i gang. Udstillere inspireres til at benytte sociale medier som supplement til almindelig markedsføring.

Foreløbig er 150 udstillere ved at gøre klar til at fremvise kabelskabe, belysningsanlæg, nødstrømsanlæg og meget andet på EL & Teknik 2018, der løber af stablen den 15.-17. maj i Odense Congress Center.

– Vi har få ledige stande tilbage, og jeg kan godt love, at vi får en spændende messe med masser af nyheder og gode muligheder for at styrke sit netværk, siger projektleder Helle Kristiansen fra Dansk Energi, der hvert andet år arrangerer EL & Teknik-messer sammen med leverandørforeningen VELTEK.

Netop i denne uge afvikler de to parter møder for udstillerne for at få en række detaljer på plads, så de forventede ca. 8.000 gæster får en god oplevelse.

Udstillermøderne styrker også netværket blandt udstillerne, ligesom der er lagt inspirerende oplæg i programmet.

Messen kan følges på LinkedIn, og arrangørerne håber, at udstillerne vil være med til at like og dele opslag på dette og andre sociale medier både før, under og efter EL & TEKNIK 2018.

– Messens udstillere skal se sociale medier som et gratis og tilgængeligt redskab, som de kan bruge til at understøtte deres øvrige markedsføring, og dette gælder selvfølgelig også i forbindelse med en messe, hvor de sociale medier kan bruges til at få ens egne budskaber bredere ud, vurderer kommunikationskonsulent Claus Hansen fra VELTEK efter at have hørt at oplæg fra digital chef og social medie-strateg Nathalie Camilla Larsen fra LEAD Agency på det første af udstillermøderne.

En del af udstillerne er allerede aktive på Facebook, LinkedIn, Twitter, YouTube eller Instagram, mens andre fortsat har debuten til gode.

Nathalie Camilla Larsen påpeger, at sociale medier er en god måde at få kontakt med – og opbygge en database med – kunder og samarbejdspartnere. Samtidig kan sociale medier for eksempel også være et middel til at yde kundeservice og stille sin ekspertviden til rådighed.

– Som arrangør øver vi os i at bruge de sociale medier, men det har langt større effekt, hvis udstillerne også gør noget. Styrken ved sociale medier er netop, at et opslag hurtigt kan sprede sig til mange tusinde læsere, så lad os samarbejde om at gøre EL & TEKNIK 2018 kendt også via internettet, siger Helle Kristiansen.

Giv EL & TEKNIK 2018 et like på LinkedIn og del din (og din kollegas) historie.

Husk at det stadig er muligt at blive udstiller på EL & TEKNIK. Book en stand her

Medlemsnyhed

Indrykket af
EL & TEKNIK

Odense Congress Center
Ørbækvej 350
5220 Odense SØ
Danmark
EL & TEKNIK

Send til en kollega

0.127