23948sdkhjf

FAKRO kommenterer resultat for 2019

| Medlemsnyhed | Indrykket af FAKRO Danmark A/S

Kort meddelelse fra ledelsen i FAKRO Danmark A/S om tiden op til 2019.

De sidste 7 år har været præget af næsten krigslignende forhold på det danske marked for ovenlysvinduer og lofttrapper. Ingen tvivl om, at vores indtræden på markedet, som var præget af ganske få aktører og dermed høje priser og manglende villighed til at møde kunderne med bedre betingelser, har haft en gunstig indvirkning.

Dette har siden 2013 ændret sig fundamentalt til glæde for kunderne. Men det har været en dyr fornøjelse at skulle konkurrere mod næsten enevældige virksomheder i byggematerialesektoren. Listen over lovlige aktiviteter, der blev sat i søen for at undgå at FAKRO fik indflydelse på markedet er lang.

FAKRO har investeret intenst i Danmark bl.a. ved at vælge dyre aftaler, som ligger bag distribution via de store kæder. Frivillige aftaler, som vi også fik noget godt ud af idet FAKRO anno 2020 er et udbredt varemærke indenfor de kategorier, hvor vi arbejder. Dertil kan tilføjes, at hvert år siden 2013 har voret med plus på omsætningen af vinduer, trapper m.v.

Men prisen kan blive for høj og årsagen til de resultater vi har været vidende til de sidste år skyldes udelukkende kombinationen af for lukrative aftaler og vigende omsætning i kæderne.

Vores forventninger til de ellers store og dygtige kæder var høj, men det har siden vist sig, at de ikke kunne indfri de behov og forventninger, som vi stod med for markedspenetrering.

Forventningerne til top- og bundlinje er positiv for 2020 og i de kommende år frem efter den turn-around FAKRO Danmark netop er i gang med at gennemføre i 2020.


Skriv kommentar

Medlemsnyhed

Indrykket af
FAKRO Danmark A/S

Bredgade 45
7400 Herning
Danmark
FAKRO Danmark A/S

Send til en kollega

0.14