Data gør bæredygtighed til konkurrencefordel
Ny lovgivning og stigende markedskrav gør bæredygtighed til et strategisk konkurrenceparameter. På Hi Messen viser Ahlsell, hvordan data kan omsættes til både miljøgevinster og økonomisk værdi.
Bæredygtighed handler ikke længere om bløde værdier. Det er et forretningskritisk område.
Der er lovgivning på vej, som, selv i forenklet form, vil stille krav til virksomheders rapportering, og kunderne stiller stadig større krav til dokumenteret ansvarlighed i forsyningskæden.
Det betyder, at data spiller en helt central rolle. Data skal ikke blot indsamles, men bruges aktivt til at skabe dokumenteret værdi, både miljømæssigt og på bundlinjen.
Cases fra virkeligheden
På HI-Messen den 1. oktober kl. 10.00–10.25 på 3D Tech Stage i Hal K stiller Ahlsells bæredygtighedschef, Gitte Østergaard Futtrup, sammen med konceptsalgschef, Chris Lynggaard, skarpt på, hvordan data kan omsættes til konkurrencefordele.
Gennem praksisnære cases får deltagerne indblik i:
- De drivkræfter, der i dag former indkøbsbeslutninger og partnerskaber – med afsæt i markedsanalysen Business Value of Sustainability.
- Hvordan data kan bruges til at identificere og synliggøre optimeringsmuligheder – både i forhold til CO₂e-udledning og bundlinjen.
- Hvordan det digitale lager- og forbrugsstyringssystem StockMaster giver realtidsindsigt direkte fra produktionsgulvet og kan reducere spild samt automatisere genbestilling.
Bæredygtighed som strategisk styrkeposition
Kig forbi og bliv inspireret til, hvordan bæredygtighed kan bruges til at styrke konkurrencekraften og opnå en strategisk styrkeposition i industrien.
Bæredygtighed, data og business - hvad skal der til?
- Oplægsholdere: Gitte Østergaard Futtrup, bæredygtighedschef, Ahlsell og Chris Lynggaard, konceptsalgschef, Ahlsell
- Tid: 1. oktober kl. 10-10.25
- Sted: 3D Tech Stage, Hal K, MCH Messecenter Herning