23948sdkhjf
Del siden
Annonce

Facebookkampagne engagerer folkeskoleeleverne og forældre

Med en vellykket Facebookkampagne har Grønbech hjulpet hf2net.dk med at gøre elever og forældre opmærksomme på, at det nu er muligt at gå på hf efter 9. klasse.

På baggrund af en fokusgruppe med eleverne og en Voxmeterundersøgelse med forældrene udviklede vi seks Facebook-opslag med af GIF animationer. Animationerne blev målrettet eleverne, elevernes mødre og elevernes far, da vores research viste, at de havde forskellige interesser i uddannelsen. Fædrene fokuserer på jobmuligheder, mødrene på uddannelsesmuligheder og eleverne selv på at få opfyldt deres drømme.

Hf2net.dk er et samarbejde mellem ti hf-institutioner i hele Danmark, som alle har den toårige hf-uddannelse som centralt arbejds- og interesseområde. Grønbech har hjulpet netværket med kommunikation, PR og Public Affairs siden 2009.

Grønbechs målrettede kampagne skabte stor aktivitet på Facebook i form af likes, delinger og kommentarer. Kampagnen endte med at bruge 66 procent af budgettet og have en langt større rækkevidde end forventet. Over 600.000 så annoncerne, som udløste over 16.000 interaktioner og mere end 7.500 klik.

Ole Vadmand fra Efterslægten beskriver hvordan ”kampagnen var uhyre professionel” og Lars Bjerg Nielsen fra Herning HF og VUC fortæller, at ”animationerne virkede rigtig godt. Budskaberne ramte plet, så kampagnen gik rent ind.”

Grønbech PR og kommunikation ApS
A. P. Møllers Allé 9B
2791 Dragør
Dragør Kommune
Danmark
CVR nummer: DK34579970
P nummer: 1017686611

Kontaktperson

SL
Susanne Lindø
Adm. direktør og kommunikationsrådgiver
+45 40 33 05 55 mail@groenbech.com

Send til en kollega

0.064