23948sdkhjf

Første milepæl er nået, men den næste er endnu større

Støbningen af tunnelelementerne til Femern-Bælt-forbindelsen er i gang, men ifølge den tekniske direktør hos Femern A/S Jens Ole Kaslund, sker den rigtig store milepæl først senere 

De første segmenter til sænketunnelen er i gang med at blive støbt, og det beskriver Sund & Bælt som en stor milepæl. Men den tekniske direktør hos Femern A/S, Jens Ole Kaslund, ser frem til en endnu større milepæl.

Det fortæller han til Lolland-Falsters Folketidende. 

Det er nemlig mindre segmenter, der lige nu bliver støbt, skriver Folketidende.dk, og som sammen skal udgøre de samlet 89 tunnelelementer, som Femern-Bælt-Forbindelsen bliver samlet af. 

Når man kan lægge det første element i havet, vil det ifølge den tekniske direktør være en endnu større begivenhed.

- Den rigtig store milepæl bliver, når det første element lægges ud om et års tid. Når de første elementer er helt klar, og vi ser alt vandet komme ind i bassinerne, og vi ser dem flyde ud. Dét bliver det største, for da ved vi, at hele produktionslinjen virker, siger Jens Ole Kaslund til Folketidende.dk.

Han fortæller desuden til mediet, at det næste segment forventes at være færdigstøbt om en måneds tid.

Produktionen af tunnelelementerne vil fortsætte til 2027, hvor det forventes, at det sidste tunnelelement til Femern Bælt-forbindelsen er færdigproduceret. Femern Bælt-tunnelen åbner i 2029.

Artiklen er en del af temaet Femern.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094