Dobbelt iF Design Gold-pris til hansgrohe-innovationer
hansgrohe vandt to ud af de tre iF DESIGN AWARD ’Gold’-udmærkelser i kategorien sanitet – en imponerende bekræftelse af premiummærkets designkompetencer. Vinderne var Raindance Alive bruserne og håndvasken Avalegra.
Den anerkendte iF DESIGN AWARD er også i år blevet uddelt til banebrydende designpræstationer, som er særligt relevante for samfundet og hverdagen. En international ekspertjury har vurderet næsten 11.000 nomineringer fra hele verden. Heriblandt imponerede to innovative badløsninger fra premiummærket hansgrohe, som blev hædret med den særligt eftertragtede iF DESIGN AWARD ’Gold’-udmærkelse. Dermed vandt hansgrohe to ud af de tre ’Gold’-udmærkelser i kategorien sanitet. Prisvinderne kan oplevelse på VVS’25-messen i Odense om få uger.
hansgrohe Avalegra: Elegant nyfortolkning af håndvasken
hansgrohe Avalegra gjorde indtryk på juryen som "et godt eksempel på, hvordan man kan introducere et nyt brugsscenarie på badeværelset." Eksperterne roste den elegant udformede vandhane, som skaber et originalt og samtidig velkendt designudtryk i sin harmoniske enhed med den blødt skrånende håndvask. De fremhævede især den innovative ansigtsstråle: Den ”skaber en skøn, rensende vandfontæne og gør det overflødigt at bruge hænderne, når ansigtet skylles.” Juryen er overbevist om, at dette fremtidsorienterede design ”sandsynligvis vil inspirere til imitation.”
hansgrohe Raindance Alive: Sanselig bruseoplevelse på en ny måde
Raindance Alive er endnu en designmilepæl for hansgrohe. Juryen har karakteriseret produktet som "en innovativ fortolkning af bruserens overflade". Midtpunktet er afdækningen ud i ét stykke med en sofistikeret dysestruktur, der revolutionerer vandstrømmens geometri. Deres afsluttende bemærkning opsummerer det perfekt: ”Navnet siger det hele – det er en fantastisk oplevelse.”
Som vinder af to ud af tre uddelte iF DESIGN AWARDs med ’Gold’-udmærkelse i kategorien sanitet understreger hansgrohe sin høje designstandard og vigtige innovationskraft i branchen. Siden 2015 har Hansgrohe SE med sine mærker hansgrohe og AXOR vundet 8 ’Gold’-udmærkelser – det er flere end nogen anden virksomhed. Udmærkelserne bekræfter virksomhedens konsekvente strategi om at sætte nye standarder for de daglige oplevelser med vand ved hjælp af ekstraordinært design.