23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Licitationen
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.
Del siden
Annonce

Professionel profil og synlighed på sociale medier  

Servicevirksomheden Nordic Glass Repair får hjælp hos Grønbech PR og HR til opslag og aktiviteter på Facebook og LinkedIn. Ifølge Therese Ring, som er kundechef hos Nordic Glass Repair, giver samarbejdet en professionel profil og mere synlighed. Det betyder, at flere potentielle kunder får øje på mulighederne for at polere glas, metal og glatte stenflader – i stedet for at udskifte dem. 

Nordic Glass Repair polerer glas, metal og glatte stenflader for virksomheder og private over hele Danmark. Virksomhedens medarbejdere fjerner ridser, syreskader fra graffiti, belægninger m.m., så overfladerne ser nye ud igen. Dermed sparer Nordic Glass Repair sine kunder for dyre og ressourcekrævende udskiftninger.

Tilstedeværelse på sociale medier er nødvendig

Nordic Glass Repair blev etableret i 2014 og har før samarbejdet med Grønbech primært bygget sin forretning på mund-til-mund markedsføring. Ledelsen var dog klar over, at en tilstedeværelse på sociale medier skulle opbygges for at nå ud til endnu flere potentielle kunder. 
 
”Vi er nødt til at følge med tiden. I dag foregår en del af et salg lige så meget online som i direkte kontakt med kunderne. Nå jeg er ude at besøge en potentiel ny kunde, har de fleste allerede været inde og tjekke vores hjemmeside og profiler på sociale medier,” siger Therese Ring og fortsætter: 
 
”Derfor er det meget vigtigt for os, at vi udstråler vores professionalisme på sociale medier. Og det er ikke et arbejde, vi har hverken kompetencerne eller tiden til selv. Derfor tog vi fat i Grønbech.”

Kundecases er en blåstempling

De opslag, Grønbech leverer til Nordic Glass Repair, handler både om kundernes oplevelser og nyheder fra virksomhedens egne rækker. Hos Nordic Glass Repair glæder Therese Ring sig over, at kunder og samarbejdspartnere gerne udtaler sig om deres oplevelser med Nordic Glass Repair. 
 
”Kundecasene og opbakning fra samarbejdspartnere er en blåstempling af Nordic Glass Repair og vores dygtige medarbejdere. Jeg er glad og stolt over, at mange takker ja til at stille op. Når de udtaler sig i vores opslag på sociale medier, får de ud over vores taknemmelighed også selv lidt mere opmærksomhed,” siger Therese Ring. 

Mere synlighed og en tydelig profil

Samarbejdet om at skabe en professionel profil og mere synlighed til Nordic Glass Repair på sociale medier giver ifølge Therese Ring gode resultater.
 
”Når jeg taler med eksisterende kunder, potentielle kunder eller folk i mit netværk, nævner de ofte, at de har set Nordic Glass Repair på sociale medier. Det er lige præcis det, vi ønsker. For når folk ser os, er der en god chance for, at de nævner os i deres netværk og husker os næste gang, de står med en opgave, vi kan løse for dem,” siger hun. 
 
Hun fortæller også, at Grønbech har hjulpet Nordic Glass Repair med at skabe en professionel, rød tråd på tværs af forskellige typer opslag.   
 
”Kontinuiteten i indholdet på sociale medier ville vi have haft svært ved at skabe selv. Arbejdet med sociale medier ville nok blive skubbet rundt til den medarbejder, der lige havde tid, og så er det svært at opretholde stil og tone. Men kontinuitet er et vigtigt element til at signalere professionalisme, derfor bruger vi også gerne ressourcer på at få hjælp.” 

Rustet til dialog med løbende overvågning 

I Nordic Glass Repairs aftale med Grønbech hører også overvågning af profiler på Facebook og LinkedIn. Når der kommer spørgsmål eller kommentarer på en af profilerne, giver Grønbech besked og foreslår Nordic Glass Repairs respons. 
 
”Når der kommer spørgsmål på sociale medier, udarbejder Grønbech et forslag til svar, som vi så godkender eller tager en kort snak om. Ofte tager de sig også af alt det praktiske med at svare,” siger Therese Ring. 
 
Therese Ring har selv, ved en tidligere ansættelse, arbejdet med sociale medier, og det er ifølge hende noget, der tager rigtig lang tid. Både selve det tekniske, men også det at navigere i uskrevne regler om, hvordan man bør agere som virksomhed på sociale medier. 
 
”Fordi vi har Grønbech til at varetage vores sociale medier, har vi en bekymring mindre og mere tid til at fokusere på det, vi er gode til,” siger hun.

Et godt og tillidsfuldt samarbejde 

”Når man vælger at få andre til at stå for kommunikation og marketing, er det vigtigt, at man har tillid til det bureau, der skal løse opgaven,” siger Therese Ring og fortsætter:
 
”Bureauet er jo nærmest inde og røre ved identiteten i virksomheden. Det er også derfor, vi valgte at få Grønbech til at udføre tekstarbejdet, da vi skulle have ny hjemmeside. Vi vidste allerede, at de skriver tekster, vi kan stå inde for. Vi har generelt stor tillid til Grønbech, og vi har et godt samarbejde.” 
 

Grønbech PR og HR
A. P. Møllers Allé 39A Nord
2791 Dragør
Dragør Kommune
Danmark
CVR nummer: DK34579970

Kontaktperson

Leif Elken
HR-specialist
+45 20306290 lelk@groenbech.com
BREAKING
{{ article.headline }}
0.109|